Indkøbsvaner

[quote=Ulla;303698]Jeg kan godt lig at købe ind :slight_smile:
Jeg Synes det er hyggelig at gå rundt og kigge lidt på de forskellige ting, jeg er heldigvis god til kun at købe de ting jeg skal bruge.

Nu hvor julen nærmer sig er der ikke noget bedre end en tur ind til byen. Jeg synes der er så smukt pyntet op og hyggelig her i Aalborg.[/quote]

:inlove::inlove:

Jeg kan godt lide at købe f.eks julegaver - og jeg nyder også julepynten, det er de daglige indkøb af madvarer, jeg finder keeeeeeedeligt.

:slight_smile:

Jamen, det er jeg skam sikker på at du har ret i - jeg bliver dog aldrig så intelligent, at min kedsomhed får mig til at daske rundt i flere timer i et supermarked.

:høhø:[/quote]

-LOL-LOLDu kan nå det endnu…altså det med intelligensen. :fløjte:

:tak::tak::tak:

Tak for det, Mona-pige - der er sikkert mange omkring mig, der vil glæde sig over det.

:høhø:

Jeg synes det er død-kedeligt at handle dagligvarer og hader at handle, på tidspunkter hvor alle andre også gør det. At stå i kø føles bare som spild af tid.:uha:

Til gengæld kan jeg godt li`at ose i tøjbutikker, brugskunstforretninger o.l.
Og loppemarkeder kan jeg bruge timer på.:thumbup:

Hilsen Jette.

Hvad angår dagligvarer er det noget der mest bare skal overståes. Jeg handler ind 3-4 gange om ugen. Køber en del frugt og grønt, så for at det kan være så friskt som muligt, er jeg nødt til at handle ca. hver anden dag.
Når jeg er i et supermarked - primært Netto og Rema1000 - går jeg rundt og tager de ting jeg mangler, og så slutter jeg lige af med en runde om tilbudshylderne, for at se om der er noget spændende.

Hvad angår tøj er jeg begyndt at synes det er lidt mere spændende, måske fordi jeg har tabt mig, og derfor kan få tøj i stort set alle forretninger.

Skal jeg købe gaver ved jeg, inden jeg tager hjemmefra, hvad jeg skal købe og i hvilke butikker.
Op til jul tager jeg måske en dag og lige kigger rundt hvor jeg kan få de forskellige ting billigst mm, og så tager jeg ind en anden dag og går ind og køber tingene.

Jeg ELSKER at handle!! :hjerte: Min kæreste hader det, så han bliver som regelt sat af i Harald Nyborg eller noget elektronik halløj :stuck_out_tongue:

Dagligvareindkøb har jeg ikke det store lyst til , så der handler vi ind til en uge af gangen , dog henter vi ekstra mælk og rugbrød et par gange om ugen :slight_smile:

Jeg har heller ikke den store lyst til at farer rundt i " kludebutikker" læs tøjbutikker :høhø:

Men som f.eks idag hvor vi var ude på julegaveindkøb , manden og jeg , det synes jeg er hyggeligt :thumbup:

Jeg fik også en fin adventsgave af manden , en Georg Jensen lysestage -love

Vi hader at handle…
Så vi tager den store tur 1 gang om måneden og så køber vi ellers frugt og grønt når vi mangler det. Gider ski ikk stå i kø hver eftermiddag :slight_smile:

Ja, jeg kan skam også godt bruge et par timer eller tre på diverse loppemarkeder og sårn’t - men ski ikke med at fare fra supermarked til supermarked - for at komme hjem med… 1 liter mælk.

-what[/quote]

Samme her :slight_smile:
Vi handler stort ind en gang om ugen i hhv Føtex og Superbest udfra indkøbsseddel og tilbudene… og fordeler så i fryser osv.
Grønt bliver dog hentet et par gange om ugen hos min indvandrerkøbmand, der også forsyner os med fx mælk og rugbrød - og jeg kan bruge lang tid i den butik! Der er så mange forskellige og anderledes ting, som jeg skal undersøge og vide mere om og det skaber altid mulighed for en hyggelig snak med hans kone (der har alle de spændende opskrifter)…

Jeg gider ikke at rende alene rundt og shoppe… men kan jeg lokke en veninde med, kan jeg sagtens bruge flere timer på bare at gå og ose rundt endda uden at købe noget :slight_smile:
Og loppemarkeder/kræmmermarkeder er simpelthen guldgruber, hvor man næsten altid kan finde et eller andet helt uundværligt :smiley:

[quote=Ann K;304558]Samme her :slight_smile:
Vi handler stort ind en gang om ugen i hhv Føtex og Superbest udfra indkøbsseddel og tilbudene… og fordeler så i fryser osv.
Grønt bliver dog hentet et par gange om ugen hos min indvandrerkøbmand, der også forsyner os med fx mælk og rugbrød - og jeg kan bruge lang tid i den butik! Der er så mange forskellige og anderledes ting, som jeg skal undersøge og vide mere om og det skaber altid mulighed for en hyggelig snak med hans kone (der har alle de spændende opskrifter)…

Jeg gider ikke at rende alene rundt og shoppe… men kan jeg lokke en veninde med, kan jeg sagtens bruge flere timer på bare at gå og ose rundt endda uden at købe noget :slight_smile:
Og loppemarkeder/kræmmermarkeder er simpelthen guldgruber, hvor man næsten altid kan finde et eller andet helt uundværligt :D[/quote]

:inlove::inlove::inlove:

Som taget ud af min mund - det er nu sjovest at være to/flere - og loppemarkeder er det rene guf - jeg kan snildt rende rundt sådan et sted i op til 4-5-6 timer.

-what

Mine indkøbsvaner har ændret sig. Jeg boede i mange år på Amager og inden for en radius af ca. 300 meter havde jeg både en Irma, Netto, Rema 1000, Føtex og Kvickly - og ca. 600 meter væk en Fakta også.
Så der havde jeg god mulighed for at gå på tilbudsjagt og så blev alle tilbudsaviserne kigget i gennem for gode priser.

Og i den Føtex havde de meget ofte datovarer også. Altså varer der var ved at overskride sidste salgsdato. Det var jeg, min store kummefryser og pengepung rigtig glad for. Nørj hvor har jeg sparet mange penge på den konto. F.eks. pålæg til 3 kr. Stryhn’s leverpostej 5-10 kr, hakket kød 10 kr, en pakke pølser 10 kr osv. :slight_smile:

Men efter jeg er flyttet har der kun været 1 butik sådan lige i nærheden. Min forrige bolig var det en Netto og her hvor jeg bor nu er det en Fakta. Og Fakta synes jeg ikke rigtig har nogen tilbud, hvor man sparer ret meget. Men deres priser er så også okay i forvejen.

Men jeg kan godt li’ at handle ind. Det er ikke noget, hvor jeg bare skynder mig rundt i butikken og tager, hvad jeg skal have. Jeg scanner næsten alle hylderne i gennem på min vej for tilbudsskilte og anderledes prismærker (som gerne indikerer datovarer - hvilket en Rema 1000 som jeg ofte kører forbi har).

Det kan jeg godt hygge mig med. :slight_smile:
Især hvis jeg ikke ved, hvad jeg skal lave til aftensmad. Så bliver det som regel besluttet i butikken, når jeg ser, hvad de lige har af spændende tilbud.

Som f.eks. i morgen hvor der skal laves Karrykål. Rema 1000 havde flotte hvidkålshoveder til 5 kroner stykket. Jeg gad bare ikke at skulle til det i aften :wink:

// Martin

det er lidt sjovt syntes jeg
for nogle gider bare ikke handle ind, men de syntes det er fedt at gå på loppemarked osv.

jeg hader loppermarkeder, kræmmermarkeder osv, bevares man ka finde “guldet” sådanne steder, men jeg ka bare ikke ha kræmmere, ders væremåde osv, de opfører sig som om de er konger og at det de har er det pureste guld og meget meget mere værd end det er.
men jeg ka godt lide at handle ind

BHar faktisk tit tænkt på noget, du nævner :[/B]

BJeg har et veludviklet spare-gen, så nogen gange når varen er lige ved at nå udløbsdato og derfor er billig - så lurer jeg altid på, om man kan købe det og fryse det ned ??[/B]

BAlt efter, hvad det er selvfølgelig…[/B]

BI går så jeg f.eks. 1/2 liter piskefløde til 1,98.- - og sådan én eller to skal jo snart bruges til julens ris’a’la’mande - men hvad og hvor længe tingene kan holde sig i frysen har jeg slet ikke styr på…[/B]

[quote=Johnny;305283]det er lidt sjovt syntes jeg
for nogle gider bare ikke handle ind, men de syntes det er fedt at gå på loppemarked osv.

jeg hader loppermarkeder, kræmmermarkeder osv, bevares man ka finde “guldet” sådanne steder, men jeg ka bare ikke ha kræmmere, ders væremåde osv, de opfører sig som om de er konger og at det de har er det pureste guld og meget meget mere værd end det er.
men jeg ka godt lide at handle ind[/quote]

:inlove::inlove::inlove:

Du skal med mig på kræmmermarked, min skønne jyllænder - for når jeg går på kræmmer/lopper - så er det MIG, der er kongen - og du kan tro, at jeg kan få prisen banket ned…:høhø:


… det bedste køb af den slags må være mit farmor-stel med de yndigste lyserøde blomster på.

Store fade, sovseskål, dybe, flade og dessertallerkener… han startede på 450,- kr.- … men jeg gik derfra med guldet for… 100,.- kr.

:wehu::wehu:

For nylig så jeg en feeeed sofa i en genbrugsbiks - mangler ikke lige én, men spurgte til prisen…

Jaeee, sagde manden og gned sig i skægget - det ER jo en sovesofa

JÆP ! sagde Tante T - og derfor må den være xtra billig - tænk, at skulle sidde i en sofa andre har sovet i… og dét, der er værre !?

-what-what

Mjae… jeg er nok lidt for slem til dig - du ville ski miste mælet…

:inlove:



Jeg har aldrig frosset nogen mælkeprodukter - andet end mælke/flødeis naturligvis :slight_smile:

Men på denne side kan du læse, at fløde kan fryses i op til 3 måneder - men at den ikke rigtig egner sig til det.

http://leksikon.arla.dk/Opbevaring/Holdbarhed-i-fryser---oversigtsskema

Jeg fryser mest pålæg, kød og brød.

Hvor længe de kan holde sig i fryseren afhænger mest af, hvor meget fedt der er i produkterne. Jo mere fedt jo kortere tid vil det holde sig i fryseren, da det bliver harsk.

Jeg har ikke noget problem med at spise kød, der har ligget i fryseren i et år. Jeg vil dog nok ikke gøre det med hakket kød, der har den højeste fedtprocent. Men det køber jeg så heller aldrig.

// Martin

quote=Therese;303613:fin::fin:[/B]

BHvordan har du det med at købe ind ??[/B]

BJeg ville gerne være fri - jeg ser det ikke som dagens oplevelse at farte rundt om kølediskene i et supermarked.[/B]

BJeg er begyndt at købe ind til 3-4 dage ad gangen, det er langt billigere, man køber ikke så mange UPS-står-ikke-på-sedlen-ting.[/B]

B:)[/B]

BDet mest hyggelige ved at købe ind, er for mig alle de dejlige gamle kendinge man støder på i sit lokale supermarked - alt det andet, kunne jeg snildt undvære - føler nærmest, at det er spild af tid - som jeg kunne have brugt meget bedre.[/B]

B-engel[/B]

BHvordan har du det med at købe ind ??[/B]

Jeg handler dagligvarer for en uge af gangen og helst på nettet, således at varerne ankommer lige til døren :slight_smile:

Indkøb oftere og især indkøb i fysiske butikker er spild af tid og et slæb, synes jeg.

Genbrugsbutikker og loppemarkeder er en helt anden sag :smiley:

[quote=Katten i Hatten;305361]

Jeg handler dagligvarer for en uge af gangen og helst på nettet, således at varerne ankommer lige til døren :slight_smile:

Indkøb oftere og især indkøb i fysiske butikker er spild af tid og et slæb, synes jeg.

Genbrugsbutikker og loppemarkeder er en helt anden sag :D[/quote]

:wehu::wehu:

Heeeeey, det har jeg aldrig prøvet - hvor handler du ??

Vil du smide et link ??

:tak:

Heeeeey, det har jeg aldrig prøvet - hvor handler du ??

Vil du smide et link ??

:tak:[/quote]

SuperBest er lige startet op med det. Der kommer dine varer den efterfølgende dag mellem 16 og 21.

www.superbest.dk

// Martin

Der findes INTET værre end at handle ind.-what
Der er altid 1000000000 mennesker, og næsten alle pensionister er ALTID ude og handle mellem 15-18 og brokker sig om køen ved kassen osv.
De har hele dagen, men skal absolut ud og købe ind der, hvor andre stressede folk med småunger som skriger og har ulvetime er ude og handle.:argh::argh::argh::argh::argh::argh::argh::argh:
Nå men jeg bryder mig ikke om mange mennesker, og vil helst bare handle ind sådan en time inden der blir lukket.

Det samme op til helligedage og efter, folk er nærmest i PANIK og tror der har været hungersnød de sidste 50 år.:lynogtorden:-what

Jeg HADER at skulle handle ind mellem jul og nytår, men desværre blir jeg nogengange nød til det, da jeg jo er SÅ heldig (NOT) at have fødselsdag d 28.12 så skal der handles ind til gæster osv, og man kan jo ikke handle det hele ind FØR jul, da alt julemaden jo står i køleskabet.

Ja livet er ikke nemt for en handlehader…

Nå det bare bare LIGGGGGGGE lidt brok fra mig, sorry !! :sorry:

Du skal huske at du IKKE kan piske, piskefløde som har været frosset !!!