INOMC-syndromet - hvornår er man gået over grænsen?

Nu anskaffer jeg mig jo snart min første kat, og er single… Tror muligvis også min familie er ved at være bekymret fordi jeg har været single i 3 år snart… Dog ikke min mor… Hun ved hvor meget jeg elsker dyr… Så hun griner af familien, når de bekymret spørger indtil om jeg dog ikke snart skal ha en kæreste :klapper:[/quote]

Jeg kan heller ikke se hvor den “fordom” kommer fra. Jeg kender flere mænd der selv har katte.
Og jovist findes der mænd, der ikke er vilde med katte. Men jeg er heller ikke vild for at se fodbold flere gange om ugen … sådan må man tage det sure med det søde. :tihi::stuck_out_tongue:

[quote=Tea;363614]Jeg er enig i dine betragtninger. Som jeg oplever det, får man hurtigere stemplet som single. (Og ikke dermed sagt, at man ikke kan få det, selvom man har mand og/eller børn)
Med “kun” tre katte, har jeg venner og familie, som nærmest frygter for min fremtid. -what Hvordan skal jeg nogensinde finde en kæreste med så mange katte!?! … :klapper:[/quote]

nemt find en mand der har lyst til at opdrætte

[quote=Tea;363614]Jeg er enig i dine betragtninger. Som jeg oplever det, får man hurtigere stemplet som single. (Og ikke dermed sagt, at man ikke kan få det, selvom man har mand og/eller børn)
Med “kun” tre katte, har jeg venner og familie, som nærmest frygter for min fremtid. -what Hvordan skal jeg nogensinde finde en kæreste med så mange katte!?! … :klapper:[/quote]

Hehe, sådan var min familie vist også… Måske ikke så meget at finde, som at holde på dem.

Folks første spørgsmål til Casper da vi flyttede sammen var også om vi så skulle af med nogen af kattene. -what (Altså hvad regner de med?!)
Eller alternativt om han godt kunne holde alle kattene ud.

Haha, jamen min mor giver også sommetider udtryk for at være meget bekymret for, om det nu er for meget for min kæreste med alle de katte jeg har :tihi: Og nu skal jeg også huske at tage hensyn til ham… Jamen altså, hvis det var så forfærdeligt for ham, så havde vi nok ikke været sammen de sidste 3 år :stuck_out_tongue: Og han ved også godt at jeg vil have opdræt. Sådan er livet nu altså, når man har en kæreste som er katte crazy :høhø:

Heldigvis kan vi godt finde ud af at bo her alle sammen :slight_smile:

Her er vi aldeles enige mht kattehold :slight_smile:

Og vi havde begge to katte hver, da vi flyttede sammen for snart 12 år siden.

Folk synes også at jeg er vanvittig, fordi jeg gerne vil have 2 mere. “Jamen, I har jo 2 i forvejen… Der kommer jo til at være katte over det hele!! -what”

Jeg ved ikke hvornår jeg synes det er for meget… Sådan en 30-40 stk. måske :stuck_out_tongue:

Hmm, hvor finder man dem? :høhø:

[quote=Eife;363633]Hehe, sådan var min familie vist også… Måske ikke så meget at finde, som at holde på dem.

Folks første spørgsmål til Casper da vi flyttede sammen var også om vi så skulle af med nogen af kattene. -what (Altså hvad regner de med?!)
Eller alternativt om han godt kunne holde alle kattene ud.[/quote]
Her var jeg så ved at komme med en sammenligning mellem børn og katte, men slettede teksten, da jeg ikke ønsker evt. ballade fra med-kattegale der har børn. :ups::s:S

[quote=Camilla;363640]Haha, jamen min mor giver også sommetider udtryk for at være meget bekymret for, om det nu er for meget for min kæreste med alle de katte jeg har :tihi: Og nu skal jeg også huske at tage hensyn til ham… Jamen altså, hvis det var så forfærdeligt for ham, så havde vi nok ikke været sammen de sidste 3 år :stuck_out_tongue: Og han ved også godt at jeg vil have opdræt. Sådan er livet nu altså, når man har en kæreste som er katte crazy :høhø:

Heldigvis kan vi godt finde ud af at bo her alle sammen :)[/quote]
Præcis! Som sagt; man må tage det sure med det søde - og tage hele pakken. :slight_smile:

Grænsen for hvornår nok er nok … er helt klart forskellig fra folk til folk.

Vi har pt. 10 katte. Når folk hører det, kommer der tit udbrud som: “hold da op, dét er da godt nok mange”, “hvor vildt” osv. osv.
MEN, når folk besøger os, ændrer de opfattelse :tihi: 10 katte er ikke mange, fordi vi har pladsen til dem, omsorgen for dem og kærligheden til dem :wehuu:
Vi er opdrættere, og har valgt at indrettet vores liv, bolig og have samt økonomi efter dét at have katte.
Kattene er først og fremmest vores kæledyr, og deres trivsel ligger os meget på sinde.

For nogle er 1 kat nok - for os (2 voksne og 2 store drenge) er 10 katte nok :smiley:
10 katte, som alle er valgt med både vores hoved og hjerte.

Hehe, altså jeg elsker mine katte utroligt højt. Og må indrømme at jeg blev noget fornærmet da Caspers mor så spurgte om Casper om vi skulle beholde alle kattene.
Udfra andre hændelser har jeg også på fornæmmelsen at hun ikke kommer til at blive min yndlingsperson :fløjte: