Inspiration til stamnavn

Hehe, du tænker bare… pænt af dig at ville :wink: også selvom det morer dig,

jeg tror dog jeg har de første 4 navne nu. Prioriteten er jeg ikke heelt sikker på endnu dog…

[quote=Eva K;231402]Hehe, du tænker bare… pænt af dig at ville :wink: også selvom det morer dig,

jeg tror dog jeg har de første 4 navne nu. Prioriteten er jeg ikke heelt sikker på endnu dog…[/quote]

Må vi høre dem, eller er de hemmelige indtil du har indsendt?? :slight_smile:

Hemmelige er de som sådan ikke
men du får lige en pb

Tror faktisk at jeg synes ret godt om Eife. Der er sådan lidt fint over det, men alligevel med en kant som det der f giver det.

Ja, det lød fjollet, men et fint navn!

Laina - hehe, sjovt du siger det. Tine er også ret vild med det :slight_smile:

Evea - lyder da ret godt - og er;

  • enkelt og nemt at sige
  • ikke racespecifikt
  • internationalt - hvem ved en dag du måske breder dig ud over landets grænser
  • grafisk pænt
  • har en mening for dig
  • giver dig rimelig mange anslag til dine killingenavne

Nogle ting som jeg synes man bør tænke over i forhold til sit stamnavn - især i FIFé da du jo er bundet til det “resten af livet” :tihi:

:ok:

Hvis vi en dag skal opdrætte, så har vi selv tænkt på ovennævnte aspekter, og vi har allerede købt stamnavnet (i TICA) :slight_smile:

Jeg vil anbefale dig at lure på visdomsnettets ordbog Visdomsnettet - din portal til esoterisk visdom og skabende meditation.

Der er god inspiration

Karuna fx - betyder fryd.

KH

[QUOTE=Eva K;231378]Con amore og carpe diem er helt sikkert taget (har også lige tjekket)
men ellers så er det på fransk og det er ikke liiige et sprog for mig.[/QUOTE]

Carpe diem, har altid været mit ynglingsudtryk …Det er SÅ smukt :slight_smile:
At jeg valgte MissWonder skyldes ene og alene, at jeg ALTID har haft noget med ‘wonder’ hæftet på mig - Både i mit selvstændige arbejdsliv, og i alle de år, jeg kørte grafiske kurser har jeg heddet ‘Wonderdesign’ så det var nærliggende, at mit stamnavn osse skulle være noget med ‘wonder’ :slight_smile:

Jeg fravalgte osse bevidst at have racebenævnelse i mit stamnavn …Men det kunne jeg såmæn godt med sindsro ha’ taget, for jeg ved med sikkerhed, at jeg ALDRIG kommer til at opdrætte andet end briter - Og med stor sansynlighed, heller ikke andre varianter end sølv :slight_smile:

Mette - Tak for betragtningerne… Jeg synes jeg har holdt det meste af det du nævner for øje - undtagen ifht ø’et i Køhler…
Jeg varmer også selv mere og mere op for Eife og Evea… Og så hjælper det jo en del at jeg har fået meget positive respons på dem fra folk :slight_smile: Evea kan jeg dog måske få problemer med, da der er en opdrætter der hedder Eva… Men nu må vi se :slight_smile:

Helle - Tak for tippet, det må jeg prøve :slight_smile:

Alice - Det er jo lige det, man skal finde noget der siger noget for en ligesom Wonder gør for dig :slight_smile: Men igår havde jeg godt nok svært ved at finde på noget, det hjalp dog da jeg fandt Ifé (love/kærlighed), som fik mig til at huske mine kælenavne som bette…

For god ordens skyld vil jeg da lige sige at stamnavne-ønsker med racebetegnelser i navnet bliver afvist.

Det må da så være noget relativt nyt, for der er da en hel del Maine Coon-opdrættere, der hedder noget med “Coon” :?:? (og det er da racebetegnelse nok for mig til at vide, hvilken race de har)

og jeg hedder Vandoll… Tyrkisk VAN/ RagDOLL… men folk fatter alligevel ikk hvad mit står får… så er ligegyldigt… :wink:

Vandoll - RagDOLL havde jeg fattet :wink: at du havde noget med van’er at gøre vidste jeg ikke :slight_smile:

Ja det er en nyere beslutning…som jeg syntes er en god beslutning :slight_smile:

Det er kun udlændinge, som kan have problemer med at skrive et ø.
Man kan sagtens have ø i et domaine navn.

F.eks. http://www.føtex.dk/

Alternativt kan du jo så have 2 domains.

evakøhler.dk og så have evakoehler.dk til at pege videre til det første.
Føtex gør det lige omvendt. De har føtex.dk til at pege videre til foetex.dk

// Martin

Martin - Ja, jeg vidste at der var hjemmesider med ø, men havde netop tænkt på det aspekt med at det kan være et problem at skrive ø i udlandet… Tak for forslaget, det skal jeg huske, hvis det er det jeg vælger/får…

Hvis der er brug for flere ideer.

Dit stamnavn skal kunne bruges ligemeget hvilken race du har. Jeg har altid haft Norske Skovkatte. Troede bestemt aldrig jeg kunne finde på andet. Alligevel har der sneget sig en burmillapige ind i flokken. Så vær hellere på forkant. Navnet kan jo ikke ændres. Du kan heller ikke bare købe et til.

Har du ikke en e-mailadresse? brug den (ikke @… selvfølgeligt men det andet). Har du en hjemmside? hvad kalder du den? brug det.

Dit smukke navn, Eva.

Mange bruger deres første kats navn på en eller anden måde.

Er der et sted hvor man kan læse om det? Er det så i hele FIFé eller? For jeg har set en del nye opdræt med feks Coon i deres navn :slight_smile:

Babette - Mange tak for dine input og din kompliment til mit navn :slight_smile: Eva er på sin vis brugt ved de to kælenavne, hvor andre jo har leget med mit navn :slight_smile:
Min mail er bluegreenek, så den giver mig ikke så meget jeg har lyst til at lege med (EK er mine initialer) og hjemmeside har jeg ikke nogen af :slight_smile:

Mette - Det står faktisk at man ikke må hvis man søger om stamnavn, så det lige nu jeg var inde på JYRAK’s side, men det fortæller selvfølgelig ikke noget om beslutningen til det :slight_smile:

Til gengæld står det ikke på FD’s hjemmeside under regler for stamnavn :?