Inspiration til stamnavn

Mette - men er de ikke også urimeligt sløve til at opdatere den slags? :slight_smile:

I betragtning af, at hele FD’s hjemmeside netop har fået en overhaling, kan jeg ikke forestille mig, at de skulle have undladt at opdatere “Love og regler”.

Jeg håber ikke at noget med Mea bliver godkendt, når nu det er en del af mit stamnavn:p

Ved du hvad det betyder Eva?:slight_smile:

KH
Linda

[quote=mea culpa;231795]Jeg håber ikke at noget med Mea bliver godkendt, når nu det er en del af mit stamnavn:p

Ved du hvad det betyder Eva?:slight_smile:

KH
Linda[/quote]

Mea= min Culpa= skyld Mea Culpa er en del af den Katolske syndsbekendelse.

Hanne Nevadaisy snakkede moget om at det også var en juridisk betegnelse, men det må i få hende til at forklare.

Keva er også en mulighed :slight_smile:

Det är mycket svårt att välja stamnamn.
Vad vill du få läsaren att associera till?

Själv ville jag försöka få läsaren att direkt tänka på svarta katter: EbonyCatz. Jag vet inte om det är så, men jag nöjd. (en Bombay är ju alltid svart).

Ved ikke om det står nedfældet noget sted ? men jeg står for sekretærdelen omkring alle stamnavne i Jyrak, og vi fik besked fra Fife om at vi ligeså godt med det samme kunne pille de navne fra med racebetegnelser nævnt i, da de ellers ville blive afvist dernede.

Det synes jeg bare lyder helt utroligt, for når man søger på FIFés egen hjemmeside, står der nøjagtigt de samme regler som på FD’s.

Hvis de skal håndhæve nogle regler, skal de dælme da skrive dem ned et sted, så folk har en chance for at kende dem :lynogtorden::lynogtorden:

Her har du sikkert læst om stamnavn. Men her er linket alligevel.

Her kan du også se om det du kunne tænke dig er i brug. Du kan blot ikke se om det ligger i bunken af lige godkendte eller snaty godkendte men ikke offentliggjorte endnu, men det kan være et sted at starte.

Culpa reglen er et juridisk udtryk, og mit stamnavn er valgt ud fra min fortid i advokatsekretærbranchen, realkredit og ikke mindst ejendomsmægler.

Så stamnavnet er en hyldest til mit - desværre overståede - arbejdsliv…

KH
Linda

[quote=Temple Bar;231881]Det synes jeg bare lyder helt utroligt, for når man søger på FIFés egen hjemmeside, står der nøjagtigt de samme regler som på FD’s.

Hvis de skal håndhæve nogle regler, skal de dælme da skrive dem ned et sted, så folk har en chance for at kende dem :lynogtorden::lynogtorden:[/quote]

Det er ikke forbudt at søge om et stamnavn med racebetegnelser i, men de bliver sjældent godkendt længere…hvis man læser reglerne anbefales det også at man undlader at medtage racebetegnelse i stamnavnet. Ofte er det mco folk der søger om noget med coon, så det er vist brugt op :0)

Det kan jeg bare ikke læse noget som helst sted i denne tekst: Felis Danica – Racekatte – udstilling og opdræt – medlem af Federation Internationale Féline (FIFe) :frowning:

[quote=mea culpa;231795]Jeg håber ikke at noget med Mea bliver godkendt, når nu det er en del af mit stamnavn:p

Ved du hvad det betyder Eva?:slight_smile:

KH
Linda[/quote]

Jeg har heller ikke lyst til at søge noget der er en del af andres stamnavn på den måde.
Da jeg gav Mea navn i 2003 vidste jeg ikke hvad det betød, men siden jeg så dit på en udstilling i Gl. Estrup/Auning i 2006 har jeg googlet det og vidst hvad det betød…
Og Mea culpa eller lign. ville aldrig være noget der sagde mig noget, skulle jeg bruge min første kats navn ville det være på en anden form (MeaMay er f.eks brugt til et login-navn på heste-nettet og en 3 mdrs forsøgs hjemmside, ikke noget permanent), men det har jeg ikke planer om pt. :slight_smile:

[quote=mea culpa;231912]Culpa reglen er et juridisk udtryk, og mit stamnavn er valgt ud fra min fortid i advokatsekretærbranchen, realkredit og ikke mindst ejendomsmægler.

Så stamnavnet er en hyldest til mit - desværre overståede - arbejdsliv…

KH
Linda[/quote]

Tak :thumbup:

Nej du skal have et unikt navn:-)

Ang reglerne: Jeg syens da jeg fik det at vide, da jeg søgte stamnavne og undersøgte de to organisationer først - jeg valgte så TICA, da de ved mere om min race end de andre, men jeg kan naturligvis ikke huske, hvor jeg læste det med racer i navnene eller om det var TICA eller FIFé…