Internetforbindelse

Jeg fandt for nylig ud af, at jeg betaler omkring 400 kr om måneden for internet via TDC. Da jeg ikke har fastnettelefon, skal jeg nemlig betale for min telefonforbindelse pga nettet.

Jeg har derfor opsagt TDC og købt internet hos Skyline, hvor forbindelsen kører på en sendemast fremfor gennem telefonstikket.

Men kors i hytten altså. Deres support er ringe. Den meldte fejl ved installationen. Efter 20 minutters ventetid i aften fik jeg så endelig kontakt og han arbejdede på sagen, ringede tilbage og der var så forbindelse.

Her til formiddag var der meget lidt forbindelse (1 ud af 7 mulige) og efter ca 10 minutter røg den sidste prik så. Den er ikke kommet til siden.
Jeg er derfor ved at fortryde mit abonnement der, for jeg tvivler på det er noget de kan gøre noget ved.

Er der nogen der kan anbefale en leverandør, der helst er billig og helst ikke behøver køre over telefonforbindelsen?

Jeg har et trådløst modem fra 3 - det virker upåklageligt når jeg er i “felten”.

Skal lige nævne, at min mac kører på stik - og ungernes kører trådløs.
Så der skal være begge dele :slight_smile:

Ved ikke om denne form for internet kan bruges men jeg har det der hedder mobilt internet. Har det lige nu fra tdc til 200 kr. om måneden. Og før havde jeg hos 3, forhandlet ned til 150 kr. om måneden. Må indrømme jeg ikke kan huske hvad farten er på hverken i op eller download.

Jeg har internet og bredbåndstelefoni hos Fullrate. Det har jeg snart haft i 3 år (tror jeg) og den har været nede én gang på den tid. Eneste ulempe er, at der ikke er support uden for normal arbejdstid, men til gengæld betaler jeg 278 kroner om måneden for det, inkl. ubegrænset telefoni til fastnet.

Jeg har fullrate til 250,- om måneden, men det er via mit tlf stik, og incl fastnet tlf. Men det var jo selvfølgelig ikke lige det du efterlyste…

Jeg kan ikke lige se idéen med fastnettelefon længere.
Har ikke haft det i flere år - netop fordi jeg aldrig brugte telefonen :slight_smile:
Jeg ringer stort set aldrig til nogen. Sender sms eller mail.

jeg vil 100% sikkert sige 3

de har den mest omfattende dækning, den bedste support og du kan få løsninger der passer til dit behov… til fornuftig pris

jeg har 3 til alt hvad jeg laver og arrangerede også 3 telefoni og web til hele mit firma…

jeg har rigtig god erfaring med dem

Hov glemte lige at skrive at jeg har været ovenud tilfreds med begge firmaer. Jeg tror jeg havdde internet hos 3 i 3-4 år og på intet tidspunkt var der nogen problemer. Andet end til sidst hvor vi blev uvenner om hvem der skulle betale for en ny usb “modtager” som kunne køre på windovs 7. Derfor skiftede jeg firma.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;655789]Jeg kan ikke lige se idéen med fastnettelefon længere.
Har ikke haft det i flere år - netop fordi jeg aldrig brugte telefonen :slight_smile:
Jeg ringer stort set aldrig til nogen. Sender sms eller mail.[/QUOTE]

Jeg ringer næsten heller aldrig til nogen, så derfor ville jeg ikke betale for et telefonabonnement. Fullrate er blandt de allerbilligste bredbåndsudbydere (der er et par stykker, der reelt ligger på samme pris), men jeg ved så ikke, om man kan få samme hastighed til samme pris hos f.eks. 3.

Du kan vælge HI3G, også kaldet 3, der kan du få en Router som gøre at flere computer kan bruge den samme forbindelse,

For at få internet via fx TDC kræves der IKKE et fastnet nr, blot det der kaldes en bærelinie, denne koster (så vidt som jeg husker) ca 40 / mdr.

har du kabeltv er det også en mulighed for internet.

Hvis du bor et sted hvor STOFA er så vil jeg anbefale dem. Vi har haft dem i… mange mange år. snart 10 tror jeg og jeg kunne ikke drømme om at skifte.

De er uafhængige af telefonstikket og du behøver heller ikke ha’ kabeltv hos dem så vidt jeg ved.

[QUOTE=cæsar;655866]
For at få internet via fx TDC kræves der IKKE et fastnet nr, blot det der kaldes en bærelinie, denne koster (så vidt som jeg husker) ca 40 / mdr.

har du kabeltv er det også en mulighed for internet.[/QUOTE]

Nej, jeg havde heller ikke fastnet hos TDC, men et EM-nr - pointen er, at det fordyrer det hele.
Jeg har ikke kabeltv.

Og det gør det for resten også via iPhone, der kan bruges som modem. Testet hjemme en dag, hvor vores faste internet for en gangs skyld var nede :ok:

Vi bruger http://www.sagitta.dk/ - de er billige :ok: - men det er muligt at de kun arbejder med boligforeninger :gruble:

Jeg har Telenor (tidligere Cybercity) - det kan godt være det fungerer via telefonstik, men jeg har ingen fastnettlf. og betaler ikke ekstra for noget … man kan få forskellige abonnementer, det billigste til 179 pr. måned.
Vi har 7-9-13 aldrig problemer med forbindelsen, eller jeg har i hvert fald ikke opdaget det :slight_smile:

Alt vores IT, tfl og TV kører på fibernet. Vores internet forbindelse er 50/50 Mbit, så der er knald på både op og ned :slight_smile: Min datter har mobilt bredbånd hosTelenor, det giver hun 99 kr for pr. måned.

Jeg har mobilt bredbånd hos Telmore og det fungere upåklageligt… Jeg gir 150kr pr måned, og kan være på lige så tosset jeg vil… :smiley:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;655903]Hvis du bor et sted hvor STOFA er så vil jeg anbefale dem. Vi har haft dem i… mange mange år. snart 10 tror jeg og jeg kunne ikke drømme om at skifte.

De er uafhængige af telefonstikket og du behøver heller ikke ha’ kabeltv hos dem så vidt jeg ved.[/QUOTE]

Jeg er også SÅ glad for min Stofa forbindelse. Vi bor jo i Stofa´s højborg, Horsens, så i samme øjeblik de begyndte at levere internet skiftede vi, og damned hvor vi da fik håret sat af den nye hastighed i sin tid (kom fra et 36,6 dial up modem!) Det slog langt vennernes ISDN forbindelse hos TDC, haha! Og siden da har de bare været gode til konstant at skrue op for hastigheden, og vi har stort set ingen nede-tid.
Vi har også flimmer-kabel hos Stofanet, den er til overvejelse men det er fordi jeg er SÅ træt af ikke at kan få CNN - men kan heller ikke finde andre udbydere, der gør det bedre - men det er en anden historie. Internetforbindelsen er i hvert fald upåklagelig og koster ikke alverden.
VH
Susanne

Okay… jeg tillader mig lige at hi-jacke tråden lidt, for jeg går også i tanker om at skifte… eller måske helt droppe, hvis det kan lade sig gøre…

Pt har vi TDC og jeg synes simpelthen det er rasende DYRT!!!
Men jeg aner ikek om vi overhovedet kan skifte, da vi også har tv via TDC…

er der nogen som kan give en GOD forklaring og ide om hvordan vi kan få nedbragt udgiften, som pt simpelthen er alt for stor!
Vi har den helt store TVpakke, og vil egentlig gerne fortsætte med det…
Jeg har ualmindeligt svært ved at overtale Jan til at dropep fastnettelefonen - aner ikke hvorfor han insisterer på at beholde den, men orker ikke længere at skændes om det, så han får sin vilje…
Mobilerne kører på 3’s net - og der er vi meget tilfredse - har bestemt ikke tænkt os at skifte…

Men nogle gode ideer?

Vi har Telia, og jeg er ikke særlig tilfreds, da nettet falder ud hele tiden. Vi kan ikke få Fullrate, men vi har Stofa liggende udenfor vores dør. Dog koster det vist 6-7000 at få lagt ind til huset, og det er jeg lidt for nærig til.