Intet Burka-forbud

[quote=Eva;258966]Og nogle indlæg bliver slettet - mens et svar på dem står og blafrer i vinden og ingen mening giver.

:?:?:?:?[/quote]

Nu ved jeg ikke lige, hvorfor du citerer mig i den forbindelse.

Jeg er ikke admin og har ikke adgang til at slette andres indlæg - hvis det er noget i den retning, jeg skal læse mellem linjerne :rock:

Jeg håber, jeg misforstår dig, Eva!

Hvordan ved i at dem her i Danmark ER tvunget til at bære burka? Jeg har aldrig set nogen med burka. Taler vi om niqab? Jeg kender 3 danskere der selv har valgt det, og jeg fatter ikke hvorfor, men det er deres valg… Ikke deres mænds valg.

Og skriver lige igen, at jeg synes heller ikke burka og niqab hører til her i Danmark

[quote=Elisabeth;258969]
Og skriver lige igen, at jeg synes heller ikke burka og niqab hører til her i Danmark[/quote]

Helt enig dér!! :ok:

[quote=Charlotte Oeh.;258968]Nu ved jeg ikke lige, hvorfor du citerer mig i den forbindelse.

Jeg er ikke admin og har ikke adgang til at slette andres indlæg - hvis det er noget i den retning, jeg skal læse mellem linjerne :rock:

Jeg håber, jeg misforstår dig, Eva![/quote]

Nej, jeg mener ikke, at du har slettet noget, men det var i forbindelse med, at du skrev, at ALLE havde ret til at have og skrive deres mening.

Sorry at jeg fik skrevet, så det kunne misforstås.

:tihi::tihi::tihi::tihi:

[quote=Felis;258967]Nej…ikke igen…:doh::doh:

Det er bare SÅ typisk, at der i debatter hvor muslimer tilfældigvis indgår, skriges HETZ ud fra misforstået solidaritet med muslimerne.

Nu er den ENESTE grund til, at muslimerne indgår i denne debat faktisk, at burkaen er noget muslimsk.

Det kunne for så vidt lige så vel have drejet sig om en lov eller debat om, hvorvidt det skulle være ulovligt eller ej, at flashe sin bare røv i en G-streng på Bellevue strand.

Det har INTET med hetz mod muslimerne at gøre, at man er for et burkaforbud, blot fordi det tilfældigvis er muslimer der bærer den…

Tværtimod er det også et forsøg på at hjælpe nogen kvinder ud af en middelalderlig påklædningskodeks.

Omvendt kan man måske i stedet sige, at de der er imod et burkaforbud, hetzer visse kvinder i et demokratisk, ligestillingspåberåbende samfund som DK, fordi det accepteres, at de er tvunget til at have en “sæk over hovedet” når de bevæger sig uden for en dør…[/quote]

Rolig nu :slight_smile: …og hvilken konstruktiv indledning at bruge ham her :doh:

Det var ikke mig, der startede med at tale hetz - der blev sagt, at der var
en hetz mod mindretallet af debattørerne herinde :slight_smile: …og det fokus tillod
jeg mig at sætte spørgsmålstegn ved.

Pyt - diskuter videre på jeres måde. Jeg kan bare konstatere, at god
diskussionskultur er svær på Kattegale :S

[quote=Charlotte Oeh.;258977]

Pyt - diskuter videre på jeres måde. Jeg kan bare konstatere, at god
diskussionskultur er svær på Kattegale :S[/quote]

Nej…det behøver det ikke at være. :slight_smile:
Undertiden er der for meget dem og os på Kattegale.
Vi kan vel alle være her; selvom vi ikke altid er enige.

Sådan er det også ude i det virkelige liv. :muhaha: :muhaha:

Du skriver selv “diskuter videre på jeres måde”.

Jeg har min mening.
Det har du også Charlotte - hvorfor ikke skrive jeg mener.
Hvorfor os og dem :?

Hvem er dem?
Hvem er os?

Vi må hver især stå for vores egen mening - uden at vi behøver at have
“andre” med.

[quote=Charlotte Oeh.;258977]

Det var ikke mig, der startede med at tale hetz -
:S[/quote]

Måske ikke men det var i hvert tilfælde dig der gav udtryk for:

[quote=Charlotte Oeh.;258927]

Sorry, jeg kan ikke se, at der bliver ført hetz mod andre end muslimerne.[/quote]

[quote=Mona Jensen;258986]Nej…det behøver det ikke at være. :slight_smile:
Undertiden er der for meget dem og os på Kattegale.
Vi kan vel alle være her; selvom vi ikke altid er enige.

Sådan er det også ude i det virkelige liv. :muhaha: :muhaha:

Du skriver selv “diskuter videre på jeres måde”.

Jeg har min mening.
Det har du også Charlotte - hvorfor ikke skrive jeg mener.
Hvorfor os og dem :?

Hvem er dem?
Hvem er os?

Vi må hver især stå for vores egen mening - uden at vi behøver at have
“andre” med.[/quote]

Mona, helt ærlig - jeg har i de seneste debatter skrevet “jeg mener”, så
mange gange, at bogstaverne nærmest er slidt af tastatueret - så det
forstår, jeg ganske enkelt ikke, at du nu foreslår mig at gøre!

Jeg har heller aldrig lagt skjul på, at jeg mener, vi har lov til at have hver
vores mening - til gengæld mener jeg også, at man må forvente, at den
bliver kommenteret, når man ytrer den offentligt.

Du skrev selv tidligere, at du efterhånden føler, at der kun er èn bestemt
mening, der er acceptabel på Kattegale - hvordan passer det sammen med
dit sidste indlæg til mig?

Jeg er glad for det kom af bordet igen. Jeg er en “metaltøs” og går tit i hættetrøje. Hvis jeg går for tæt på en demonstration med hætten oppe og tørklæde om halsen kan jeg få en dom for at bryde maskerings forbudet selvom det er min almene vinter beklædning. Rimelig ufedt ikk.

Synes folk skal have ret i at gå i hvad hulen de har lyst til. Næste kunne jo så være at man ikke måtte gå udfordrende klædt for det fremprovokere voldtægter da mændene bliver lystne(hvilket jo IKKE er pigernes skyld men nu de er i gang) og så kunne vi løse det problem med voldtægt ved at forbyde det. Det er jo FORRYKT men er lidt lappeløsninger ala den de fremføre.

HVIS burka forbudet blev gennemført ville disse piger jo bare få husarrest af mændene er det meget bedre. Var da bedre at få nogle kontakt personer ud der forklarede kvinderne de havde nogle valg i det danske samfund og de dermed kunne beslutte er jeg gladest sammen med min mand under de vilkår eller undertrygger det MIG. Frihed har jo forskellige grader alt efter hvem man er. For nogle er friheden at man ved ens mand beskytter en og forsøger en for andre er frihed at man kan flirte og bestemme 110% om sig selv og er selvforsørgende. Frihed er et vidt begreb.

:ok:

[quote=Charlotte Oeh.;259019]Mona, helt ærlig - jeg har i de seneste debatter skrevet “jeg mener”, så
mange gange, at bogstaverne nærmest er slidt af tastatueret - så det
forstår, jeg ganske enkelt ikke, at du nu foreslår mig at gøre!

Jeg har heller aldrig lagt skjul på, at jeg mener, vi har lov til at have hver
vores mening - til gengæld mener jeg også, at man må forvente, at den
bliver kommenteret, når man ytrer den offentligt.

Du skrev selv tidligere, at du efterhånden føler, at der kun er èn bestemt
mening, der er acceptabel på Kattegale - hvordan passer det sammen med
dit sidste indlæg til mig?[/quote]

Jeg har besluttet mig for at stoppe her. -surrender -surrender

I respekt for min holdning eller hva’ :?

Ikke pådutte Charlotte…ikke pådutte…:vandski:

Hvad mener du, jeg skal pådutte dig? Jeg forstår ikke dine sidste indlæg, desværre :slight_smile:

Jeg troede, at du mente, at jeg skulle gå ind for BURKAEN; som jeg absolut er modstander af. :slight_smile:

-LOLNej, nej Mona. Så kan jeg godt forstå, at du løfter pegefingeren :slight_smile:

For nogle år siden, var det tørklædet man diskuterede… Tvang eller ej, danskere forstod det ikke. Nu det sådan ved at være ovre, men så går man videre til niqab… Altså hvis du spørger en kvinde med niqab på gaden om det er hendes EGET valg eller hendes mands, så tror jeg altså ikke de fleste bliver tvunget… Jeg forstår ikke om vi taler om niqab-bærerer her i Danmark eller Afghanistan?? Der er altså forskel og jeg tror altså efterhånden at den unge generation er vokset op meget mere “frit” og med “selvvalg” end de voksne kvinder blev…

Af alle dem ejg kender som bærer niqab, og skriver niqab for jeg har aldrig set en med burka her i Danmark, så har de SELV valgt det, hvordan er det så undertrykkende? I kan jo netop ikke vide om det faktisk er en dansker der bærer det, eller en araber? Eller hvor de nu kommer fra. Er der så forskel i jeres meninger om de er undertrykt eller ej?

Er der så mange niqab-bærende kvinder der har truet jer? Hvad gør de der er forkert imod jer, udover at man ikke kan se deres ansigt? Alle dem jeg kender med niqab, bærer det fordi de ikke mener at nogen behøver at se deres skønhed og fordi de ønsker det… Jeg ved det kan være svært at forstå, men helt ærligt så synes jegi kke man kan dømme alle niqab-bærende kvinder undertrykte… :frowning: At man evt. ser en kvinde med niqab een dag, betyder ikke at man faktisk ikke har set hende før, eller vil se hende igen, UDEN niqab… De fleste kvinder som ønsker niqab, har svært ved at beholde det på pga folks udtalelser på gaden… Men hvem er lige de skyldige her? En kvinde der går forbi som intet gør, eller den som kalder navne? Helt ærligt… Hvem har manerer så? Uanset påklædning…

Og selvfølgelig skal dem der IKKE vil bære det hjælpes! Men jeg tror altså ikke på at her i Danmark at det er flertallet at niqab-bærende kvinder der er tvunget til at bære det…

Og jeg forstår godt problematikken med buskort, banken eller hvad der nu kan komme op i situationer, men så må det jo være DERES problem og de må rette sig efter hvad vi andre ikke føler os sikre på… Sværere er det vel ikke…?

Jeg kan svare på det med buskortet og burka. Ingen med burka kan få et månedskort, men de kan sagtens få et klippekort. Grunden er at vi som chauffører ikke kan se om det er et vellignende foto.
Og så er den altså ikke længere

P.S. Ingen i burka vil blive forment adgang til en bus. Kan de købe en billet eller stemple et klippekort er de lige så velkomne i bussen som alle andre.

[quote=Anne K;259137]Jeg kan svare på det med buskortet og burka. Ingen med burka kan få et månedskort, men de kan sagtens få et klippekort. Grunden er at vi som chauffører ikke kan se om det er et vellignende foto.
Og så er den altså ikke længere

P.S. Ingen i burka vil blive forment adgang til en bus. Kan de købe en billet eller stemple et klippekort er de lige så velkomne i bussen som alle andre.[/quote]

Tja… og jeg ved at ingen med nogen form for tildækning/maskering får adgang til Jans taxa :slight_smile:
Han er totalt revnende ligeglad om der er tale om danskere, udlændinge, mænd, kvinder, muslimer, autonome eller hvad man ellers kan finde på…
Kan han ikke se dit ansigt, så må du finde en anden at køre med!
(selv en meget tildækket brud har han bedt om at “løfte sløret” :tihi: )
For ham handler det om noget så simpelt som hans personlige sikkerhed…

Og så må jeg jo hellere nævne min. Jeg er enig med dem der mener, at aht til identifikation er det et problem, og at bærere må indordne sig på disse punkter. Om de er undertrykte eller ej ved jeg ikke noget om, men bryder mig ikke om tildækkede personer, dansker eller udlændinge, hætter eller burkaer. Men iøvrigt, er det ikke forbudt for visse grupper af autonome at bære elefanthuer og tildække sig, eller er det noget jeg husker forkert :?
Hvis det er forbudt, så må det vel også stride mod grundloven eller :?