Introduktion af Magdalina

Hej! Jeg er ejer af Magdalina, i daglig tale “Magda” (udtalet “Mauda”), som jeg adopterede fra Dyrenes Beskyttelses internat på Fyn i 2016, da hun endnu var et bette kræ. Hun valgte mig ved meget målrettet at springe på mig og forsøge at die på min frakkeknap.
Oprindeligt var Magda både inde- og udekat, men idet hun mistrivedes frygteligt i udelivet, er hun nu en selvsikker og tryg indekat.
Jeg har oprettet denne profil, idet Magda desværre er blevet diagnosticeret med CKD, og jeg ønsker at lære så meget som muligt, så jeg kan give hende de bedste muligheder overhovedet for at kunne leve et langt og lykkeligt katteliv. Jeg håber at I tager godt imod os!

22 Synes om

Velkommen til! :velkommentilkg:
Hvor er hun en smuk kat!

1 Synes om

:velkommen: :flode1:

1 Synes om

Velkommen her til til dig og Magdalina. :smil:

1 Synes om

Velkommen til Kattegale til dig og din smukke Magda. :thumbup:

1 Synes om

Velkommen til :grinning:

1 Synes om

Velkommen til. Dejligt at være blevet valgt af katten :slight_smile:

Der er flere herinde, der har erfaringer med nyrekatte, så mon ikke du kan få et råd eller to til din smukke Magda.

2 Synes om

Velkommen til, selvom årsagen ikke er den bedste :velkommentilkg:

Jeg kan anbefale www.felinecrf.org - og vil lige advare om at de færreste dyrlæger ved ret meget om fodring af katte, og deres standard anbefaling er at foreslå en pose tørkost, hvor der står noget med nyrediæt.

3 Synes om

Hun er godt nok fin. Velkommen på kattegale :velkommen:

1 Synes om

Velkommen til dig og Magda :smiley:

1 Synes om

image

1 Synes om

Velkommen til Magda og dig :velkommentilkg:
Hun minder om min skattekat, som hed Tarzan og sjovt nok også havde dårlige nyrer … nu er det mange år siden, men så vidt jeg husker, levede han i 5 gode år med diagnosen.

1 Synes om

Velkommen til jer begge :velkommentilkg:

Vi er da nogen stykker herinde der har erfaring med nyrekatte, og hvis man fanger dem forholdsvis hurtigt så kan de godt leve et godt og langt liv med CKD. Som @Eife foreslår, så kig på www.felinecrf.org, det er en supergod side lavet af en lægmand hvid jeg husker rigtig.

Du kan med fordel søge i de gamle tråde herinde der er meget information at finde, også supplere op med dine egne spørgsmål hen ad vejen.

Jeg havde en bimse som fik CKD som 7-7½ gammel. Han blev opdaget i stadie 2, og var lige på grænsen mellem stadie 2 og 3 da jeg blev nødt til at sende ham over broen pga. hans gigt som 15-årig - ikke hans nyrer dem havde vi helt styr på med mad og medicin. Så det kan lade sig gøre.

3 Synes om

Tusind tak for jeres søde beskeder! Det er virkelig rart at opleve, at jeg ikke er alene i det hele :sunflower:

8 Synes om