Introduktion

Hej alle,
Jeg vil egt. bare gerne introducere mig selv. Mit navn er Lene og jeg er uddannet biolog. Jeg har igennem hele mit liv vaeret meget glad for dyr og er vokset op med baade kat og hund. Jeg er netop hjemvendt fra 7 aar i udlandet, og skal starte job. Har boet et par maaneder hos mine foraeldre indtil jeg fandt dette job, og skal endelig flytte i egen lejlighed i slutningen af denne uge. Bedst som jeg troede at jeg havde alting under kontrol, dukker denne her lille saere skabning op udenfor foraeldrenes hus. Det viser sig at vaere en orientalsk korthaaret kat, der er meget ynkelig og hyler og skriger. Jeg tog hende straks ind, da jeg lidt gik ud fra, at der her var tale om en bortloeben kat. Efter et par dage lykkedes det mig saa endelig at finde ejeren (katten var ikke registreret), der egt er ligeglad med katten. Det viser sig saa, at manden bor paa samme vej som mine foraeldre og lader katten vaere udenfor det meste af tiden. Men for at goere en lang historie kort, saa ender katten med at blive ved med at komme til vores hus og efter en lang snak med ejeren, ender det med, at han giver katten til mig.
Saa nu er jeg en stolt ejer af Siri (efter Dronning Sirikit, har omdoebt hende, hvilket jeg haaber ikke er et stort no no inden for racekattebranchen)- den foerste racekat jeg nogensinde har ejet. Vi flytter jo saa for os selv her sidst paa ugen, hvilket er godt, da prinsessen er ret saa aggressiv overfor mine foraeldres 2 huskatte. Som sagt har jeg ikke meget forstand paa denne race - den er meget anderledes end de huskatte, jeg har vaeret vant til. Meget intelligent men ogsaa meget opmaerksomhedssoegende. Jeg tror at hun lider lidt af seperationsangst, da hun vraeler hoejlydt saa snart jeg forlader rummet hun er i. Jeg haaber at hun kan indfinde sig med at vaere alene mens jeg er paa arbejde, lige nu er hun jo vant til at jeg er der hele tiden. Det bekymrer mig ogsaa lidt, at jeg med mit arbejde nogle gange er vaek et par dage - hvad daelen goer jeg saa med hende her? Hun er jo saa social, at hun helst skal vaere sammen med mennesker det meste af tiden?
Naa, det blev lidt af en lang smoere - hvis nogen har nogle raad til, hvordan man skal gebaerde sig med en orientalsk korthaarskat, maa i endelig bare skrive.
:slight_smile: Lene

:velkommentilkg: Lene

Jeg er sikker på at du kan få masser af råd herinde, der er en del herinde som har orientalere. Mon ikke de kan overtales til at dele nogle gode råd ud :slight_smile:

Hejsa, Lene - og velkommen til Kattegale. :slight_smile:

Sikken dog en dejlig kat - og det er hende, der har valgt dig. Større skulderklap fås ikke. :ok:

Velkommen til dig og dronningen :slight_smile:

Jeg kom til at taenke paa noget. Siri er ikke steriliseret og jo mere jeg analyserer hendes adfaerd kunne hun godt vaere i brunst. Gnubber sig op ad moebler og mjaver og jamrer sig hele tiden. Med mindre det bare er typisk orientaler-adfaerd!? Vil det sige at hun saa maaske har “valgt” mig under falske forudsaetninger? Det jeg mener er, ville hun ikke vaere kommet rendende hvis hun ikke havde vaeret i brunsg?

Sikke fin hun er :smelter:TilLykke med hende & jeres kommende hjem sammen & velkommen til :slight_smile:

:velkommen::velkommen::velkommen:

Hvis du er rigtig smart, så stiller du dine spørgsmål i det åbne forum “generel snak”…
Vi er en del, som ikke ser i disse velkomsttråde… og du vil blive modtaget med begejstring af sia-talerfolkene herinde :slight_smile:

Nå, ja… og så velkommen for resten :slight_smile:

Også velkommen fra mig til både dig og den meget smukke Sirikit.

Men følg Ann’s råd om at stille spørgsmål i “generel snak”.
Ellers tror jeg ikke, hendes evt. løbetid har noget at gøre med hendes valg af dig. Hun har sikkert følt sig ensom og orientalere er som bekendt en meget selskabelig race, der trives dårligt som alenekat.

PS: Måske får du også problemer, når du flytter i lejlighed og hun er vant til at komme ud.

Velkommen til :heya:

Stort :velkommen: til KG :slight_smile:

Tusind tak for en meget varm velkomst :slight_smile: Og tak for raadet om at poste i ‘generel snak’.
:slight_smile: Lene

P.s. Jeg tror ikke, at jeg faar problemer med at have Siri som indekat - mens hun har vaeret her i huset, har hun slet ikke villet ud, selvom vi har tilbudt hende at komme udenfor.

Forresten

Dronning Sirikit, har omdoebt hende, hvilket jeg haaber ikke er et stort no no inden for racekattebranchen

Overhovedet ikke… Min Don Juan hedder Diego herhjemme :tihi:

Hej Lene - og et stort velkommen til Kattegale. :slight_smile:

Sikken dog en dejlig kat - godt at Dronningen fandt frem til dig - nogen gange er der en mening md hvad der sker - dette synes at være tilfældet her :slight_smile:

Knus Gitte

ihh jeg kan fortælle at jeg har snakket med Dronningens opdrætter i dag (jeg følte jeg kunne genkende billedet og min oplevelse var rigtig). Opdrætteren var (sur og ked af måden hun fik ny ejer), men glad for at høre at hvor hun er nu og mere end villig til at hjælpe Likjaer

Hej og :velkommen:til dig og smukke Siri. Det var godt at du fandt herind, her er meget at lære og mange kloge mennesker til at lære fra sig.

Ja, tusind tak til Line for al din hjaelp. Har snakket med opdraetteren til Siri (eller Diana, som hun hed) - det er sjovt som alting haenger sammen.
Men nu har dronningen det i hvert fald godt hos mig - og jeg giver hende ikke fra mig :slight_smile:

:velkommen: herinde !!! er sikker på du bliver glad for at være her når du nu er blevet katteejer lidt tilfældig ! en dejlig kat forresten :love2:

[QUOTE=ljkjaer;742670]Ja, tusind tak til Line for al din hjaelp. Har snakket med opdraetteren til Siri (eller Diana, som hun hed) - det er sjovt som alting haenger sammen.
Men nu har dronningen det i hvert fald godt hos mig - og jeg giver hende ikke fra mig :-)[/QUOTE]

Tillykke med din meget smukke Siri. :flag: Det varmer altid, når den slags triste historier får en lykkelig slutning. :slight_smile:

Velkommen

Håber du falder til herinde. Folk er ihvertfald både villige og gode til at svare på ens spørgsmål, så det er bare med at spørge løs :smiley:

Og tillykke med den lille Siri, det er en ære at blive valgt af en kat :thumbup: