jeg tror det er noget billigere at du får et banklån istedet, dels slipper du for et dyrt abonement og du binder dig heller ikke til et bestemt selskab i den tid du afbetaler telefonen.
hvad koster en iphone idag 3-4000 kr.
evt hvis du kan finde et sted hvor de har rentefri lån i en periode så er du bedre stillet vil jeg mene
[QUOTE=Johnny;819035]jeg tror det er noget billigere at du får et banklån istedet, dels slipper du for et dyrt abonement og du binder dig heller ikke til et bestemt selskab i den tid du afbetaler telefonen.
hvad koster en iphone idag 3-4000 kr.
evt hvis du kan finde et sted hvor de har rentefri lån i en periode så er du bedre stillet vil jeg mene[/QUOTE]
Uden heeelt at vide det. Så tror jeg faktisk ikke, at det er billigere… Abb. skal jeg jo have uanset hvad. Foreksempel Telenor som jeg lige nu, er ved at tjekke ud, har 5 timers tale og fri sms og mms til 180,- i mdr. Det er cirka det samme som jeg giver ved Telia.
Nu har jeg ikke iphone, men Samsung. Princippet er dog det samme, for jeg har købt min med 24 måneders afbetaling til 70 kroner pr. måned hos Telenor. De har forskellige typer abonnement, men mht. data er det sådan, at hvis du overskrider datamængden, vil din forbindelse blive langsom, den vil ikke forsvinde og du vil ikke blive opkrævet noget for overskridelsen
[QUOTE=DK Jannam;819041]Og umiddelbart tror jeg at telmore er bedre.
Men hvor meget er 3 GB data? Har ingen idé om, hvor langt jeg kommer med det. :)[/QUOTE]
Jeg bruger ca 6-700 mb hver måned, og jeg vil da sige jeg bruger min telefon rimelig meget uden for hjemmet (hvor jeg har wifi). Jeg tror endnu ikke jeg har været over 1 gb udover den måned jeg intet internet havde i hjemmet og derfor brugte min telefon som hotspot. Så du kommer langt med 3 gb hvis det bare er til hverdags brug.
Jeg kan se, at jeg betaler 350 kroner ved telia. jeg mener det også er med mit net.
Ved Telmore kan jeg få Med 5 timers pakken får du 5 timers taletid, 3 GB data og fri sms og mms.
Faktisk samme pakke som ved telia, nææh… to timer mere. og så koster det mig 342 i mdr. inkl. afbetaling.
årh… det er da klart man bliver fristet.
Årh se… Det var jo meget rart at vide… Er du generelt glad for Telenor? Jeg havde dem før jeg skiftede over til Telia, og der var en episode med deres mobile netværk, som gjorde mig så sur at jeg skiftede. Sikke en kundeservice.
Men det fungere godt her ang. Iphones sååå…
Jeg har købt min på CBB, da jeg i forvejen har CBB som teleselskab.
Det er den gamle model jeg har købt, så jeg betaler kun 99 kr på md - og nej, det er ikke billigere med et banklån, for der er ingen renter
[QUOTE=DK Jannam;819052]Årh se… Det var jo meget rart at vide… Er du generelt glad for Telenor? Jeg havde dem før jeg skiftede over til Telia, og der var en episode med deres mobile netværk, som gjorde mig så sur at jeg skiftede. Sikke en kundeservice.
Men det fungere godt her ang. Iphones sååå…[/QUOTE]
Jeg er fulgt med over til Telenor fra først Tele2 og derefter Sonofon og jeg har ikke haft noget at klage over, så da deres tilbud på smartphone (jeg havde ikke noget behov for, at den skulle hedde noget bestemt) både passede økonomisk og det viste sig, at ganske mange eksperter roste telefonen for ting, der er relevante for mig, så slog jeg til
Hmm… Nu er beslutningen taget om, at det gør jeg sgu. Meeeen… Selskabet er dog lidt uvist… Hælder lidt mod Telmore, da jeg har været så glad for dem før i tiden. Dem har jeg endnu ikke kunne sætte en finger på.
Kan I generelt sige noget negativt omkring, at købe telefon på den måde? Udover at man selvfølgelig er bundet for 2 år.
Det er i mine øjne det eneste, man kan sige. Hvis man er typen, der helst skal have ny mobil, hver gang der kommer en ny model, er det ikke ideelt - men for sådan en som mig, der ikke skifter specielt tit, er det en glimrende måde at fordele betalingen på. Især når der ikke er renter at betale
Jeg gjorde det kun fordi det var det selskab jeg alligevel har brugt siden jeg fik min første mobiltelefon.
Tror ikke jeg turde gøre det med et nyt selskab.
[QUOTE=DK Jannam;819086]Hmm… Nu er beslutningen taget om, at det gør jeg sgu. Meeeen… Selskabet er dog lidt uvist… Hælder lidt mod Telmore, da jeg har været så glad for dem før i tiden. Dem har jeg endnu ikke kunne sætte en finger på.
Kan I generelt sige noget negativt omkring, at købe telefon på den måde? Udover at man selvfølgelig er bundet for 2 år.[/QUOTE]
Nej intet negativt her fra Casper gjorde det hos Telia på et tidspunkt, og du er faktisk ikke bundet mere end du godt kan stoppe dit abonnement og kun fortsætte med at betale af på telefonen.
[QUOTE=Sannela;819443]Jeg har købt min sådan…via TDC
Det er vist ikke det billigste, men det er det eneste der dur 100% hvor jeg bor…så valget var nemt ;-)[/QUOTE]
Haha… Det håber jeg da ikke. Mine forældre bor i Holstebro, (Mener at have læst, at det er der omkring du kommer fra) og der skulle da også gerne virke optimalt!
Så bliver jeg inden længe Iphone 4s ejer. Lidt en surrealistisk følelse, jeg er jo normalt altid håbløst bagud, når det gælder elektronik. Ikke længere åbenbart.
Håber da at de er til at finde ud af! Synes Sony Ericsson har være så dejligt ukompliceret.
Jeg valgte Telmore. Da de havde den pakkeløsning, som passer mig bedst.
5 timers tale, 3 GB data samt fri sms og mms. 149,-
Afbetaling af Iphone 193,-
Så alt i alt 342,- om måneden.
Glææææder mig!
[QUOTE=DK Jannam;819456]
5 timers tale, 3 GB data samt fri sms og mms. 149,- Afbetaling af Iphone 193,- Så alt i alt 342,- om måneden.
Glææææder mig! :)[/QUOTE]
Er det over 24 måneder? Så er en iphone næsten 3 gange så dyr som en af de allernyeste Samsung-modeller!! Jeg håber, du synes, den er det værd
Jeg håber den holder i mindst 24 måneder, og at den ikke er blevet umoderne og skal skiftes ud inden da
VH
Susanne (stadig med en ældgammel mobillos og glad for den)