Irriterende nabo/genbo

hejsa

vi har simpelt hent den mest irriterende genbo man overhovedet ka forestille sig.
hans have ligger ca 5 mtr fra vores hjem.
han er den mest larmende eksistens man ka forestille sig, han er i sin have dagen lang og uanset hvad han skal lave har han en eller anden form for elektrisk/motoriseret apparatur. selv når han pudser vinduer har han et larme-apparat til hjælp.
samtiddig er han utrolig højlydt og kæften står ikke stille på ham et sekund.
idag havde en af vores naboer så besøg af en lastbil-fuld studenter, og ja der blev godtnok larmet en del, der var han lige henne og markere sig og bede dem dæmpe sig, for derefter at gå hen og starte sin larmende terrasserenser.
han fik osse lige gæster og den mandlige gæst skulle da lige se og høre alle hans larmende maskiner.
han snakker så højt at man ikke ka undgå at høre alt hvad han siger og så er han så ufattelig kloge-åge at høre på, han ved alt om alt og ingen skal fortælle ham noget som helst om nogetn ting, han har snart forsøgt at belære alle her i området om hvordan ting skal gøres og især hvordan de ikke skal gøres.
hans have er på en god dag på 70 kvm og hver dag skal alle maskiner luftes, han slår græs 2 gange dagligt, samt renser terrasse en gang dagligt osv osv osv osv.
en nytåraften hvor vi skød lidt fyrværkeri af kom han ud og skabte sig som en vild fordi vi skød af.
jeg syntes han er en nar af rang og flere af naboerne syntes det samme.
problemet er bare at han bor i eget hus og vi bor til leje på en anden vej .

har i osse en irriterende nabo el lign

Ja, eller dvs sønnen til en nabo. Han køre motorcykel og holder i deres indkørsel og så får maskinen fuld hammer så han rigtig kan nyde lyden af den. Det kan stå på i flere minutter og det er ikke nødvendig da det sker både inden han køre og når han kommer hjem. :thumbdown:

Men det er nu også den største gene vi har hvor vi bor så egentlig burde jeg ikke brokke mig -høhø

Nope- vi er heldige med vores naboer. :slight_smile: De fleste af dem har boet her i + 30 år og det ene hold var lige forbi med en motorsav forleden, så vi fik rigtigt tyndet ud i træerne i vores have- vi boede i en jungle.
Byens tidligere læge er vores genbo- hende hjælper vi ind imellem med hendes telefon, fundne killinger i hendes have og lignede.

Har dog haft mareridtsagtige naboer før- det er ikke spor sjovt. :frowning:

Kun om sommeren. Vores nabo havde fået den geniale ide, at spille radio så højt, at man kunne høre det helt til Viborg, næsten.
Mogens gik ned og bad ham dæmpe radion, da vi hellere vil høre fuglesang.
Det hjalp overhovedet ikke, dagen efter var den gal igen.
Så kom hans kone forbi og vi omtalte radion og så fandt vi ud af hvem der bestemte dernede. Vi har ikke hørt så meget som en strofe fra radioen siden. At omtalte nabokone så har en stemme der går gennem marv og ben er en anden sag.:tihi::tihi:
Knus Elin

Du er godt nok uheldig at ha sådan en genbo. Var han min ville jeg ligge mærke til hans larm gange 5. Jeg syntes godt nok det er sjovt at han brokker sig over andres små larm.
Har i ikke et tidrum på dagen hvor man ikke må bruge larmene maskiner? Her må man larme fra 10-12 og igen fra 15-18, om søndagen er det kun fra 10-12. Det er ikke alle der retter sig efter det men der er ikke så meget larm her ude - nu er det så også et sommerhus område.

[quote=Troldegaarden;209758]
Har i ikke et tidrum på dagen hvor man ikke må bruge larmene maskiner?[/quote]

Nope- det gælder vist kun for folk, der bor til leje.
Anyway- han må jo heller ikke støje helt uhæmmet, så kan man anmelde det til politiet, medmindre han har lukkede vinduer og larmen er indendøre, men det er jo ikke tilfældet her.

Det må være surt at have sådan en nabo :S Vi har heldigvis gode naboer på alle sider :thumbup:… Dog er der næsten aldrig ro om sommeren , når man bor i sådaqn et parcelhuse område , grundejerforeningen henstiller ellers at vi ikke bruger maskiner på søn og helligdage , men det bliver slet slet ikke overholdt , det er næsten de dage hvor der er mest gang i dem :thumbdown:

Det er forståligt nok, da det er de dage, hvor folk med udearbejde har bedst tid.

Men Johnny, notér hver gang din larmende genbo bruger sit motorværktøj og hvor længe, og vis ham den så, næste gang har selv brokker sig.

Jeg foretrækker dog lyden af værktøj frem for høje BONG-BONG-BONG baslyde, når der spilles for fuld musik.

[quote=Mega;209770]Det er forståligt nok, da det er de dage, hvor folk med udearbejde har bedst tid.

Men Johnny, notér hver gang din larmende genbo bruger sit motorværktøj og hvor længe, og vis ham den så, næste gang har selv brokker sig.

Jeg foretrækker dog lyden af værktøj frem for høje BONG-BONG-BONG baslyde, når der spilles for fuld musik.[/quote]

Ja , det er rigtigt nok , men manden og jeg har altid begge været fuldtidsarbejdede og alligevel , haft mulighed for ikke at bruge maskiner om søndage :sshh: så det kan lade sig gøre , hvis man er indstillet på det .

[quote=Johnny;209745]hejsa

vi har simpelt hent den mest irriterende genbo man overhovedet ka forestille sig.
hans have ligger ca 5 mtr fra vores hjem.
han er den mest larmende eksistens man ka forestille sig, han er i sin have dagen lang og uanset hvad han skal lave har han en eller anden form for elektrisk/motoriseret apparatur. selv når han pudser vinduer har han et larme-apparat til hjælp.
samtiddig er han utrolig højlydt og kæften står ikke stille på ham et sekund.
idag havde en af vores naboer så besøg af en lastbil-fuld studenter, og ja der blev godtnok larmet en del, der var han lige henne og markere sig og bede dem dæmpe sig, for derefter at gå hen og starte sin larmende terrasserenser.
han fik osse lige gæster og den mandlige gæst skulle da lige se og høre alle hans larmende maskiner.
han snakker så højt at man ikke ka undgå at høre alt hvad han siger og så er han så ufattelig kloge-åge at høre på, han ved alt om alt og ingen skal fortælle ham noget som helst om nogetn ting, han har snart forsøgt at belære alle her i området om hvordan ting skal gøres og især hvordan de ikke skal gøres.
hans have er på en god dag på 70 kvm og hver dag skal alle maskiner luftes, han slår græs 2 gange dagligt, samt renser terrasse en gang dagligt osv osv osv osv.
en nytåraften hvor vi skød lidt fyrværkeri af kom han ud og skabte sig som en vild fordi vi skød af.
jeg syntes han er en nar af rang og flere af naboerne syntes det samme.
problemet er bare at han bor i eget hus og vi bor til leje på en anden vej .

har i osse en irriterende nabo el lign[/quote]
-LOL -LOL

God beskrivelse, kan lige se ham. -LOL-LOL-LOL
Jeg har en masse larmende naboer, men de er så fandens trendye at jeg tilgiver dem for det meste. Gider dog ikke høre alt for meget på når de har sex.

Jo, der er nogen med børn og hold ferie, hvor kan de larme. Ved I hvordan det lyder når sådan en lille unge på plastikmotorcykel har fri legetid dybt nede i en gård under 4 etagers lejlighedsbygninger? Ungen er jo nødt til at råbe for at overdøve motorcyklen og det samme er ungens forældre. Det bringer lydniveaet til nogle uhensigtsmæssige højder, kan jeg fortælle. Jeg prøver ellers virkelig at glæde mig over at de leger så godt… og håber på de snart er færdige med at lege :bebe::venter:

Ja vi har også en træls underbo… Venlig nok når man ser ham og taler med ham, men når han er hjemme alene hører han konstant mega højt musik eller taler højt i mobil og skændes med dem så hele opgangen kan høre ham. Han råber skældsord og hamrer og smider med ting… Det helt sygt at høre på…

Før i tiden var der nogle i opgangen ved siden som har en psykisk syg datter som gik amok hver nat næsten. Smadrede hjem og skreg som tosset. Vi sov ikke i flere måneder. Til sidst skrev jeg et brev og vi skrev alle under og sendte det til boligforeningen… Ved ikke hvad de gjorde, og ved at de havde svært ved at finde ud af hvad de skulle gøre, men nu kan vi sove :slight_smile:

Et af problemerne med støjende naboer er, at de ikke selv opfatter deres opførsel som støj.

Det kan være mere end træls at leve med - især når man ikke rigtigt har mulighed for at flytte.
Og hvem siger også at det ville være bedre det nye sted?

:argh::argh::argh::argh:

Hej Johnny

Lyder som en meget belastende nabo…
Nu ved jeg jo at I bor til leje, så I har den mulighed at I kan klage til boligforeningen. En sådan klage vil altid være anonym for naboen.
Det er i hvert tilfælde noget jeg ville overveje at gøre…

Står der ikke noget i jeres husorden om sådan maskineri?

Og næste gang han larmer kunne du jo lige gå ind og hilse på og spørge hvorfor I skal tvinges til at høre på hans infernalske larm, når han ikke engang vil tillade studenter at være en smule højlydte den korte tid de nu var der?

Johnny, det er aldrig rart at konfrontere naboer på den måde, men jeg tror godt du kan…

Louise

Naboer - hvad er det for noget :tihi: (siger én der bor på Lars Tyndskids mark). Jo, vi har da forresten en nabo rimelig tæt på, men absolut ingen grund til klage over dem. Det skulle da lige være vores nærmeste nabo, som er en svinestald.

Hvor må det altså være irriterende for jer og jeg kan helt sikkert godt forstå jer, for jeg HAR nemlig haft sådan en nabo og det er ulideligt. Der var hunde, der gøede meget ofte og manden var typen som også have alle mulige larmende redskaber. De var alkoholikere og i det hele taget meget larmende - han elskede ALT hvad der kunne larme. Høj musik og så måtte de råbe endnu højere for at overdøve (stilen var tysk slagermusik og Vikingarne og den slags). Jeg kan stadig få en grim fornemmelse i maven, når jeg tænker på den gang.

Mine naboer er også til gene med deres Forb… hunde. Dem overfor står de og gøer konstant, ej den lille er der ikke mere, sådaqn en gammel mand med sine to alkoholiske voksne sønner boende.
Så er der flhyttet en ny ind ved siden af mig, ja de lufter så deres lille køter foran min hoveddør, bilddør etc. nå jo og så løber den ind i min have og står og gøer af kattene. Grrrrr så klip dog hæk og lign, bare hold styr på jeres hunde

Nu har jeg jo ikke just boet i min nye lejlighed længe, så irriterende naboer-stadiet er jeg ikke helt nået til endnu.

Men…emsige kvindfolk er familien stødt på.

Havde boet i lejligheden i omkring 4-5 dage da vi (mig, bror og far) havde været en tur ude at handle - blandt andet den støvsuger jeg fik i indflytningsgave af de herrer.

Det øsregnede da vi nåede min p-plads, så efter at have parkeret og fået mit indkøb ud af bagagerummet, ilede jeg i forvejen ind i opgangen for at komme op og flytte misserne så vi kunne få den støvsuger ind. I yderdøren møder jeg en dame der er på vej ud og smiler til hende - hun smiler absolut ikke tilbage.

Da jeg når op på 1. sal og er ved at finde dørnøglen kan jeg høre en høj ordveksling nedenfor opgangen. Jeg kan ikke høre hvad der bliver sagt men jeg kan godt høre at både min far og min lillebror er blandt stemmerne.

De kommer så op i lejligheden et par minutter senere, pladdervåde og med sure miner.

Det viser sig så at kvinden jeg mødte i døren, og som bor med mand og tre store børn i stuen var ejer af den bil min far parkerede ved siden af (en gammel bil vel at mærke - ikke en til flere millioner). Hun havde så - i begyndende skumring og gennem lårfede regnstråler og på 10-12 meters afstand - set at min brors jakke RØRTE ved deres bil da han stod ud af vores bil. Og så havde min far og min bror ellers fået et møgfald af en anden verden om at de havde ridset deres bil og at min far parkerede for tæt på (løgn…) og så videre i den dur. Der var ingenting at se på bilen men det stoppede forbandelserne ikke over.

Jeg opdager så ud af mit køkkenvindue at kvindemennesket har sendt sin mand ud i regnen - i skjorte og underbukser - for at flytte deres bil hen på den anden side af parkeringspladsen…for den lille stakkels bil blev da garanteret helt bange af at holde ved siden af min fars :argh:

Det fik vi så et godt grin af - og nu har vi allerede vænnet os til i familien at hvis den dyre, fine grønne bil holder der når vi kommer så parkerer min far - og bror hvis han er bag rattet - minimum 6 meter fra den…bare for at være på den sikre side.

Mage til emsigt kvindemenneske har jeg sjældent oplevet.

Hvis ikke det var fordi jeg allerede var blevet pænt modtaget af en af lejerne på 2. sal ville min lyst til at bo i opgangen formentlig være dalet betydeligt…det gjorde den også de første par dage. Nu er jeg blevet enig med mig selv om, at det er sgi hendes egen skyld hvis hun er så ond i sulet mod andre - jeg skal da nok pænt blande mig udenom.

Gudskelov at man er flyttet i en afdeling hvor man må have dyr…kunne ellers lige se klagerne for mig -what

orv hun lyder skæg.
Hver gang det regner skal i parkere klods op af hendes bil, bare for morskabens skyld og for at kunne grine af dem i vinduet når de flytter bil, det havde jeg nok gjort -tihi

[quote=louiseogbuster;209792]Hej Johnny

Lyder som en meget belastende nabo…
Nu ved jeg jo at I bor til leje, så I har den mulighed at I kan klage til boligforeningen. En sådan klage vil altid være anonym for naboen.
Det er i hvert tilfælde noget jeg ville overveje at gøre…

Står der ikke noget i jeres husorden om sådan maskineri?

Og næste gang han larmer kunne du jo lige gå ind og hilse på og spørge hvorfor I skal tvinges til at høre på hans infernalske larm, når han ikke engang vil tillade studenter at være en smule højlydte den korte tid de nu var der?

Johnny, det er aldrig rart at konfrontere naboer på den måde, men jeg tror godt du kan…

Louise[/quote]

ja, jeg ku nok sagtens puste mig op og gå over og sige ham et par borgerlige ord, men helt ærlig, jeg gider det bare ikke.
tror nu ikke det nytter at klage til boligselskabet, da de jo intet har at gøre med hans område, han bor i eget hus osv.
han er så heller ikke lige typen man gider tage en diskution med, den erfaring rigere er jeg da blevet for et par år siden, da han havde en hysterisk hund som gøede af alt og alle.

[quote=Gizzemissen;209804] Og så havde min far og min bror ellers fået et møgfald af en anden verden om at de havde ridset deres bil og at min far parkerede for tæt på (løgn…) og så videre i den dur. Der var ingenting at se på bilen men det stoppede forbandelserne ikke over.

[/quote]

Ihh, sådan nogen madammer kan blive et dyrt bekendtskab. :mad:
Vi parkerede ved Randers Storcenter ( som vist bare hed OBS dengang ), da børnene var små. Vi tog en plads, hvor en anden bil lige var bakket ud og manden hjalp så drengene ud, imens jeg hentede en indkøbsvogn. Der kom også en madamme farende, at vores børn havde ridset hendes bil og de havde smækket vores dør op i hendes bil- sikke engang pjat og der var heller intet at se på bilen. Hun hentede sin mand/ veninde ( husker ikke lige helt) som hun kaldte et vidne. Jeg forklarede hende, at medpassagerer ikke kunne vidne og hun skulle tage og klappe kaje.
Bottomline: Vi endte med at betale 11.000 kr. til hende for…:?

Det er sgu sørgeligt som ens forsikring er latterlig, når man ikke har kasko på. Ankede selvfølgelig sagen og da afgørelsen endelig kom lød den bare, at vi havde været på det sted på det tidspunkt, så vi kunne være skyldige. -what

Åh, ja… Kender det alt for godt.

Tror jeg tiddligere har fortalt om min nabo (han er heeeldigvis flyttet nu!) og hans damer, der var knap så stille når det handlede om senge gymnastik… :doh: Og husk på; der var ikke tale om 1 eller 2 forskellige damer næh nej… Det var 3 damer, som vi fik æren af at lytte til under… Ja… :lynogtorden: Vi brokkede og brokkede… Kom med pæne hentydninger og knap så pæne hentydninger. Direkte anmodninger om dæmpet lyd derinde fra (især lige omkring sovetid!) og om at man tog forholdsregler som f.eks. at lukke vinduerne, i stedet for at hænge ud af det under… ja… :argh:

Fik jeg nævnt at jeg er meget glad og taknemmelig for, at han er flyttet, og den nye lejer er hans lillebror, som umiddelbart kun viser interesse for computerspil… :thumbup:

Men ja… Hvis det havde været mig, var jeg nok gået over og påpeget, at manden selv havde bedt om ro… Og så lige studenterne?! Altså de er et sted max. ½ time ad gangen. Det kan man vel leve med… :venter:
Håber I finder en løsning. Hvis det ikke kun er jer (og det er det nok ikke :wink: ), der er irriterede over ham manden, så skriv en klage til ham. Få hele nabolaget til at skrive under… Og så håbe på at han tager det til sig. Evt. fortælle hvad der sker, hvis han ikke dæmper/begrænser sit maskin-brug…