Ja, så har jeg set det med... OBS lidt uha billeder

Da jeg står op til formiddag kan jeg godt se, at alt ikke var helt i vinkel med Bree … hun er mere talende og vil have mig ind i killingerummet.
Jeg går lidt i panik, for jeg kan godt se, at hun har veer og det er 14 dage for tidligt :flushed:

Men vi må vel til det og så bare sige go’dag til 14 dage for tidligt fødte :pensive: Jeg finder alt grejet frem og sætter mig til rette,

Da der er gået lidt over en time og den første panik har lagt sig, begynder jeg, at tvivle på hvad der foregår … det ser bare ikke rigtig ud, hun er sjovt udspillet ved anus og hun har overhovedet ikke åbnet sig det mindste. Det skal lige nævnes, at jeg allerede har talt med dyrlægen på dette tidspunkt og jeg ringer nu tilbage og siger jeg kommer med hende for der er noget der ikke stemmer.

Hun bliver undersøgt alle steder og det ender med, der bliver taget rgt.

Det der sidder og poser sig ud er en killing :astonished:
Umiddelbart ser det ud til den sidder i endetarmen men det viser sig den ligger klar til at komme ud i fødselskanalen

Resten af killingerne ligger fint, hvor de ligger :thinking:

Da hun bliver ved med at presse udaf og det ikke er muligt at trykke den retur beslutter vi, at bedøve hende og så få killingen ud af naturlig vej og så håbe på, at resten bliver hvor de skal resten af graviditet ud.


Ud kom der med lidt hjælp den fineste harlekin killing og den var selfv. levende men slet ikke færdig :cry:

Det her opdrætter sjov er godt nok lidt for spændende sommetider :roll_eyes:

7 Synes om

:kram:

håber resten går planmæssigt :kryds:

1 Synes om

:kram: :hjerte:

1 Synes om

Sikke en ubehagelig oplevelse for både dig og Bree :frowning: :kram:

Jeg håber, at resten af hendes graviditet går som planlagt :hjerte:

1 Synes om

:kram:

1 Synes om

Uf… Ja, man oplever lidt af hvert som opdrætter - meget af det kunne man godt have undværet. GODT der også er mange dejlige oplevelser undervejs :hjerte:
VH
Susanne

2 Synes om

Øv øv øv. Krydser fingre for at resten forløber planmæssigt :kryds:

1 Synes om

Det er jeg ked af at læse Anne. Jeg krydser fingre for at de resterende bliver derinde tiden ud, og at Bree fortsat har det godt.

…og et kram til dig :kram:

1 Synes om

Tak alle sammen :slight_smile:

Hun har spist, drukket og tisset … lidt slingrende men viljen er der :wink:
Der ingen tegn på veer eller andet der indikere, at de andre vil ud nu, så jeg tror på de sidste 6-8 stk bliver derinde :crossed_fingers:

Yasja er også blevet god igen … hun stank mente han, da vi kom hjem :flushed:

19 Synes om

14 dage før tid har jeg også prøvet - endda i det første kuld. Jeg havde været ude af huset om eftermiddagen og kom hjem til blod og en død killing i fødekassen, mig afsted til dyrlægen som heldigvis havde en tid lige der - og der var stadig killinger i hende. Tidlig næste morgen blev jeg vækket af Xivy, og ud kom en lille bitte og død killing, men der var stadig liv i maven.

Og det bedste er at 14 dage efter kom der 2 meget levende killinger - den ene var Jendi som ligger bag de katte jeg har idag.

8 Synes om

Puha… :open_mouth:
Jeg krydser fingre for at resten af graviditeten går som den skal :kryds:

1 Synes om

Pu en oplevelse :kram: krydser finger for at der er ro de næste 14 dage og der kommer et kuld fine levedygtige killinger :hjerte::hjerte:

Og tak fordi du deler oplevelsen med os :grin:

1 Synes om

:kram:

1 Synes om

Puha en oplevelse. Jeg håber at resten bliver derinde de næste 14 dage.
Hvor er det godt at hun er okay. :heart:

1 Synes om

Puuhhhh, godt hun og de andre er ok!

1 Synes om

Det er desværre ikke så godt længere … hun fødte for en times tid siden selv uden hjælp en lille dødfødt (sædefødsel)

Og så vidt jeg kan se er hun ikke færdig :pensive:

3 Synes om

Vores gamle skovkat Ronja havde også et underligt forløb med en dødfødt nogle dage for tidligt. Da den egentlige fødsel gik igang, kom der endnu én dødfødt - og tre levende og sunde, hvoraf en var Milly, der nåede at blive 18 år. Så vi krydser fingre herfra…:kryds::kryds::kryds:

4 Synes om

Det lyder som om hun har tømt det ene horn, hun kan stadig have levende killinger i det andet, se mit tidligere skriv - så alt håb er ikke ude endnu. Den hun har født her kan være skylden til den halve abort ( den anden killing)

3 Synes om

Jeg håbede jo lidt, at det ville gå som du har beskrevet men det ser ikke godt ud lige nu … hun har haft veer en times tid nu og der sker intet … hun er udmattet og har tydeligt ondt.
Nu venter jeg på, at høre tilbage fra dyrlægen om vi kan komme, for jeg kan bestemt ikke lide det længere.

Talte med dyrlægen og hun mener umiddelbart, at det ser fornuftigt ud og det kan være efterveer efter den døde killing, hvis ikke så skulle hun kunne føde normalt, da de er små for tidligt fødte. Hun står stand by til kejsersnit, hvis det er der vi ender.

Den nr 2 killing der kom her i huset var vel max 5 cm i længden ( ca halv længe af normale nygødte) - og spurgte min dyrlæge hvor gammel hun ville skylde på killingen var da den holdt op med at vokse, næste gang jeg så hende. Hun mente den var ca 5 uger.

Og om der var efterveer ved jeg ikke, hun vækkede mig kl meget tidligt, føde den lille killing og var bagefter helt ligeglad med den, så jeg faldt i søvn igen. Xivy var helt normal da jeg vågnede og manglede ikke sin killing.

1 Synes om