Ja, så har jeg set det med... OBS lidt uha billeder

:kram: Det var godt nok mange, håber hun fik lov at beholde livmoderen :kram:

1 Synes om

Sikke da en frygtelig omgang for dig og missemor, mange :kram: fra mig

1 Synes om

:kram:

1 Synes om

Teorien går lidt på, for megen medicin op til parringen … først for Giardia, så for livmoderbetændelse x flere og så for TF. Men det er jo ikke til at sige med sikkerhed.

Nu er hun Giardia og TF fri, så er det bare med om, at holde livmoderbetændelserne væk indtil hun er helet ordentlig op, så prøver jeg samme combi igen :slight_smile: … Hvis jeg da ikke har kvalt Yasja inden :roll_eyes:

Mange tak til alle for krydsede fingre og lignende, det varmer og styrker i en træls tid :heart:

17 Synes om

Du får også lige et kram herfra.
:kram:

1 Synes om

:kryds::kryds::kryds:
:kram:

1 Synes om

Om du overhovedet kan bruge det til noget, så havde Juliet også livmoderbetændelse op til den parring der førte til hendes første og eneste kuld, hun begyndte at have flåd fra livmoderen igen op til fødslen, hun blev behandlet begge gange med Noroclav. Hun havde jo også mange killinger i sig - 9 stk, og den fødsel gik som du måske kan huske også i gang for tidligt omend kun et par dage før tid, og fødslen/kejsersnit var noget møg for at sige det mildt. Så der er da lidt paralleller.

Medicin til TF er jo også bare noget lort for at sige det mildt, men om det kan have påvirket hende, som du skriver det er jo ikke til at vide. Der er alt for få oplysninger om langtids bivirkningsprofilen efter en Ronadizol behandling.

… Anne hvis ikke du har overskud til at svare lader du bare være!

3 Synes om

Sikke en omgang :cry:
:kram:

1 Synes om

Sikken en omgang, håber du får sundet dig oven på den oplevelse - og du ved vel at vi er her hvis der er noget du har brug for at få vendt, eller bare nogen der lytter ( læser).

Det opdræt noget er bare nogle gange virkelig noget ****

1 Synes om

:kram:

1 Synes om

Så er der gået knap 3 uger og chokket har mere eller mindre lagt sig … det var en strid omgang og bestemt ikke noget, jeg føler en af mine 2 piger skal prøve igen :grimacing:

Bree har det rigtig godt, der var en lille defekt i cicatricen men den er nu også helet fint op, så hun er fin og hel igen :ok:

Hun er så som forventet gået i løb, heldigvis er den Røde Pestilens chippet men han har af urangsagelige årsager fuldstændig glemt, hvordan man gør … han sætter sig på ryggen af hende og bider hende i hovedet eller ørene :roll_eyes:


Jeg kan sagtens drage paraeller til dit forløb med Juliet … Bree blev også behandlet 2 gange med Noroclav og så med Baytril da Noroclav holdt op med at virke anden gang. Hun fik også Alecin efter anden omgang fordi det var så voldsomt. Imellem var så også behandlingen med Ronidazol, så hun har nok været alt for hårdt spændt for, til at en graviditet kunne lykkedes.

Hun er så TF fri nu og jeg har aftalt med dyrlægen, at hun får AB ved hver løb og når hun bliver gravid igen, får hun AB den sidste tredjedel af graviditeten … det kan godt være, at det er at skyde gråspurve med haglgevær men jeg har så store forventninger/håb og planer med det/de 2 kuld, jeg har planlagt med Bree, så jeg vil næsten hoppe på tungen med bar røv ned gennem landet, for at det lykkedes :hoho:

Angående TF, så vil jeg anbefalde, at få Ronidazolen hjem fra USA, hvor man kan få den flydende med forskellig smag og flere slags mg/ml, så er det meget nemmere at udmåle mg per kg. hviket mindsker risikoen for overdosering og neurologiske bivirkninger.

En del litteratur siger 30-50 mg per kg x 2 gange dgl. Det er al for meget, jeg behandlede 11 katte med 30 mg per kg i 14 dage (uden bivirkninger) og kun 1 var positiv efterfølgende (hvilket så også var ham, jeg havde størst problemer med at få medicinen i :frowning: ), at den ene så fuckede det meste af hustanden op igen, er så en anden historie :hoho:

11 Synes om

Sikke da et drama!
Havde ikke læst din tråd før nu og et kæmpe kram til dig for at dele, til læring for os alle, og nus lige Bree bag ørerne en ekstra gang - synd hun skulle igennem sådan en omgang. Det Røde Spøgelse må du ryste lidt og se om brikkerne falder på plads igen :wink:

Pøjpøj med Bree når hun er klar igen!

1 Synes om

Hvor er jeg flad for st læse, at søde Bree er ovenpå igen. :hjerte: … Og at Yasja … ehm… trives. :grin:
Jeg glæder mig sådan til at følge med på sidelinjen, når det igen bliver tid til Ilikethis-killinger. :hjertehop:
Næste gang skal det gå godt. Sgu! Og basta!

3 Synes om