Ja Tak! (inspireret af nejtak)

Hvilken katterace(r) vil du gerne have og hvorfor? Hvis nu at penge og boligforhold ikke var et issue :slight_smile:

Ja jeg er helt syg med Abbyen. Jeg elsker deres nysgerrighed og deres menneskekærlighed. Jeg er ikke til pelspleje og det er der ikke rigtigt noget af på den.

Jeg er VILD med de vildtfarvede katte. Den der dybe kanelfarve er bare MUMS! Og så er jeg helt vild med det gamle egypten så tanken om at have en kat der flere generationsled tilbage har vadet rundt i en pyyyyramide eller siddet på phararos skulder kan jeg rigtig godt lide :slight_smile:

Jeg elsker mco og nfo men de bliver ikke katten for mig da jeg er lidt iffy med pelspleje, og jeg kender mig selv godt nok til at jeg er bange for at jeg ikke ville opdage det hvis der kom knuder der skulle ornduleres.

Ud over abbyen så er jeg ret vild med Bengaleren. Jeg er helt syg med dens pelstype og dens mønstre. Jeg ved ikke hvor mange af jer der kender Naja hvis kat er afbilledet med en pawbreaker på annK´s hjemmeside? Men Toulouse (eller hvordan det staves) er en heeeelt fantastisk kat! Sådan en ville jeg gerne have!

Også Siam (helst den gamle typede) og burmeser er dybt charmerende i mine øjne. Jeg er ret vild med burmeserens putte-gen og ville da gerne have et par puttetrolde som dem :smiley: og jeg kan altså vildt godt lide de brune nuancer de findes i. De der masker nogle af dem har er virkelig hjertesmeltende! Siam der snakker og er meget abby-agtig :slight_smile:

Ja - aktive, snakkende, sociale korthårskatte :slight_smile: Jeg tror det virkelig var skæbnen der sørgede for at Willow kom ind i mit liv. Den perfekte kat til mig :slight_smile:

uuuha, jeg er jo vildt forelsket i alle de katte der har pæne hoveder, lidt størrelse og masser af pels, ligesom norsk skovkat og MCO…
Burmaen er en flot kat, men dem jeg har mødt af den race var alt for reserverede og sky til at det ville være noget for en familie med børn og aktivitet…
og bengaleren er jeg forelsket i fordi den ligner en vildkat, og det kan jeg jo ikke stå for…hvis jeg kunne få en tiger i miniformat så ville jeg have det, helt klart!!!

Så er der abbyen som jeg godt kunne finde på at få engang, den er ikke “smuk” som de førnævnte, men den er vildt kær og ser vågen og livlig ud…og så er den med sine store øre nok noget af det nærmeste man kan komme Gizmo fra gremlins, og han var da bare for dejlig…der blev jeg altså lige lidt forelsket…

hmm en af hver tak…

neej hvis jeg nu skulle begrænse mig, så går jeg med en drøm om en lille bimse, bare sådan en lille hyggesag jeg kan ta med på udstillinger!!

Hvis jeg skulle ha en korthårskat skulle det helt sikkert være en bengal

Jeg er vild med flere af korthårsracerne: Devon Rex, Burmeser, Bengal, Sphynx og tror alle vil passe godt ind hos mig med deres sind (hvis de købes hos de rigtige opdrættere, for der kan være stor forskel).
Jeg synes MCO er en stor flot kat, som jeg godt gad have siddende og trone i min have. Men jeg må erkende, at jeg ikke gider pelsplejen - og så tror jeg egentlig heller ikke de er kælne og hyggede nok til mig.

[quote=Vivi_Fletcher;132996]Jeg er vild med flere af korthårsracerne: Devon Rex, Burmeser, Bengal, Sphynx og tror alle vil passe godt ind hos mig med deres sind (hvis de købes hos de rigtige opdrættere, for der kan være stor forskel).
Jeg synes MCO er en stor flot kat, som jeg godt gad have siddende og trone i min have. Men jeg må erkende, at jeg ikke gider pelsplejen - og så tror jeg egentlig heller ikke de er kælne og hyggede nok til mig.[/quote]

det siges ellers at MCO er lidt hen ad en hund i sin opførsel, så jeg vil da tro den er ok kælen…

Jeg håber bare at jeg i den nærmeste fremtid kan få en MCO, så jeg kan have min egen bamse at beundre…

Huskatte, burmesser, Birmilla og Bombay, det var de korthårede.
Norsk skovkat og birma, det er de langhårde.

Men jeg vil da gerne vide hvorfor også i stedet for at få en masse katteracer at vide :slight_smile:

Coon, Orientaler, Selkirk Rex, Huskat - alle i sort - var nok katte, som ville være har, hvis småting, som penge, plads og ro i flokken var ligegyldige parametre…
Det er alle racer, som jeg i flere år har været betaget af…
På det sidste har der så sneget sig et par outsider ind… Devon Rex virker af en eller anden årsag mere og mere tiltalende på mig (fra udgangspunktet: den er grim og ligner ikke en kat)… og Koraten ville sikkert også være et sjovt bekendtskab.
Nå, ja… og så er der jo stadig Perseren BRIAN :wehuu:

[quote=Ronja;132980]Burmaen er en flot kat, men dem jeg har mødt af den race var alt for reserverede og sky til at det ville være noget for en familie med børn og aktivitet…
[/quote]

Det lyder mærkeligt, hvor mange burmesere har du mødt, de er da kendte for at være alt andet end sky, nærmest det totalt modsatte…

KH
Linda

Huskatte fordi jeg altid har haft huskatte og fordi den minder mig om at det er den der har startet alle racer.

Burmesser, fordi den har et sind jeg tiltrækkes af og så er den ufattelig smuk, det samme med Burmilla.

Bombay, fordi den linger en panter.

Norsk skovkat, jeg elsker dens sind og den har en tilpas størrelse og den er smuk.

Birma, fordi jeg altid har ønsket mig en, og særligt efter jeg har været hos en opdrætter og oplevet dem, den er dejlig og fræk, kællen og smuk.

[quote=mea culpa;133016]Det lyder mærkeligt, hvor mange burmesere har du mødt, de er da kendte for at være alt andet end sky, nærmest det totalt modsatte…

KH
Linda[/quote]

Min mors veninde har haft et par, og så er der 2 i området her som gerne vil hen og lege med mine katte, men de er absolut ikke glade for mennesker…
Skal prøve at tage et billede af dem en dag hvis jeg kan, for det er skam den race.

[quote=mea culpa;133016]Det lyder mærkeligt, hvor mange burmesere har du mødt, de er da kendte for at være alt andet end sky, nærmest det totalt modsatte…

KH
Linda[/quote]

Jeg tror måske det er birmaen hun mener, der er mange der kalder dem for burma af uransagelige årsager :slight_smile:
Men din sætning passer også på birmaen, så jeg undrer mig nu også.

der er da en del katte jeg gerne ville have hvis plads, tid og økonomi ikke spillede ind:

Exotic - jeg kan blive helt blød i knæene over sådan en skattemis. Enten en rød, sort eller sort makrel tabby baby
Sphynx - har mødt et par stykker som jeg rigtig gerne ville byde velkommen i mit hjem. Enten en blå eller en hvid
Så vil jeg gerne have en brite i næsten hver farvevariant de findes i.
En creme/rød burmeser skal der også være plads til

Følgende racer og farver fascinerer mig - de flytter nok aldrig ind, da vi så ville få alt for mange kælekatte… og det bliver svært at få vristet den kvalitet katte, jeg vil have, ud af opdrætterne, når jeg bedyrer at ville neutralisere dem… måske kan jeg lokkes til at udstille dem i ny og næ - men mit hjerte er og bliver hos Koraten.

Devon Rex - Gremlin-type med fuld pels
Siameser - fuldmasket brun eller blå (ikke tabbymasket) med ørerne i flot trekant
Orientaler - sort med ørerne i flot trekant
Burmeser - brun eller chokolade med god type
Maine Coon - TICA-type
Bengal - marbled eller snow marbled
Thai Blue Point (GCCF)
En blåmasket Hellig Birma med skovsøblå øjne at drukne sig i er da også fascinerende

Camilla

En cornish rex… Jeg elsker simpelthen deres udtryk

Jeg må bare ha’ en Cornish Rex en dag, for Gud hvor er de bare skønne :wehuu:

På Rødovreudstillingen var der bare den dejligste sort/hvide Cornishbaby, årh manner jeg var solgt :wehuu:

En af hver race - ja tak!

Er især lun på en orientaler, en sølv britte, en hvid odeyed MCO, en burmeser, en abby, en sølv somali og og…

Men kommer nok aldrig til at eje en af de aktive racer.

Hvis de ellers vil kendes ved dig-høhø
Camilla

Jamen okay… så får du en forklaring også :slight_smile:

Coon… Jan er stadig vildt fascineret af racen - nu ikke længere bare det der “Ih, hvor er den stor”, men racen, dvs temperament. Han synes de lyder som nogle herlige fætre… Jeg følger bare med og har ingen indvendinger, da jeg bestemt mener, at en coon sagtens vil kunne passe til vores hjem :slight_smile:

Selkirk Rex… Et langhåret får :smiley: Jeg synes bare de ser sjove ud - men har efterhånden læst mig til en del om racen også… og et møde med en skøn dejlig pige fortalte mig at racen bestemt ikke skal afskrives som ønskerace. Selv om den måske hører til i den mere rolige ende af katteracerne…

Orientaler… Jamen prøv dog at SE sådan en knaldsort kat… den er bare SMUK!!! Temperamentet - tja… ikke et problem! Jeg kan godt lide livlige, sjove, snakkende katte :slight_smile:

Huskat… det siger sig selv! Hvem kan ikke blive fascineret af det uforudsigelige? :slight_smile:

Korat… jeg har kendt Camilla for længe!!! -LOL Nja - jeg tror faktisk at Anakitkat og Tammy har mest med det at gøre… to dejlige katte, som jeg virkelig godt kan se bo her.

Devon Rex - jamen, den ligner en lille djævel :thumbup: og er alt andet…

Jeg opgiver dog aldrig mine skovsere!!! Og Jan kan ikke bo uden en abys vanvittige tilstedeværelse… så de to racer vil sikkert findes her i mange år endnu -love

Jeg kan slet ikke vælge:)
Jeg bliver forelsket i alle katte-love

Men højt på listen står:
MCO
Perser / Exo
British
Birma
Ragdoll
Somali
Og Siameser.

Der er en bunke andre missere oz:)