Ja Tak! (inspireret af nejtak)

jeg har disse 3 racer som favoritter

bengaler
maine coon
norsk skovkat

Jeg er meget glad for vores bimser, og glæder mig til en dag og holde noget killingenus, så vi kan få aflivet nogle myter om bimserne, såsom kedelige og fimset. -høhø
Efter min mening så er bimserne lidt mere aktive og high-strung, end man giver dem credit for, men ikke mere snak om bimser, næh, alle de andre race man godt kunne tænke sig. :slight_smile:

Der er nogle katte, som bare er så skønne og har så meget udstråling, så på trods af man ikke er til racen, så er man helt vilde med dem alligevel. Men hvis jeg skal tage generelt efter racen:

MCO - jeg ved at sådan en stor skøn krammebamse, ville passe perfekt, og skulle vi en dag opgive at opdrætte bimser, så ville jeg grundigt overveje MCO i stedet for. Jeg vill elske at have en MCO, gerne tortie eller torbie, med eller uden hvid, og skulle det være en knægt måtte den gerne være kulsort eller bruntabby (bum, bum, siger man mon sorttabby når der er MCO?), uanset hvad, så i udstillingskvalitet.

Selkirk Rex langhår - jeg synes de ser skønne ud og lyder også til at passe godt til vores hjem mht. temperament. Men jeg er dog mest interesseret i den lidt mere britelignende type end dem der minder mere om EXO.

SIA/BAL - jeg er helt vild med deres udseende, men jeg kender ikke nogen katte personligt og er derfor meget i tvivl om hvorvidt deres aktivitetsniveau er for højt.

KH

Sofie

Burmeseren passer vist godt til os her i huset og så er de imo ufatteligt smukke.
Har dog aldrig mødt en irl., så kender dem kun ud fra folks beskrivelse af racen.

Vil også gerne have en helt hvid MCO eller NFO.

Jeg må sige at efter jeg har luret lidt rundt på de hjemmesider folk linker til er jeg også faldet lidt for abby’en, synes de er meget smukke!! Og deres facon minder meget om mine to gammeldags siameser piger :slight_smile:

Ellers er jeg ret lun på tonkineseren, ved slet ikke om den findes herhjemme, men den ligner, så vidt jeg ved, en gammeldags siam. men med et mere rundt hovede… Elsker små yndige katte uden alt for markerede træk… :slight_smile:

Ganske kort…
Lige NUUU bliver jeg nullerputtet, køsset og i den grad overspindet og ditto-savlet så jeg HAR sort fuldskæg…CEDILLE gå væk…hun nullerputtede også mit krus med grøn the so lidt af det blev spildt…hun var uhelduig…det ramte ikke tastaturet
Hvem har ikke prøvet at sidde og ville drikke af sit kruuuus og så bliver man stanget…og ens fortænder er ved at røre drøblem. Lige nu får jeg køs i laange baaaner…hvor er mit tastatur :tihi:
SÅ en sort STOR MCO det er det ypperligste i min verden…
en sort/smoke, en blå, en sorttabby, en soltsilvertabby er også ok :ups:

En lækker chokolade tabby Bimse pige er min STORE DRØM suuuuuuuuuuuk:wehuu:

Ellers en gammeldags perser SKAL jeg eje igen en dag:wehuu:

hmm. jeg har set mig meget lun på både ragdollen og somalien. ragdollen minder så en del om birmaen af udseende så det ville dun være en vildt farvet somalie der bare købes ind her:wehuu:

Ja jeg har hørt i min øresnegl at jeg skal være meget opmærksom på hvilke tasker dig og Sine medbringer i mit hjem…vil bare lige advare om at Vincent sjældent sidder stille i transportkassen så tør ikke tænke på hvad der sker hvis han kommer i en taske :tihi:

Lige nu ser min top 3 sådan ud:
Nr. 1 - Huskatte - de er bare dejlige
Nr. 2 - Cornish Rex - synes de er flotte og elegante
Nr. 3 - British Shorthair - gerne sølv eller blå, en dejlig bamsekat

[quote=Nevadaisy;133025]Jeg tror måske det er birmaen hun mener, der er mange der kalder dem for burma af uransagelige årsager :slight_smile:
Men din sætning passer også på birmaen, så jeg undrer mig nu også.[/quote]

sorry, min fejl…det er den hellige birma jeg mener…

må nu sige at jeg er ret glad for min lille blå “wannabe”-racekat her, hun er bare en blandingskat, men hun er slank og fin, har den smukke blå farve, hun er ekstremt kælen, nysgerrig og så snakker hun som en sindsyg…ggggg

[quote=Vivi_Fletcher;133148]Øhm … er det mig, der er langsom?
Hvem er Jerry og Mette?[/quote]

:besvimer::besvimer::besvimer: Aiiihh, Vivi - har du været gravet ned eller hva’??? -LOL-LOL-LOL

Rigtige kattegale er da på fornavn med hinandens katte -surrender

[quote=Ronja;133387]sorry, min fejl…det er den hellige birma jeg mener…

må nu sige at jeg er ret glad for min lille blå “wannabe”-racekat her, hun er bare en blandingskat, men hun er slank og fin, har den smukke blå farve, hun er ekstremt kælen, nysgerrig og så snakker hun som en sindsyg…ggggg[/quote]

Jamen det skal du da ikke undskylde, du er langt fra den eneste - alle dem jeg læser jura med (bortset fra Sines svigerinde) kalder Sookie for en burma selv om jeg har rettet mange gange :tihi:
Jeg synes også bare Frigg er super lækker i farven. Der findes jo mange dejlige husmisser med skønne intense farver ude i det danske land :slight_smile:

[quote=Nevadaisy;133412]Jamen det skal du da ikke undskylde, du er langt fra den eneste - alle dem jeg læser jura med (bortset fra Sines svigerinde) kalder Sookie for en burma selv om jeg har rettet mange gange :tihi:
Jeg synes også bare Frigg er super lækker i farven. Der findes jo mange dejlige husmisser med skønne intense farver ude i det danske land :)[/quote]

åååh jo, grunden til at min Ninja ikke er/bliver så stor er dog fordi hun havde en ekstra hård start på livet, og selvom fedekuren har hjulpet MEGET, så vil det aldrig blive som om hun havde været en “ønskekat” fra start…

Men heldigvis at hun har udviklet sig til en glad, social og kælen lille pige til trods for sin start…

Jeg har allerede den race som jeg helst ville have - andet ville jo være fjollet -høhø
Ellers banker mit hjerte for Birmaen -love

han kan vel lokkes ud af døren med lidt lækkert :muhaha: jeg skal ihvertfald nok udtænke en måde og få ham sneget ud på:p

Jeg ville gerne have en Cornish Rex mere. Af den simple grund, at jeg ikke kan forestille mig en mere dejlig kat. Jeg elsker, at de er så utroligt sociale, både overfor “familien” og gæster. Det ville helt sikkert være godt for Amira med en lillebror/søster, men jeg skal nok bare prise mig lykkelig for, at hun er en helt utrolig god lille mis, selvom hun er enebarn :slight_smile: (jeg må kun have een).

Nu har vi jo haft flere forskellige racer igenne årene, men især nogen er virkelig savnet.

Burmeser: en smuk chokolade, lilla eller blå ville være perfekt - elsker deres skønhed, deres ligefremme måde, elskværdig sind og skønne temperament.

Cornish rex: en smuk masket ville ikke være afvejen, igen elsker jeg deres temperament og skønne pels og ofte er de virkelig sociale og elsker selskab.

Exotic: en skøn exobamse, med meget hvid evt. chokolade/hvid eller blå/hvid - Syntes de ser så dejlige ud og er lige til at kramme

MVH
Gitte

Jeg er mest til de aktive racer uden for meget pelspleje.

Men synes også birmaen og MCO’en er dejlige, så hvis det kan lade sig gøre at få en bølle bimse uden den store pelspleje, vil jeg nok være nem at overtale :slight_smile:

Jeg synes sorte katte er utroligt smukke, så håber jeg engang kan finde en sort lalleglad MCO bjørn, der selv kan holde pelsen.

En siameser af den gamle type kan jeg nok også overtales til.

Nu har jeg to somali piger, men synes også det kunne være sjovt med en hankastrat eller to. Kunne godt tænke mig en vildtfarvet og en sortsølv.

Og en vildtfarvet aby er der vel altid plads til.

Balineser

http://www.pawshspa.com/photos/albums/userpics/10001/balinese-cat-facts.jpg

Brunmasket siam

Og naturligvis Lines Mister:-))))
http://www.dk-arjuna.dk/billeder/katte/MR20.JPG
:slight_smile:

Eller:

:slight_smile: