Jaaaa :D

Så er beslutningen taget og jeg skal have en lille mis, eller lille og lille, en lækker maine coon pige flytter hjem til mig om blot 17 dage :smiley: glæder mig som et lille barn :smiley: :smiley:

Jamen tillykke med det… kan godt forstå du glæder dig, det bliver nok nogle lange 17 dage :wink:

Tillykke - dit livs længste 17 dage er nu foran dig :høhø:

Tillykke, må man spørge hvor du skal have sådan en dejlighed fra? (tænker stamnavn/opdrætter)

tusind tak, ja jeg er allerede på nippet til at køre derhen i dag og besøge hende igen hahaha…pigen kommer fra en avler på fyn, hun er uden stamtavle…jeg ved godt det ikke kan garantere renheden af katten, men efter at have kigget på flere killinger med stamtavle, faldt jeg tilfældigvis over annoncen, jeg tog ud og besøgte, og det var simpelthen sådan nogle lækre katte, meget kælne…mødte både mor og far, og jeg blev fuldstændig forelsket i den lille pige…så det måtte bare være.

Tillykke med din kommende blandingskat :slight_smile: Nej, det er ikke en maine coon, når du ikke har stamtavle på den.

tillykke med diun lille nye “might be coon” :slight_smile:

det bliver de længste 17 dage i dit liv…

jeg husker godt hvoran det var da jeg skulle have de 2 første - jeg kendte dem fra de var 3 uger og fik dem først da de var 12…

det var de længste 9 uger i mit liv…

stort tillykke !! :flag:

Hej Nicki09.

Det minder om hvad jeg gjorde, da jeg var i din alder, jeg tænkte præcist det samme.

Du kan læse min historie her, hvis du har lyst: http://www.sheercoons.dk/Skroener.htm

Tillykke med blandingen, håber hun bliver den rigtige kat for dig.

TIllykke med den nye misling - Det blir nogen lange dage :slight_smile:

nu vil jeg ikke begynde på en lang diskussion om hvorvidt min kat er en maine coon eller ej, er faktisk ravruskende ligeglad.
og jeg går ikke blåøjet rundt i troen om at jeg har købt en fin racekat…faktisk er jeg som jeg skrev tidligere vel vidende om at den nok ikke er ren…til gengæld kan jeg garantere jer for at jeg har købt en super lækker kælekat hvor begge forældre er meget kælne og opsøgende, jeg har langt fra valgt det første og det bedste…men i sidste ende er det jeg skal bruge en kælekat, ikke en til udstilling eller avl…så hvad jeg kalder min kat er vel egentlig op til mig selv…

Ja, det vigtigste er netop, at du har foretaget det valg, der er det rigtige for dig.
Men på et forum, hvor der sidder talrige opdrættere, der laver killinger med stamtavle, kan du nok ikke forvente, at vi kalder det en Maine Coon, når du selv påpeger, at det er uden stamtavle.

Men derfor kan katten være lige så sød alligevel :slight_smile:

og det er også ubetinget det allervigtigste… så kan alt andet faktisk være komplet lige meget… :smiley:

[quote=Nicki09;434482]nu vil jeg ikke begynde på en lang diskussion om hvorvidt min kat er en maine coon eller ej, er faktisk ravruskende ligeglad.
og jeg går ikke blåøjet rundt i troen om at jeg har købt en fin racekat…faktisk er jeg som jeg skrev tidligere vel vidende om at den nok ikke er ren…til gengæld kan jeg garantere jer for at jeg har købt en super lækker kælekat hvor begge forældre er meget kælne og opsøgende, jeg har langt fra valgt det første og det bedste…men i sidste ende er det jeg skal bruge en kælekat, ikke en til udstilling eller avl…så hvad jeg kalder min kat er vel egentlig op til mig selv…[/quote]

Det er lige præcis din kommentar “fin” racekat der får mig op at ringe. I den her sammenhæng virker det både som en snobbet og nedsættende bemærkning.

Der er intet fint i en racekat - forskellen er der foregår et forædlingsarbejde på racerene dyr - der selekteres på sundhed, temperament og type - og der er som registreret opdrætter et regelsæt der skal overholdes - og går noget galt, så har man klagemulighed.

jeg kan intet fint se i det - men en masse sund fornuft - for racen og for køber.

Det bør de være, uanset hvad.

[quote=Lis Dahlstrøm;434502]Det er lige præcis din kommentar “fin” racekat der får mig op at ringe. I den her sammenhæng virker det både som en snobbet og nedsættende bemærkning.

Der er intet fint i en racekat - forskellen er der foregår et forædlingsarbejde på racerene dyr - der selekteres på sundhed, temperament og type - og der er som registreret opdrætter et regelsæt der skal overholdes - og går noget galt, så har man klagemulighed.

jeg kan intet fint se i det - men en masse sund fornuft - for racen og for køber.[/quote]

ja men det er nu engang sådan omverdenen ser på race-dyr - de tænker ikke på det som værende sund fornuft men snarere som adel vs. pøbel :slight_smile: (metaforisk ment)

så blot fordi vi ser på raceforædling som noget fornuftigt - så er der jo ikke noget underligt i at almindelige folk betragter det som “adel” for vi selekterer jo også i “ægteskaberne” præcis som adelen gjorde for at få de bedste forbindelser…

så hvis vi skal vende den om - så er det faktisk et kompliment - for er den “fin” - så er det fordi opdrætterne har valgt de helt rigtige kombinationer…

og alle de der blandinger uden tavle - skal vi ikke blot sammenligne dem med Gyldenløverne - de var noget - men så alligevel ikke :slight_smile: men derfor kunne de jo godt være adelige af sind alligevel :slight_smile:

og ja - det er det - men det har jo intet med trådstarter at gøre og er jo basalt set noget du kan sige til det sted katten bliver købt - for alle andre er det jo lige meget…

for trådstarter kan jo aldrig blive ansvarlig for de valg sælger har truffet

men hun kan glæde sig over at hun skal have en skønling om 17 dage hvor forældrene også er skønne… uanset om opdrætter bruger det optimalt eller ej

Tillykke med din kommende kat, glæder mig til at se billeder af den :smiley:

Tillykke med din kommende kat - husk vi gerne vil se masser af billeder af den :smiley:

Stort tillykke med din misling! :inlove:
Jeg håber ikke, at ventetiden kommer til at føles alt for lang - men det kommer du jo nok ikke uden om… :tihi:

Jeg glæder mig til billeder! :rundtosset:

  • Kærlig hilsen Maria, der selv venter MEGET utålmodigt på at de næste 12 dage skal gå!

Jeg kan godt forstå, du glæder dig, det er noget af det bedste at have sin helt egen missekat, :inlove:

  • selv om det selvfølgelig meget snart bliver dig, som tilhører hende. :tihi:

Tillykke med dit valg, jeg er sikker på, hun er dejlig. :ok:
.