James er syg

Vi sidder hos dyrlægen lige nu og venter på James vågner af en let narkose.

I går kørte jeg ham over ryggen og tænkte hold da op, han er da helt savtakket! Han har altid været en meget slank kat, som vi gerne ville have lidt mere vægt på, men det her føltes vildt. Om aftenen hev jeg vægten frem. 3,2-3,3 kg. Han vejer normalt 3,9-4,0 :frowning:

I dag fik vi en tid hos dyrlægen kl 9.30. På deres vægt havde han tabt sig det samme. Vi fik en snak om hans adfærd, og han spiser, går på bakken, vil nusses. Generelt som han plejer. Vi blev enige om fuldt blodpanel (som jeg også havde fået foreslået af @Susanne_W i aftes). Dyrlægen satte et apparat på ham for at måle hans blodtryk. Så jeg stod og nussede med ham, mens det tog 20 målinger for at få et gennemsnit, da katte er svære at få en god måling på. Jeg kan ikke huske, hvad de to tal hedder, men x/y. X var hele tiden under det, det max må være. Y var hele tiden over. James mærkede også dehydreret, havde blinkhindefremfald (havde jeg set i går) og gullige slimhinder.

Da hun skulle barbere for at kunne tage blodprøve bed James vet.sygeplejersken. Det ligner slet ikke ham! Så vi blev enige om, at han skulle have noget beroligende. Han blev nusset grundigt, mens han faldt hen. Når han alligevel var væk, så tog hun en urinprøve. Blæren var næsten tom, og han tømte den på bordet, da hun fik mærket den. Så det er ikke helt sterilt, desværre. Hun kunne også straks se, at det er meget mørkt.

Vi er i mellemtiden kørt hjem. James er indlagt resten af dagen til væskebehandling.

Lille, dejlige, elskede James. Du må ikke fejle noget slemt :frowning: Du skal bare blive rask, og lige så gammel som din far! Det er jo planen!

3 Synes om

Jeg ønsker alt det bedste for James :kryds: :kryds: :kryds:

Kæmpe :kram: og masser af :kryds: for det er harmløst og han snart er frisk og rask igen!

Kæmpe kram! :kram:

Jeg håber, at han snart bliver rask igen, og det ikke er noget slemt.

Håber snart han er på toppen igen :kram:

:kryds: :kryds: :kryds: for James

Alle de bedste tanker til James :hjerte: :kryds:

Krydsede fingre og poter :kryds: :pote:

Mange krydsede fingre herfra :kryds:

:kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

Rigtig mange krydsede fingre herfra :kryds:

god bedring til James :kram:

Åh nej, håber det bedste.

:kram:

:crossed_fingers: :crossed_fingers: :crossed_fingers: :crossed_fingers: :crossed_fingers: for at det er noget simpelt der nemt kan helbredes.
Et kæmpe cyberkram til jer i mellemtiden!

:kryds: :kryds: :kryds: :kryds: for at det ikke er noget alvorligt.

:kryds: for at det ikke er alvorligt. Og :kram: til jer.

Sikke noget møg! Håber på snarlig bedring.
:kram:

Vi krydser fingre og poter for James. :hjerte:

Det er jeg ked af :confused: håber at han bliver rask :heart: Trøstekrammer

Tak for alle de krydsede fingre!

James er hjemme igen. Han har er stadig meget vakkelvorn efter bedøvelsen :confused: Han har tisset en tår, og kastet sin mad op.

Dyrlægen kiggede selv lidt på blodprøven, så godt som hun kunne, og der er i hvert fald anæmi. Hun vurderer, at det nok enten er en infektion eller hans immunforsvar, der angriber sig selv. Så vi har fået ronaxam og binyrebarkhormon med hjem.
Blodprøven er sendt til lab, som måske har svar i morgen, senest torsdag.

Er ronaxam ikke godt nok den, der smager usigeligt grimt? Tænker vi pakker den ind i smøreost og skyller efter med vand. Lyder det helt håbløst?

1 Synes om