James er syg

Masser af :kryds: for at James snart er frisk igen!

:bebe:

Vi kan ikke få pillerne i ham

Bunden i vejret, gabet op og dump den…check at den er røget ned, af og til sidder den ude i kinden…og så spytter de den ud…og giv ham en klat malt bagefter, så er der gode chancer for at han selv drikker

Ikke for at lyde hård, men hvad tror du, vi har prøvet på at gøre?

Han har spyttet en 5-7 stykker ud.

Har i sådan en pille dims?
Vi er glade for vores så kan den komme helt ned uden at miste finger.

Nej, desværre ikke. Og det er vist ikke til at købe en bare lige på det her tidspunkt :confused:

Ro på! Det vigtigste er væske og noget næring! Det er nærmest lige meget hvad I kan få ham til at spise, om så det er makrel i tomat der er tricket. Ronoxan er oftest anvendt til luftvejsinfektioner, men han ligner ikke umiddelbart en der har noget i den retning? Han har ikke feber, vel? Hvis I skal kæmpe med ham om noget som helst, så skal det være at få mad i ham, rigtigt gerne A/D - det er primary choice i hans situation. For hvis ikke man får mad, så kommer antibiotikaen aldrig til sin ret… man skal have mad for at kunne blive rask. Så ro på med pillerne! Vil han ikke, så brug kræfterne på at få mad i ham først.
VH
Susanne

kan kun sige at hvis i rammer rigtigt ryger den altså ned helt af sig selv…så et grundløst postulat vil være at i ikke rammer …fejlprocenten her er ca 5, så der smutter da en ind i mellem

Nu har I jo Susanne med på sidelinjen, så I har den bedste rådgivning, I kan få. Men hvis jeg igen på et tidspunkt skulle få en syg kat, jeg ikke kunne få antibiotika i, så ville den blive indlagt, så den kunne blive behandlet af dyrlægen. Jeg ville ikke turde andet.

Det er slet ikke sikkert, I er der med James, men dyrlægerne har bare nogle andre redskaber, de kan tage i brug, så behandlingen ikke bliver en kamp mellem kat og ejer.

Prøvesvar:

Åh, det siger ikke nok endnu… Vi er nødt til at have de sidste resultater med også, for at få et ordentligt indtryk.
Nej, det er ikke verdens bedste levertal. Han har kvalme med de tal der, og derfor vil han ikke rigtigt have mad… Ja, jeg er bekymret, det indrømmer jeg.
VH
Susanne

Vi har ikke a/D, men Rune fik en tube med en slags recovery foder.

Hvis nødvendigt, er det så i en sprøjte og ned i halsen?

Man kan også smøre det på overlæben. Så bliver katten nødt til at slikke sig ren.

Han har ikke gidet slikke den plet af snuden, som jeg fik på den sidst vi tilbød mad :confused:

Vi var ude efter pilletang (lånt af @Juvena) og efterlod ham alene med Cosma snackies, recovery foder og flydende godbid. Han har ikke rørt noget af det :frowning:

Kæmpe pupiller nu og vil ikke engang sidde på Rune, som han ellers elsker at gøre :frowning:

Vi er begge helt ødelagte.

Åhhh stakkels jer og James :broken_heart::cry:

Lykke hvis han har det så skidt så får I ham ikke til at tage noget frivilligt.

Hippy er så småt begyndt at spise en lille smule selv (hendes levertal var heller ikke gode), meget lidt, så jeg tvangsfodrer og -vander her.

Jeg har oralade - det er en elektrolytvæske som både indeholder energy i form af sukker, men også alle nødvendige salte som han har brug for at fungere.

Hun får også noget er der hedder nutrigel. Jeg har prøvet med a/d, men det kan hun alt for nemt ryste væk selvom jeg smører hende ind i det om snudeskaftet. Nutrigelen er også rekonvalens foder, det er så klistret at jeg tørrer det af mellem hende tænder og læben, og hun kan ikke ryste det af ,så godt klistrer det.

Hos dyrlægen tirsdag fik hun et drop for rehydrering og derudover sprøjter med antibiotika, kvalmestillende og de gav hende også en pille der stimulerer appetitten. Jeg tvangsfodrer hende herhjemme for at få hende på benene igen. Mon ikke også I skal igang med det for at få James igang? Jeg bad specifikt om at få så meget medicin i hende via sprøjter som muligt, fordi hun er meget meget svær at give piller, hun spytter dem i den grad ud som James også gør. Når jeg i forvejen skal slås med hende ift tvangsfodring og med væske, så vil jeg heller ikke skulle lås med hende for at få en antibiotika pille i hende…

Hippy var virkelig skidtmas mandag aften og tirsdag ligeså da jeg afleverede hende, hun er i bedring nu. Der er stadigvæk et stykke vej, og jeg forventer at skulle tvangsfodre noget tid endnu

Jeg er enig med Susanne om at I skal få noget mad i ham, for at få leveren igang, også selvom det kræver tvang.

God bedring med ham :kram:

årh for pokker…
Og jo- ronaxan er ustyrlig grimt. Flødeharvarti er nemt at pakke det ind i, glider godt i halsen men sidder ikke på fingrene.
Og så er modermælkserstaning glimrende. Så får de væske OG næring i en “tvangs drik/fodring” men det er hårdt for både ejer og kat uanset.

Krydser poter for jer og ham !!!

1 Synes om

Har I en sprøjte…? Prøver lige at se om jeg kan lave en instruktionsfilm til jer, et øjeblik… Claus må kunne bruges til den slags…

1 Synes om