Min fryser er fuldstændigt proppet med mad, så den næste måneds tid bliver min madlavning ret målrettet - især mod at nedbringe indholdet af fryseren.
Men det er jo et luksusproblem at have en fyldt fryser i en af de måneder på året, hvor flest mennesker har færrest penge at gøre godt med
Jeg er startet med en lækker gang restemad - flæskestegssandwich mit alles
Op til jul køber jeg altid nogle af de billige flæskestege og skærer op i mindre portioner. Halvdelen af den første portion tilsat en rest hjemmelavet rødkål, hjemmelavet andesovs, lidt agurkesalat og en nyindkøbt burgerbolle blev til en lækker aftensmad idag.
Middagen i morgen bliver fyldt pasta med rød pesto og i weekenden skal jeg have indbagte rejer med brasekartofler og hollandaisesovs den ene dag og suppe (der er lidt forskelligt i fryseren) den anden dag
Ikke helt fået brugt alt det mælk jeg havde regnet med i julen
Fik heller ikke spist ret meget risalamande
det blev foræret væk til ældre der var alene i jule dagene
Så bare fordi det er hygge vejr
Bliver der igen kogt grød til risalamande måske bliver der taget en portion til grød
Ja og der bliver brugt vanille stænger, ja det er frås
Eye eye matey
Sørøvergryde lavede jeg sommetider, da mine unger var små. Det var altid et hit og det er ren nostalgi, når jeg en sjælden gang laver det bare til mig selv. Det er vel i bund og grund svensk pølseret - bare uden kartofler. Jeg servere det gerne med ris og en salat, men kartoffelmos kan også gå an. Idag puttede jeg en rest hjemmelavet whiskeysovs fra nytårsaften i.
Middag lørdag blev i stedet lammesalat med en kombination af ting, jeg altid har i køleskabet og rester fra nytår. Det sidste af lammekødet fra nytår er nu røget i fryseren til en anden god gang
Jeg er god til at smide rester i fryseren, men virkelig ikke god til at skrive på bøtterne, hvad der er i.
Til i går havde jeg taget en bøtte ud, som jeg mente var blomkålssuppe - og jeg kunne huske, at den var lidt smagsløs, så jeg havde gået og tænkt på flere muligheder for at peppe den lidt op.
Det behøvede jeg slet ikke, for det viste sig, at det var hjemmelavet fiskesuppe med laks, muslinger og vannamei-rejer
Den sidste rest lam fra nytårsaften blev i går til lammeburger med hjemmelavet tzatziki og tilbehør i form af stegte tomater (der var blevet runkne) og champignoner