Januar tanker 2021

Husk at stemme!

Uge 2: Cattitude

1 Synes om

Heldigvis har vi allerede fortrængt alt bøvlet fra 1.salen og nyder bare at bo her, så lidt utætte rør kan nok heller ikke slå os ud.
Vi har jo fået en have til kattene, så det opvejer alt det andet :smile_cat:

10 Synes om

Cillie havde officielt været tamkat i 8 år i går…må hellere bage en kage

16 Synes om

@DK_Zaphy Hvordan endte du lige i tråden fra marts 2019? Jeg var jo lige ved at lække og gippe i æggestokkene, da jeg så de billeder :sweat_smile:

Hvad mener du? Har jeg skrevet i den forkerte tråd` :joy: :joy: :joy:
Det kunne lige ligne mig at gøre det…

Hvis I har en holdning til design af katteindhegning.dk så må I meget gerne kigge ind i tråden jeg netop har oprettet Katteindhegning - nyt design 2021

På forhånd tak for hjælpen!

6 Synes om

Jeg tror ikke du skrev, men du likede Birk som baaaaby :wehuu:

Det ser ud til at det er den lysegrønne som vinder - mange tak for stemmerne og de fine kommentarer. Jeg kigger på dem og får ideerne implementeret som tiden nu strækker til :slight_smile:

Fandt en fin lille tabel-manipulator, så nu kan man sortere link efter race, stikord og ejer. Der er en ret god søgefunktion som del af tabellen, så er I på udkig efter noget specielt og har set det stikord, så sorterer den efter det. Er kun lavet på løbegårde indtil videre, men alle links bliver sat op på denne måde.

Er det jeres side og har I nogle specielle ord som I mener bedre beskriver jeres, så send en mail til [email protected], så skal jeg nok kigge på det langs frem

https://www.felinefencing.com/loebegaarde/

3 Synes om

I dag bliver Birk 2 år!

Det er virkeligt sandt, at dagene (især nætterne!) er lange, men årene korte :heart:

14 Synes om

Åhr :heart: på den måde. Så forstår jeg det, du skriver :slight_smile:

1 Synes om

Forsinket tillykke med Birk :flag: Jeg tænkte netop på, at han var blevet stor, da jeg så billedet, hvor han deler ud til kattene - men det er jo ikke så sært, når han er så gammel :uha: Jeg kan slet ikke forstå, at der allerede er gået 2 år.

2 Synes om

Tak :relaxed:

Han er også pænt stor for en 2 årig :sweat_smile: Heldigvis ikke tyk, men høj og tung. Er spændt på hans to års undersøgelse på torsdag.

Jeg forstår heller ikke, hvor tiden bliver af :see_no_evil:

5 Synes om

Har du en fornemmelse af hvor stor han er? Det ligner han er større end Victoria. Hun bliver 3 ril april, men hun er også en bette en :grin:

I ved så meget :slightly_smiling_face: Jeg har kun prøvet chili con carne med hakket kød, men kan det laves med noget skært okse også? Og hvilken udskæring skal det så være? :slightly_smiling_face:

Det kan det fint - og du kan stort set bruge den udskæring du ønsker, kogetiden skal bare afpasses derefter, og er det kød der kræver langtidssimren, venter jeg med at tilsætte bønnerne til senere, så de ikke når at koge helt ud.

1 Synes om

Jeg ved at flere kombinerer hakket og skært kød.

Nu har jeg alligevel Spise med Price kørende i baggrunden, så jeg kom i tanke om at de kombinerer

Der står vist ikke lige noget om udskæring, men måske lidt inspiration alligevel. :slight_smile:

1 Synes om

Sidst vi målte han herhjemme for et par måneder siden var han 92 cm og 16,4 kg. Jeg tror han er vokset siden for hans nye sko er nok 2 størrelser større og 98 begynder at være for småt.

Da han var cirka 18 måneder var vi et sted, hvor en havde en datter på 15 måneder med. Han var i str 92, hun i 74. De var lige 2 ‘ekstremer’ på kurven - 25% afvigelse i hver sin retning :sweat_smile:

1 Synes om

Min venindes dreng er godt 2 1/2 og vejer kun omkring 10kg og bruger str 92. Men hun er også en lille pige.

Vi har en dreng, der liige er flyttet fra vuggestue til børnehave gruppen, han bruger samme størrelse flyverdragt som en af de andre drenge, der er 4 1/2 år :hoho: (str. 98)

Det er sjovt, hvordan børn vokser forskelligt. Sarah var også en ordentlig basse - både højde og vægt.

Hun er stadigvæk meget høj, men vægten står (heldigvis) stille, for vi fik at vide, da hun var 3 år, at vi nok skulle til at være opmærksom på, hvad hun fik i munden. Selvf. ikke forstået sådan, at hun skulle på slankekur, men hun havde en kampvægt.

Victoria er en virkelig bette en i forhold til. I følge kurven er hun dog meget gennemsnitlig. Men man synes jo, hun er lille i forhold til :grin:

2 Synes om