Katteindhegning - nyt design 2021

Som de fleste ved overtog jeg katteindhegning.dk fra Finn Frode i sommeren 2020 og i december overtog jeg domænet og er i gang med at flytte det til min egen server.
I forbindelse med flytningen kommer der en generel opdatering af layout, primært fordi jeg laver den nye side i WordPress som har større sikkerhed og som jeg får hostet sammen med mine andre domæner.

Ideen med det nye design er at den skal være i grønne toner, grøn fordi det symboliserer håb og natur. Håb om at det gode budskab om at have indekatte og eller katte i indhegnet have giver kattene et dejligt liv.

Men at finde de rette farver er godt nok ikke verdens nemmeste og jeg tænker derfor at jeg vil spørge jer hvad I syntes, håber I er med på “legen” og er friske på at give input både til farver men så sandelig også til indhold. Ja det er min og det er mig der administrerer den, men det er vores alles budskab og kun ved hjælp fra jer bliver den rigtig god.

Og som den kvikke observerer så ligger den originale på katteindhegning.dk og den nye ligger på felinefencing.com - de to bliver lagt sammen når jeg er færdig med design, men her i overgangen er det nemmest at holde dem for sig så der ikke mistes brugere eller klik :slight_smile:

Jeg har lavet 3 forslag, men har I nogle andre farvekombinationer i det grønne farveområde, så må I meget gerne skrive HEX koderne i kommentarer så laver jeg nogle screen shots med dem også.

Lys grøn

Mellemgrøn

Mørk grøn

3 Synes om
Farver . katteindhegning.dk
  • lys grøn
  • mellem grøn
  • mørk grøn

0 vælgere

Jeg kan bedst lide den sidste farve, hvor det er lidt mørkt. :slight_smile:

Det at finde farver, er virkeligt det sværeste, når man laver et design.

Sidder du og koder det selv eller laver du det i et CMS system? :slight_smile:

1 Synes om

Jeg er blevet for gammel og doven til at kode fra bunden :wink: så ja alle mine sider bliver nu lavet i wordpress

Det havde jeg også gjort. Ingen grund til at opfinde den dybe tallerken igen. :joy:

Og tak fordi du har taget ansvaret :slight_smile:
Super vigtigt budskab :smiley:

1 Synes om

Jeg kan bedst lide den lyse farve :slight_smile:

Velbekomme - nogen skal gøre det og jeg hygger mig med at lave www. så det må siges at være et win-win :slight_smile: Men tak for at du påskønner det!!

Det kan være jeg ender med 12 templates - en for hver måned :wink:

1 Synes om

Bare for at prøve at gøre alle tilfredse :breakdance:

jeg tænker lidt, man kan tag et farveløft på græsplænen hen over årets 12 måneder og så lade den skifte ift det.

… det kræver bare du kan finde en farvescanner … :stuck_out_tongue: (eller farvekalibrerer et spejlrefleks og tager billede med den i samme lysforhold hver måned :stuck_out_tongue: )

Ej - hånden på hjertet er jeg mest til den lyse :slight_smile:
hvorfor? tja egentligt bliver jeg altid i første omgang tiltrukket af de mørke, men jo mere jeg har siddet og læst på og lavet hjemmesider, så ender jeg altid med at fravælge de mørke sider.
det bliver for tungt at læse ret meget på i længden.
Visuelt er de mørke side ofte stilfulde, men anstrengende at læse ret meget på, hvis man er udfordret på synet.

3 Synes om

hahahah og det værste af det hele er at jeg syntes det er en fed ide og jeg har grejet til at gøre det. Ved ikke helt hvad der er værst :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 Synes om

ja enig - syntes den mørke er så fin, men bliver den ikke også for “kedelig” i længden.
Men ja, farver er bare svære, det er så forskelligt fra person til person hvad der tricker.

1 Synes om

Jeg er klart mest til den lyse, fordi der er mest knald på den grønne, og resten behageligt roligt. :smil: Og igen, tak for at du køre denne rigtig gode side videre! :tak:

3 Synes om

Lys. Den er rolig og man bliver ikke så træt i øjnene.

2 Synes om

Jeg er mest til den lyse, men det er måske især fordi de andre to slet ikke rammer mig. De er for meget oliven/mos i farven.

Hvis jeg skal være rigtig besværlig - og det ved vi jo alle, jeg er :hoho: - så ville den lyse være pænere, hvis den var mere ovre i græsfarve :slight_smile:

Man må gerne være besværlig især når der følger ideer med. Jeg går på jagt efter nogle græs-billeder og ser om jeg kan ramme noget grønt der er græsagtig

Jeg er ved at skifte DNS servere, så hvis I forsøger at gå ind på katteindhegning.dk så vil I sikkert se at den ikke er oppe længere.
Natten skal lige gå så alt peger rigtig vej og så i morgen skulle den gerne være ovre på nyt design.

2 Synes om

Ja, jeg elsker Eyedropper i sådan nogle tilfælde, det er knagme et smart lille program :hoho:

1 Synes om

jeg er mere til Paletton - The Color Scheme Designer fordi jeg der både kan lave mono designs, complement farver osv.
Der findes et hav af den type programmer på internettet og ja de er smarte og gør den svære process en del nemmere, men nemt bliver det nu aldrig.

Jeg ville vælge den mørke. Jeg håber ikke jeg er for kritisk, men med de to første er min umiddelbare tanke “Er det en spam hjemmeside?”, da jeg synes at have set farvelayoutet før på sådan nogle. Den mørke virker mere professionel og måske ikke så brugt at brugerne har set det før (kan lige prøve at grave mine noter omkring farver op fra informatik) :smiley:

1 Synes om