Januar tanker 2021

I ved så meget :slightly_smiling_face: Jeg har kun prøvet chili con carne med hakket kød, men kan det laves med noget skært okse også? Og hvilken udskæring skal det så være? :slightly_smiling_face:

Det kan det fint - og du kan stort set bruge den udskæring du ønsker, kogetiden skal bare afpasses derefter, og er det kød der kræver langtidssimren, venter jeg med at tilsætte bønnerne til senere, så de ikke når at koge helt ud.

1 Synes om

Jeg ved at flere kombinerer hakket og skært kød.

Nu har jeg alligevel Spise med Price kørende i baggrunden, så jeg kom i tanke om at de kombinerer

Der står vist ikke lige noget om udskæring, men måske lidt inspiration alligevel. :slight_smile:

1 Synes om

Sidst vi målte han herhjemme for et par måneder siden var han 92 cm og 16,4 kg. Jeg tror han er vokset siden for hans nye sko er nok 2 størrelser større og 98 begynder at være for småt.

Da han var cirka 18 måneder var vi et sted, hvor en havde en datter på 15 måneder med. Han var i str 92, hun i 74. De var lige 2 ‘ekstremer’ på kurven - 25% afvigelse i hver sin retning :sweat_smile:

1 Synes om

Min venindes dreng er godt 2 1/2 og vejer kun omkring 10kg og bruger str 92. Men hun er også en lille pige.

Vi har en dreng, der liige er flyttet fra vuggestue til børnehave gruppen, han bruger samme størrelse flyverdragt som en af de andre drenge, der er 4 1/2 år :hoho: (str. 98)

Det er sjovt, hvordan børn vokser forskelligt. Sarah var også en ordentlig basse - både højde og vægt.

Hun er stadigvæk meget høj, men vægten står (heldigvis) stille, for vi fik at vide, da hun var 3 år, at vi nok skulle til at være opmærksom på, hvad hun fik i munden. Selvf. ikke forstået sådan, at hun skulle på slankekur, men hun havde en kampvægt.

Victoria er en virkelig bette en i forhold til. I følge kurven er hun dog meget gennemsnitlig. Men man synes jo, hun er lille i forhold til :grin:

2 Synes om

Jeg elsker min nye tandlæge :smiley: Han klassificerer oprydning i skuffer som motion, så han siger dermed, at jeg er i supergod form for øjeblikket :sunglasses: :crazy_face:

3 Synes om

Jeg har sådan en afrivningskalender med børnecitater.
I dag lyder det fra Andrea 4 år :
“Hvis jeg var dronning ville jeg aflyse coronaen”

10 Synes om

Den er er og bliver min favorit og den er lavet af “hele stykker kød”.
Det kan være lidt en udfordring at finde de mange slags chili i DK, men nettet og indvandrerbutikker er det lidt nemmere at finde dem.
Den opskrift tager ret mange timer på komfuret, men den er tiden værd og perfekt her i vinterkulden.

Skulle du køre en tur sydpå, så har jeg en portion i fryseren :wink:

2 Synes om

Den har jeg også lige gemt - tak :smiley: Jeg kan nemlig ikke fordrage den type bønner, folk kan finde på at komme i en chili con carne, men det her skal da prøves en dag, jeg har god tid :slight_smile:

Jeg var i gang med at tømme min postkasse, da ham der kører med reklamer, kom forbi og vi begyndte at snakke (’‘ikke tale, bare snakke …’’ :upside_down_face:)
Reklamebud: Er det ægte katte du har?
Jeg: Øh … ja
Reklamebud: Jeg mener, er de sådan nogle fine nogle?
Jeg: Det synes jeg de er …
Reklamebud: Jamen, er det nogle du tager med på udstillinger?
Jeg: Nej, det gør jeg ikke og det er ikke racekatte jeg har … men det gør dem ikke mindre fine - eller ægte :venter:

13 Synes om

Jeg syntes det er en uskik at putte bønner i chili con carne. Det er chili og kød. Jeg har det fint med bønner men ikke i chili con carne

Tænker det er lidt en frisk påstand at det er ægte katte.
Så vidt jeg mindes har du en dame som er mindst 50% boxer… Sådan som hendes næse tit afslører hendes natur… :joy::joy:

3 Synes om

så er det da bare en hundkat ?

2 Synes om

Den ser klart spændende ud, men antallet af chili får mig til at tænke - er den ikke f*cking stærk?
Vi er OK med stærk/krydret mad og dyrker selv adskillige chilivarianter i drivhuset, men til trods for at jeg normalt holder mig indenfor skalatrin 5-7 har jeg sjældent gang i mere end et par stykker, heller ikke af de tørrede og her tæller jeg umiddelbart 18 - godt nok til knap 2 kg kød, but still… :astonished:

Så er han målt og vejet :hoho: Han blev ikke fundet for let badamtisch

94 cm og 16,5 kg.
Både med højde og vægt er han over gennemsnittet, så det følges helt perfekt ad lige nu.

6 Synes om

Nope ikke f-stærk - varm.

Der er rigtig mange chili der blot giver krydder og ikke brænder.

1 Synes om

Hvilke kan du her anbefale/nævne ift det? For mig gør chili sjældent andet end at det brænder i min mund, så ville elske nogen der gav en krydrende effekt fremfor at få min mund til at gøre ondt :hoho:

3 Synes om

kommer sådan til at tænke på min afdøde mand, når der blev snak om ægte katte. hans kommentar var altid.
Alle katte er ægte, der er jo ikke spor af hund i dem.

5 Synes om