Januar tanker 2021

Desværre er der også mange englændere, der tror det :frowning:. Fordi England har forladt toldunionen, får man et fint lille brev fra PostNord ved køb over ca. 80 kroner, hvor man bliver bonnet for deres handling fee på omkring 160 kroner og ved køb over ca. 1100 kroner, ryger der told på.

Jeg har ikke helt styr på de regler, du tænker på, men de gælder i hvert fald ikke for forbrugeres internetkøb. Der er den ene artikel efter den anden i engelske medier for øjeblikket om engelske forbrugere, der har fået store efterregninger, fordi de er fortsat med at internetshoppe i EU som de plejer.

Nethandel fra UK

Alt over 80 kroner risikerer at blive stoppet, så man skal betale 160 i gebyr+moms - varerne er dog rigtig nok undtaget for told hvis de er produceret i UK.

1 Synes om

OG moms hvis over 80 kr., så England kunne ligeså godt være Kina nu om dage, sådan som de fleste af os småhandler på nettet. Er det over ca. 1100 kr. kommer der også told på (hvis ikke det er produceret i England)

1 Synes om

Alt det chili snak får mig til at tænke på, at jeg stadig har frø liggende, som Kimilla sendte til mig :heart: Gad vide om de dur, når der er overskud til chilileg igen.

Jeg kan huske, at det også lykkedes hende at sende mig to spirer i engangssprøjter :tihi:

9 Synes om

Og produceret i UK betyder, at hele varen skal være produceret i UK, inklusive alle enkeltdele. Bruger producenten dele fra et 3. land, kræver det dokumentation af oprindelsesland - for hver del. Dokumentationen er vel for så vidt ligegyldig for køber, men det er en af de væsentlige grunde til, at mange britiske firmaer opgiver at sende til EU.

3 Synes om

Ja, det er blevet noget værre bøvl, uanset hvordan man vender og drejer det.
For i tiden købte jeg en del fra UK - nu bliver det andre EU-lande der får mine ordrer.

Ja, det kommer bl.a. til at gå ud over rigtigt mange Ebay-sælgere. Det er ofte ikke store firmaer, men de har da helt klart levet godt af salget til EU-landene. Jeg har købt rigtigt mange ting i England til det kattelegetøj, jeg laver, men det er stort set slut nu, for så snart der kommer handling fee på, bliver det for dyrt - og jeg sørger netop for at holde mine priser markant lavere end mange andre legetøjsproducenter. Enkelte ting kan jeg nok finde i Tyskland, men ellers bliver det Kina, der jo stadig har en aftale om at sende gratis eller stort set gratis til hele verden :slight_smile:

:joy::joy::joy::joy: Nemesis har SÅ meget indhentet Lars :joy::joy::joy::joy::joy:
Han sidder med en pose flæskesvær og ender med at må stå op fordi Flappe bogstavelig talt står nede i posen :joy::joy::joy:

14 Synes om

Det har han egentlig så godt af - men mon han har lært ikke at lade dem tigge og fodre med menneskemad? :wink:

2 Synes om

Han er det mest upædagogiske ikke kattemenneske :smile: De deler altid en bid et eller andet ved morgenbordet :stuck_out_tongue_winking_eye:

7 Synes om

Jeg håber snart der sker en ændring så der skelnes mellem almindelige forbrugsgoder og levende dyr.
Hvis dette bliver til noget vil de forlænge reklamationsretten på almindelige kød til 3 år. (og 6 år for bla. biler, computerere og hårde hvidvarer)
Forbrugerråd vil udvide reklamationsret på biler og hvidevarer | BT Erhverv - www.bt.dk

3 Synes om

Der ER faktisk gang i noget :slight_smile: Hvad det ender med må tiden vise. Og jeg har det fra travsporten, og i stedet for at citere og risikere at glemme noget, så får I lige hele artiklen - den er ikke ret lang.

VH
Susanne

2 Synes om

Ugens nyhedsbrev fra Albinusfrø Albinus Frø handlede også om chilier.
Jeg har ikke købt chilifrø fra hende, men hendes frø jeg har købt har haft en super spireevne, så mon ikke også hende chilifrø er det.

Nu kommer der et meget langt indlæg, da hendes nyhedsbreve kun kommer på email.
Hvis nogen er ved at få pip af alle disse chili-indlæg i tanke tråden så sig til, så får vi dem flyttet over i have tråden.

Og nu til meget om chilier :slight_smile: Og ja jeg var nødt til at lave det som en .pdf, der var for mange tegn til at det kunne være i et opslag :wink:

Albinus frø - chili nyhedsbrev.pdf (1.2 MB)

5 Synes om

Nøj…mine negle er helt bidt ned. Sikken en kamp…:scream_cat:

Ja, der var valuta for pengene i den kamp :grimacing:
De næste to kampe behøver ikke blive lige så spændende for min skyld :sweat_smile:

Hvilken kamp? :gruble:

2 Synes om

VM kvartfinale i håndbold. Danmark mod Egypten

Håndbold VM.
Det var også derfor jeg ikke tog telefonen :wink:

1 Synes om

Tsk, og her troede jeg det var noget vigtigt :p:

4 Synes om

De skulle jo have al spænding fra de foregående 6 kampe presset ind - og det lykkedes…

2 Synes om