Hæklerierne er netop steget til et højere niveau end halstørklæder og grydelapper :klap:
Ej hvor er den da sød! Er det til indenfor/hjemmesko, eller er der en sål under?
Tak
Det er en sutsko, for der er ingen sål. Men nu har jeg fået totalt blod på tanden…så jeg vil se, om jeg ikke kan lave nogle sommersko?! Jeg har bare ikke helt lige planlagt, hvordan jeg skal lave en sål endnu. Jeg har hørt, man kan få noget “sål” på dåse, man kan sprøjte på. Altså sådan noget gummimateriale. Kunne være man skulle kaste sig ud i det :høhø:
Hvor er den søøøød! Må man spørge om det er en opskrift du vil dele?
Jeg har set det der “sål på dåse” L Så jo, det findes. Og det er latex i sprayform.
Hvis de skal bruges udendørs vil jeg nu sætte en mere permanent sål under, jeg tror det andet bli’r slidt meget hurtigt, det er vist mest til at gøre indesokker skridsikre med.
Min mormor hæklede “sutter” til hele familien, og én gang lavede hun et par til mig der fik en tykkere filtsål syet i bunden - så det er også en mulighed. Måske en filtsål med “sål på dåse” på ville virke?
Det er forresten en SUPERSØD sutsko du har fået hæklet der!
[QUOTE=Misjas_Mor;1053073]Tak
Det er en sutsko, for der er ingen sål. Men nu har jeg fået totalt blod på tanden…så jeg vil se, om jeg ikke kan lave nogle sommersko?! Jeg har bare ikke helt lige planlagt, hvordan jeg skal lave en sål endnu. Jeg har hørt, man kan få noget “sål” på dåse, man kan sprøjte på. Altså sådan noget gummimateriale. Kunne være man skulle kaste sig ud i det :høhø:[/QUOTE]
Hvor er de “sutter” fine !!
Mht. flydende gummisål så har jeg købt noget i “den gamle by” i Aarhus til at smørre under de filtsutter jeg strikker… så det må kunne købes andre steder… det skal bare pensles på - super nemt og det forlænger virkelig levealderen på sådan nogle sko
Hvor er den fin!
Tak alle sammen - hvor er I altså søde!
Jeg tænker at lege lidt med det hersens spray…og hvis det ikke er stærkt nok, så har jeg en superkreativ mor, der måske kan hjælpe lidt
Blitz: Jeg deler meget gerne opskriften Jeg har improviseret lidt og fjernet remmen og syet en hæklet blomst på skoen i stedet. Her er den (i øvrigt let at gå til):
:høhø:
Jeg tror der er i lædervarebutikker at jeg har set det, men jeg mener også man kan købe sådan nogle såler til at sy på?
For de der er da så søde at de ville gøre sig super som sommersko!
Ikke helt det jeg har set, men sådan noget måske?
http://www.rosmedic.dk/group.asp?group=45
Og ellers kunne jeg google mig til at dette var et sted at henvende sig
http://www.cylex.dk/firma/f-l--skopleje--frederiksberg-læderhandel--brøndby/9365954.html
De er super fine
[QUOTE=Eife;1053083]Jeg tror der er i lædervarebutikker at jeg har set det, men jeg mener også man kan købe sådan nogle såler til at sy på?
For de der er da så søde at de ville gøre sig super som sommersko! :)[/QUOTE]
Det er lige mine tanker! Og tænk, at man kan lave et par sommersko for måske max 45-50 kr. Så skal der masseproduceres, hvis det bliver godt
[QUOTE=Eife;1053084]Ikke helt det jeg har set, men sådan noget måske?
http://www.rosmedic.dk/group.asp?group=45
Og ellers kunne jeg google mig til at dette var et sted at henvende sig
http://www.cylex.dk/firma/f-l--skopleje--frederiksberg-læderhandel--brøndby/9365954.html[/QUOTE]
Yrrk, det var dyrt
De er totalt for fede. Gid jeg kunne hækle…
De er da bare vildt søde
Det første link er jo til sådan nogle… ortopædiske hjælpe-såler. De koster kassen
Jeg ville overveje en læderhandel og så få et stykke godt læder - ikke tykkere end noget man ku’ klippe i med en almindelig saks… og så tegne op sådan ca efter din fod og lave såler af det. Det burde holde ok til sommersko, OG de ville stadig være dejligt bløde at ha’ på
Til to sko kan du efter al sandsynlighed klare dig med en rest af noget, det skal jo ikke være så stort
(og så køb en skindnål samme sted, den gør det 1000 gange lettere at sy igennem skindet/læderet) - sammen med noget af det der specielle tråd man bruger til lædersyning… jeg TROR nok det hedder senetråd men det er 30 år siden jeg gjorde i lædersyning så jeg er en anelse rusten L
Hvor er de bare SÅ fine… dem skal jeg prøve at hækle.
Åhhh, hvor er den fin
Den forstår jeg godt du gerne vil prale af
Hvis du går ind på denne side, er der nogle utroligt gode instruktionsvideoer Jeg kender en del, som er selvlærte den vej igennem :-):
http://garnstudio.com/lang/dk/video.php?sort=2&thumbnails=on&categoryid=2
Der er deusden nogle fantastisk gode opskrifter, som selv jeg kan finde ud af
[QUOTE=TrekkieGrrrl;1053191]Det første link er jo til sådan nogle… ortopædiske hjælpe-såler. De koster kassen
Jeg ville overveje en læderhandel og så få et stykke godt læder - ikke tykkere end noget man ku’ klippe i med en almindelig saks… og så tegne op sådan ca efter din fod og lave såler af det. Det burde holde ok til sommersko, OG de ville stadig være dejligt bløde at ha’ på
Til to sko kan du efter al sandsynlighed klare dig med en rest af noget, det skal jo ikke være så stort
(og så køb en skindnål samme sted, den gør det 1000 gange lettere at sy igennem skindet/læderet) - sammen med noget af det der specielle tråd man bruger til lædersyning… jeg TROR nok det hedder senetråd men det er 30 år siden jeg gjorde i lædersyning så jeg er en anelse rusten L[/QUOTE]
Du er jo garvet
Det her univers er helt nyt for mig, så min umiddelbare tanke er…ARRRGHHH
Men det må prøves!!!