[quote=Ann K;346269]Jo, det kan hjælpe at lade hende parre…
Men hvor i alverden vil du finde en fertil hankat?
Jeg går ud fra at det er en husmispige, og med mindre du bare vil lukke hende ud og “lade naturen gå sin gang” med alle de ricisi det nu engang vil indebære, så skal du jo finde en racehan til projektet… og det kan nok blive temmelig svært!
Du kan evt prøve at give hende en hormonindsprøjtning… det er lidt bedre end p-piller… og med lidt held behøver hun kun den ene…[/quote]
Så er “gode dyr ved at være rådne”.
I fredags fik den kære missepige en hormon indsprøjtning, og nu er hun atter i løb.
Det er simpelthen så synd for hende (og for os der ingen søvn får, både fordi hun hyler, men også fordi der er “koncert” og slagsmål udenfor vores vinduer, som så forøvrigt stresser alle de andre katte, så ikke mindre end 6 af dem strinter løs i hele hytten, og er helt rundtossede af stress)
Jeg er fuldstændig desperat for at finde en løsning, for det kan da heller ikke være rart for katten at gå i løb hele tiden.
Dyrlægen siger vi kan prøve p-piller, men at det er lidt tidligt efter hormonsprøjten, men vi prøver.
Han kommer forbi idag, og så starter hun op på perlutex. 1 pille hver dag i 3 dage for at stoppe løbetiden, og så ellers én hver uge fremover, men han er ikke sikker på det vil hjælpe, da hun åbenbart er meget fertil, når hormonsprøjten ikke hjalp.
Så hvis nogen har gode råd, så modtages de med kyshånd, da jeg ellers er i overvejelser om aflivning, da jeg ikke kan forsvare at de andre katte skal stresses sådan, og det er altså synd for hende også, og hvis p-piller så heller ikke virker, så kan jeg ikke se andre udveje.
Ligenu overvejer jeg stærkt at indkøbe ét stk. fertil han, og prøve metoden med at lade hende parre.(men da han så vil skulle sterriliseres pronto han har “været der”, risikerer jeg jo at der ikke sker en hujende hattefis, og så er jeg ligevidt)