Jeg elsker bare mine katte så meget

nu skal i høre… eg elsker bare mine katte så meget. selv om de til tider kan drive mig til vandvid…

Lidt om et par af dem… -love

Milky den bandit, har i dag, fundet ud af hvordam man åbner døre, så alle mine katte var sammen… sådan en bandit -love … killlinger og missemor, hankatte, hunkatte og alle var i hele huset,… men hold op hvor jeg elsker den bandit, Glad for at jeg var hjemme, var lige ude og hente vasketøj ind… så her til aften stod den på guffemad (Almo nature)

Aqulia er gået i løb, hold da op hvor hun kalder, hun er bare så sød… Hun sidder og kikker ud af vinduet og snakker, jeg tror hun kalder på genboens kat… som hun nogen gange kan se, når han er ude og rende… Hun er bare så dejlig og enomt sød, den kære Aqulia…

Dilia, smiler, hun elsker bamser, hun er helt tosset med dem, næh nej bamser leger man ikke med, dem nusser man med, er hun ikke dejlig… årh hvor jeg elsker den kat…

Never den lille bandit, jeg kan bare ikke have noget i fred, hun skal bare have alt jeg spiser, uanset om det er noget hun kan lide, hold op hvor jeg allerede elsker den bandit, griner, hun får også lov at smage, læs jeg deler med hende… hmm mon det er derfor hun bliver ved med at komme, lige så snart jeg har noget spisligt… hun er bare så dejlig den kat…

Jessica, den hystade, hun jagter de andre og de skal i gvert fald ikke komme nær mig, når hun ligger og putter hos mor her… hun væser og kikker ondt på de andre hvis de nærmer sig, men hold op hvor jeg elsker hende… min egen lille kældling

Det var noget om nogen af de katte jeg bor sammen med… og hold da helt op hvor jeg elsker hver og en, de er bare så dejlige allesammen…

Er jeg fuldstandig tosset, nej vel… jeg er bare kattegal…

det er det der gør at jeg er så glad for at være her inde… sammen med jer andre som jeg ved er lige så kattegal som mig…

Så kom hid vær posative og lad os dele vores kærlighed til vores dejlige katte og med mennesker… der er ski mange her inde jeg er kommet til at holde meget af…

Og lige så i ved det JEG ELSKER MINE Katte meget HØJT…

Hvor er du bare skøn Hanne -forelsket -forelsket -forelsket

Ih, jeg elsker at læse sådan nogle historier. Super opfordring til at vi skal være positive, den er jeg helt med på -thumbs

Elsker også selv mine 4 katte så højt det næsten nogen gange gør ondt. -forelsket

Mea er min specielle helt særegne kat. Hun er MORS kat. Hun kan være utryg ved noget, men kommer jeg og snakker med hende er hun straks mere tryg. Hun har et meget varieret sprog, så man føler helt at man forstår hvad hun mener. Både når hun kalder på mig ude fra gangen, fordi jeg skal komme ud og lukke døren til de andre, så hende og jeg kan nusse. Samt når hun siger lyd fordi jeg sidder i vejen for at hun kan hoppe op på skrivebordet og spise. Hun headbutter mig meget, som den eneste af mine. Svarer altid når jeg siger noget til hende. God til at kende forskel på om jeg siger Mea eller May.
Kan gå helt amok som en anden killing og fare fra den ene ende af lejligheden til den anden, og op i et kradsetræ og gå helt amok på det.
Laver aldrig noget galt, en englepige. (Utroligt nok -what )

May er lille hystade. Hun kan både spinde og knurre på samme tid. Det første til mig, det andet har været til Diego når han kom for tæt på. Sidder jeg ved computeren skal hun altid ligge eller sidde på skødet af mig. Har jævnligt grineanfald over hende, fordi det altså nogengange tager ti-tyve halve forsøg før hun hopper rigtig op.
Derudover er hun en værer klovn der rigtig kan ligge og skabe sig og rulle på ryggen osv.
Hun kan sige “piiiv” når man spørger “hvad siger misse?”, meget charmerende. Ligger altid arm i arm med mig om natten. Kan slå nogle ordentlige kolbøtter og er surper hurtig når hun skal jagte en “drillepind”.
Og så er hun altså ikke alt for “knov” (klog).
Elsker chips, paste og lkyst brød og er en rigtig frækkert til nogle gange at prøve at slå det ud af mine hænder når jeg spiser.
Ved godt når jeg bebrejdende siger “Maaay” og kommer enten med en surt eller et beklagende maiuw/piv (alt efter hvad hun laver)

Diego er mit store fjog. Magen til klovn skal man lede længe efter. Stooor dreng der slet ikke ved hvor stor og voldsom han er. Helt pjattet med vand og sprøjter det gerne udover hele gulvet. Håndvasken er yndlingstedet, og han flytter sig altså ikke bare fordi jeg tænder for vandhanen.
Bevæger sig meget langsomt når han leger. Bliver han træt hvæser han af legetøjet, hehe.
Elsker at blive nusset over det hele, men har en dårlig vane med at tro at han skal lege med mine hænder.
Han går tit og snakker bare for sig selv, og også nogen gange med mig. Kan lyde meget beklagende både når han skraber i vandet eller i kattebakken.
Er meget flink til at skrabe til generelt, har jeg spildt noget, er der noget hømhøm der har hængt fast i pelsen på May eller ham og er røget af eller er der blevet kastet en hårbold op, ja så står han fint og skraber så jeg med det samme opdager det.
Eeelsker at vælte min papirkurv og sprede indholdet udover hele stuegulvet. Åbner gerne alle mine låger. Væltede forleden nat rigtig mange bøtter ud på gulvet i køkkenet.

Jamanako er min lille fis. Helt ny herhjemme, men er allerede gået helt i hjertet på mig. Lille charmetrold, der elsker at ligge og putte. Spinder meget højt, men har kun hørt ham sige miauw to gange i den uge jeg har haft ham (begge gange igår og idag). Har virkelig bragt fred ind i min lille flok. Fiser rundt over det hele. Trænger han til fred kravler han om bag computeren og sover der.

Eva, sikke en dejlige varme der er at spore i dine ord…

skøn fortælling om dine dejlige katte…

Karen, -love du skønne kvinde… Jeg synes vi er nogen der trænger til at huske, hvorfor vi er her inde… Nemlig fordi vi holder så meget af dette pragtfulde dyr nemlig katten… -love

Årh, sikke dog nogle vidunderlige historier. -forelsket -forelsket Tak fordi I deler dem med os, man kan jo ikke andet end at blive i godt humør. -thumbs

Mutte.
Er en puttekat, når han selv vil. Bange for alt, han ikke kender, og alle, han ikke kender, men utrolig sød og kælen, når han har hilst på dem et par gange eller tyve. Siger “Miaw” rigtig ynkeligt og skraber ved madskålen, når den skal fyldes igen. Pøller og tisser udenfor. Han slikker altid fingre, hvis man har spist slik, brød eller frugt/grøntsager. Har sin egen vane med, at det eneste gode vand er det, der kommer ud af vandhanen, rindende. Frustreret over ikke at have fri adgang til mit værelse. En helt utrolig vidunderlig kat. -love -forelsket

Mitte-Kat.
En rigtig hystade, der hvæser af de andre katte, og når hun ikke gider nusse mere. Er madskålen tom, sætter hun sig ved siden af den eller følger efter os, indtil vi fodrer hende. -forelsket Elsker at putte i sengen om aftenen, når man skal sove. Drikker vand med poterne (læs: hun dypper poterne i vand og slikker så på dem). Støder hovedet frem mod ens hånd, når man nusser hende. Frustreret over ikke at have fri adgang til mit værelse. En helt vidunderlig kat. -love -forelsket

Lille-Kat.
En spinkel kat, der altid miaver, uanset hvad man gør eller ikke gør. Gnider sig op ad alting og alle, men snuser dog kun til dem, hun ikke kender. Frustreret over ikke at have fri adgang til mit værelse. En helt igenne vidunderlig kat også. -love -forelsket

Ja, kan ikke andet end at sige: Hvad skulle jeg dog gøre uden de dejlige dyr?! -forelsket -forelsket

Makenski - Årh, det er godt nok også nogle skønne katte du har -thumbs

Årh, tak, men kan da kun sige i lige måde. -forelsket -forelsket [bigloony]

Sikke nogle skønne historier -ked

Bliver altid så følsom når jeg læser sådanne ting og ser billeder af jeres skønne katte. Hvor er i heldige og jeg håber at alle inderligt indser dette. I er så heldige og velsignede at i har kat…

Noge gange bliver jeg bare så sur og samtidig kan jeg ikke undgå at smelte når jeg ser de underskønne katte i har og får.

Hvor er det skønt at følge med jeres katte og høre og læse om dem, det tilfredsstiller mig nu ikke, men jeg bliver dog også glad.

Håber i alle får en god dag :slight_smile:

Enig -thumbs -love -love -love -love

Åh en dejlig tråd! Tak:-)

Jeg elsker dem også:-)

Tara fordi INGEN andre i hele verden kan slippe af sted med at se så snobbet ud døgnet rundt. SELV når hun sover! Aer du hende siger hun en sur lyd som om at du har fornærmet hende og i går lå hun ved siden af mig i sengen og så sød sød ud, at jeg sagde “You are prettyyy” hvorefter hun bed mig i næsen - igen! Jeg elsker hende!

Nemo fordi han bare er en rod af rang. Han går igennem stuen og der kan stå en porche mellem hans forben, så bredskuldret gør han sig. I går gik han ind gennem stuen, fik øje på hunden, der lå og sov, stillede sig an og nedstirrede Ace, slog to store huller i luften - til hundens store forbavselse - og gik. Jeg elsker den tossedumme slagsbror af en kat!

Nanoq fordi han er verdens mest manipulerende onkel hygsom. Han ser SÅ sød og blød ud i fluff-pels. men INGEN må røre ham. Kun mig en sjælden gang. Han kan lave sådan nogle runde øjne " se jeg er killing" sagde katten på 2 år og så kær ud -øjne. Selv hundemennesker smelter!
I morges da jeg skulle op på arbejde kom han ville sove i min arm. Så lå vi der og var venner i så laaaang tid, at jeg kom for sent! Jeg elsker den måde denne kat kan sno mig på. Jeg priser mig tit lykkelig over, at han er kat og ikke mand! For SÅ havde jeg været total under tøflen!

Robbie fordi han snart flytter ind og jeg får lov at lære ham at kende:-) Kan desværre ikke skrive mere om ham nu, men joh - jeg elsker ham skam!

:slight_smile:

Knus

PS elsker også min hund MEN sig det endelig ikke til kattene! -høhø

I min verden findes der bare ikke noget bedre end mine katte og min mand.

Ziza er vores første. Vi fulgte hende fra dag 1. Det var min kusines MCO der havde fået killinger og havde lokket os lidt - vi kunne jo bare SE dem - ja right! G

12 uger senere flyttede prinsessen ind.

Hun er mors kælepige og fars legetøs. Det er så sjovt at hun bruger os til noget forskelligt. Det siger bare så meget synes jeg.

Hun er meget nysgerrig når der kommer gæster og hun er helt oppe og snuse til dem, men stakkels dem hvis de rører hende GG Ej det passer ikke helt, hun hvæser og markerer blot.

Jeg elsker Ziza når hun render rundt sammen med de andre 2 og kurrer, og for hendes skøre påhit såsom at sidde ved fryseren og tigge frosne ærter.Ikke at forglemme hendes på, et tidspunkt, kradsen på fryseren når hun kunne høre isbilens klokke GG (kender i Pavlov’s hunde eksperiment? - lol det holder max på Ziza)

Derudover er hun simpelthen så høflig når vi har været på toilettet og lukket låget efter os, at hoppe op og grave det til for os… TAK SKAT!! -love

Chili er Ziza’s kuldsøster. Hende fik vi foræret i December. Hendes tidligere ejer var gået fra kæresten. Hun var gravid og havde 2 langhårskatte på 50m2.

Hende kunne vi så også følge fra dag 1.

Vi fik tilbudt at tage Chili og jeg takkede ja med forbehold for at Ziza ville acceptere hende. Det tog 1½ døgn. Chili var underernæret, forhutlet at se på og havde øjenbetændelse (skynder mig lige at tilføje at det ikke var vira, men noget hun havde fået i øjet.) I dag er Chili blevet rigtig smuk. Hendes pels er bare flot og hun har anlagt en kæmpe krave. Jeg nyder at høre folk sige: “hold k*ft hvor er hun blevet flot” for jeg ved det er vores fortjeneste. Så jeg blir stolt!

Chili er min lille kælepige. (Jeg siger lille fordi, at selvom hun er blevet fin er hun stadig noget mindre end Ziza.) Jeg kan ikke gå hverken ovenpå eller nedenunder uden hende.

Jeg elsker hende for hendes kærlige og snakkende personlighed. Hun er altid frisk på leg. Jeg er faktisk overbevist om at hun må have været ravn i et tidligere liv, for hun stjæler min og mandens vielsesring når vi er i bad GG

Foreløbigt seneste skud på stammen er Inuus.

Inuus flyttede ind medio Juni. Karen P og Majbritt P var nået frem til at de mente at han ville få et godt hjem her, hvor han ville blive forgudet - for han er faktisk, ligesom mine piger, intet mindre værd end det.

Inuus er en rigtig godte, det er ikke kun os der synes det, men også mine piger. De HYGGER sig!!!

Inuus er den blideste kat jeg nogensinde har mødt. Han har det bedste temperament nogensinde.
I starten skulle han (klart nok) se Nicolaj og jeg lidt an, men efter vi havde været væk en overnatning har han ikke veget fra min side. Vi kunne virkelig mærke at han havde savnet os.

Han er en dejlig aktiv kat der altid er med på leg, fis, kys og kæl.
Han sover hos mig HVER nat - selv da der var 25 grader - YRK!

Jeg elsker Inuus for hans kælne kærlige puttesyge personlighed. Han er så fantastisk.

I og med han ikke har været her såååå længe igen har jeg endnu ikke bemærket skøre ideer eller fede tricks, men den dag jeg ser dem skal i straks få det at vide.

Mors skønne babyer - i er elsket hver og en for hver jeres bidrag til vores fantastiske hverdag. Jeg kan ærligt sige jeg har det himmelsk herhjemme!

Ellers render jeg rundt med et par tricks oppe i ærmet som i helt sikker nok skal høre om når jeg ved noget mere konkret :wink:

Sikken en dejlig tråd om nogle ligeså dejlige katte -forelsket

Jeg har også to dejlige, vidunderlige og skønne katte:

Fnug den lille, maskerede ninja-prinsesse, som ALLE falder for. Hun er egentligt min kat, men hun har kastet sin kærlighed på kæresten. Så hun er FARS MIS. Hun er meget elegant, hvilket er en af grundene til at hun kaldes “ninja”. Den anden er at hun kan sige som en, når hun bliver sur -høhø (“Hujaha!”) Ellers siger hun ikke så meget. Maskeret siger vel sig selv når hun er en mittet ragdoll? Prinsesse kaldes hun mest af dem der IKKE kender den lille ballademager! -rulleøjne Vi elsker hende, fordi hun kommer med sine ynkelige piv når Mufti er sulten. Ellers spinder hun når man kigger på hende, eller samler hende op.
Hun elsker at slås, især med Mufti, som hun gerne angriber mange gange i løbet af døgnet - og så begynder Den Store Tag-Fat. Hvor dejligt er det ikke lige at se sine katte lykkelige? Hun er ikke den kvikkeste kat på Jorden… Men hun har charmen! -love

Så er der MORS BAMSE-MAND. Det er Mufti, den fede terror-bamse. Jeg elsker ham fordi han er min lille kæle-putte-nutte-killing (på 8 måneder og over 5 kg). Den kat elsker også mig virkeligt højt, og han er dybt frustreret over, at jeg ikke længere kan bære ham rundt over alt og at han ikke kan være med til at vaske op. Faktisk er det dybt frustrerende for ham, at han ikke altid kan følge efter mig og hjælpe mig med alting. Han er meget kærlig (mest over for mig), men han gider ikke at blive kælet andre steder end på hovedet og halsen.
Han har dog for nyligt fået en ny kærlighed: Fnug! Han vil helst kunne se hende hele tiden og helst også sove sammen med hende og vaske hende hele tiden. Nogle gange virker han dybt irriteret over at Fnug og jeg ikke ALTID er det samme sted.
Jeg elsker ham, fordi han har et meget udtryksfuldt “ansigt” og man kan altid se hvad han mener om tingene. Hvis man ikke lige fanger det med øjnene, skal han da nok sørge for at man for det at vide med ørerne! Jeg har aldrig før oplevet en kat der snakker 90% af dens vågne tid! -forelsket

Det var lidt om mine dejlige katte.
Som jeg elsker meget meget højt! Og dét kan alle vel forstå? -love

Rie og Annette - Ih, hvor er det også skønt at læse om jeres to. Sådanne historier er bare endnu mere fantastiske end alle de skønne billeder.

Elisabeth - Kan godt forstå det må være træls og trist nogen gange. Hvorfor er det du ikke kan have kat? Allergi?

Ja, min mand er meget stærkt allergisk og kan ikke tåle hårene, han får astma i nærheden af katte og hunde. Og hvis han rører katte begynder han at nyse

Åh hvor ærgeligt :frowning: Stakkels din mand.

-høhø Helle glemmer at skrive de gange Nanoq har tager måsen på hende. En af de gange overværede jeg seancen og jeg var en knurhårsbredde fra OGSÅ at falde i. Nanoq “faldt” ned fra klatremiljøeet…og Helle fik nærmest et hjerteslag. Nanoq spillede dårlig og Helle flejnede helt og fuldkommen. Vagtdyrlæge var indeover og babu der-u-a -tihi Godt nok havde han en knækket negl men den var vist 2 uger gammel…vi fik Helle beroliget og en ambulance (til hende) blev IKKE nødvendig.
Så, NÅR hun skriver Nanoq kan manipulerer så er det mere end man skulle tro…han har hende lige dèr hvor neglen var knækket…på spidsen af sin lille"finger".
-høhø -høhø -høhø -høhø -høhø -høhø -høhø -høhø -høhø -høhø -høhø

Brita :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:

Sikke en masse dejlige fortællinger… jeg nyder dem i fulde drag…

Sikke dog en dejlig tråd, den er jeg nødt til at deltage i

Amanda, årh, hun er mors mis, perser og meget vedholdende, sover på min hovedpude og forlanger straks jeg kommer hjem fra arbejde nus og kæl.

Rosa, min dejlige hitteperser, hun kræver i ord opmærksomhed, og jeg slipper ikke, dejligt…

Sara er min lille pige, kælen og glad, putter og ælter, hun er bare SÅ sød.

XXX, årh hun er skøn, efter 2 år her, vil hun nu også pelspleje, det er stort, jeg elsker den mis.

Tango, ja han er mors dreng, ballademageren, den der altid vil lege, tonser gennem huset, han er min makker på udstillinger, og vi elsker det begge 2. tigger ved bordet og stjæler hvis han ikke får noget, en bandit af rang, men for hunde da han er dejlig.

Fira er min lille blå pelstot, elsker nus på maven og ligger gerne i arm…

Simba, min røde kæmpe, plager for menneskemad, så snart han kommer hjem, straks smider jeg hvad jeg har i hænderne og opfylder herrens ønske.

Kovo min hvide skizofrene dreng, ham jeg altid kan høre komme hjem, for han VIL ikke bruge lemmen, men står og bræger til jeg åbner døren… han er ikke normal, i kattesprog, men det lever vi fint med, de andre elsker ham, især killinger.

Misja er min rappenskralde, ligger ALTID i min kontorstol… elsker gæster, hun er ikke til at få ned fra skødet, hvis hun først er kommet op…der er dømt velcro på alle 4.

Nala er husets heks, dog er hun ikke så slem mere, måske hun har erkendt at vi jævnligt belemrer HENDES hjem med nye misser, og har affundet sig med det…altid kælen og altid med lyd på…hendes spin går lige i hjertet.

Cirkeline er herskerinde udenfor, styrer hunden med hård hånd, og han elsker hende… hun kan overtales til nus, hvis bare ikke det er for længe ad gangen, elsker når vi går udenfor sammen med hende…

Sophus, han hviler i sig selv, men kan godt liste op ved siden af en, når jeg ikke kan sove og lister op i stuen om natten, så kommer han, og så hygges der 110 %…

Boris… mere elskelig og kærlig kat findes ikke, han skal helst smide sig helt oppe i ansigtet af en, og så savler han og går helt i selvsving…

Mao er mors røde dreng, han har en tendens til altid at forlange at ligge på skødet, når han har været ude i regnvejr… uhhhh de gange jeg har måttet skifte bukser inden jeg skal på job… han er tilgivet, hver gang, han vil jo bare fortælle at han er glad for mig…

Sorte en puttegøj, når HUN vil, ellers er favoritstedet vores seng.

Wilma er meget lige sorte, dog vil hun meget gerne sove under dynen, og helst på brystkassen, hun kan godt holde en vågen rigtig længe, hun nemlig både spinder kanon højt og stikker sylene… jow jow hun hygger sig.

Signe er vores davsmis, hun er trofast som få og kommer så snart hun hører bilen på gårdspladsen, vil helst lukkes ind og ud af døren, men KAN godt bruge lemmen.

Tami er supersocial, højt snakkende og elsker hænder, hun er min lille hittemis, kun knap 1 år så hende er der fuld knald på altid.

Findus kommer kun hjem for at se hvad middagen står på… hun elsker sovs og kartofler, så de dage vi får det, får hun lov at smage, ellers må hun til sin store fortrydelse nøjes med kattemad.

Dahlia, hun ligger ofte på mit skrivebord, man skulle jo nødigt gå glip af noget, især når jeg snakker med en anden kommer hun og vil være med, super dejlig kat, som også sover hos mig.

Bailey er min svigerindes kat, men han kommer her og spiser, ikke særlig social, men sød og rar.

Henry, ny rød husmis som ellers skulle have været aflivet, bor endnu mest i vores soveværelse, da han er noget utryg ved vovsen, sød og rar er han, og han har på 3 dage erfaret at vores misser er venlige og bestemt ikke er farlige…

Alle kattene beriger vores liv, hver eneste dag er de til stor glæde og fornøjelse, jeg føler mig aldrig ensom eller alene, der er altid et øre der vil lytte.