Jeg er allergisk over for min dejlige killing, hjælp mig

Kan læse på lægesiderne, at katteallergi kan udløse at andre allergier trickes…så hvis man feks lider af eksemer, kan dette forværres ved at immunforsvaret påvirkes af allergien. Det er ikke katteallergien der giver udslettet, men den kan fremprovokere at andre allergier bryder frem.

(fik jeg skrevet det nogenlunde fatteligt he he ? )

Altså jeg HAR prøvet at blive rød på huden af kat. Hvis jeg bliver slikket meget på af en lille huskattetunge, kan det godt ske.

Mener også at kunne huske, at jeg en sjælden gang har ‘blusset op’ på huden på brystet af at putte en kat tæt ind til mig dér…

110.000% (og ja, jeg ved, man ikke kan være mere sikker end 100).

Jeg har arbejdet adskillige år for det firma, der laver priktest og immunterapi og al pels-, støv- og fjerallergi går kun i slimhinderne.

Jeg er godt klar over, at mange lægfolk påstår noget andet, men hvis ikke de er 100% udredt for al potentiel allergi ved de reelt ikke, om de ikke også har en kontaktallergi (der giver udslæt på de områder af kroppen, der kommer i direkte kontakt med det, de er allergiske overfor).

[QUOTE=Diana F;928204] Hvis jeg bliver slikket meget på af en lille huskattetunge, kan det godt ske.

[/QUOTE]

Det har intet med allergi at gøre - det er fordi din hud ikke er designet til at kunne tåle den gentagne påvirkning af en ru tunge, så overhuden ligesom bliver “raspet”.

Jo, du kan TRO, det har noget med allergi at gøre. Det er slet ikke det fænomen, du taler om.

Jeg havde engang en huskat, som jeg reagerede RET kraftigt overfor. Mere end jeg gør ved Artemis (som er den huskat, jeg har nu).
Han havde en utrolig tyk og vamset pels. Måske den ‘ophobede’ flere allergener?

Når han slikkede på mig, kunne min hud blive rød og kløende - HELT klart en allergisk reaktion på hans spyt. Men det gik relativt hurtigt i sig selv igen.

Og som sagt - hvis han havde puttet sig tæt-tæt ind til mit bryst, kunne jeg godt ‘blusse op’/rødme på det område. Det forsvandt dog hurtigt igen. Formentligt også en reaktion på spyt og skæl, der sidder i pelsen. Det er i hvert fald min teori.

Jeg havde ham trods alt i seks år (det var da jeg boede på mit nedlagte landbrug), så jeg tror nok, at jeg er den bedste til at vide, at det var HAM jeg promte reagerede på, når han havde slikket eller ‘puttet’ på mig. :slight_smile:

Jeg er en af de katteejere, der lever med allergi overfor kat, konstateret via blodprøver på Allergiklinikken på aalborg Sygehus.
Jeg er også allergisk overfor pollen, (jeg har høfeber), og støvmideallergi.

Jeg gør det samme Diana gør…grundig rengøring et par gange om ugen, skifter sengetøj hver 4-5. dag.
Elsker min tørretumbler, fordi den tager de kattehår der ikke røg af i vaskemaskinen.

[QUOTE=Susanne W;928095]Strøtanke: Er der nogen der ved, om man stadig kan få Sensi-Stop? Det er nogle år siden jeg sidst har hørt om det, men det var åbenbart vældigt effektivt…?
VH
Susanne - katteallergiker og pt. 15 fastboende voksne katte :cool2:[/QUOTE]

Jeg kan huske, at Hanne Weidinger skrev om det i bladet “Huskatten” tilbage i '95…det var udviklet af Lars Rudbeck…jo, google siger det findes…http://www.sensistop.dk/

Jeg har ikke selv prøvet det…det burde man vel gøre…

[QUOTE=Sim-Sim;928444]Jeg kan huske, at Hanne Weidinger skrev om det i bladet “Huskatten” tilbage i '95…det var udviklet af Lars Rudbeck…jo, google siger det findes…http://www.sensistop.dk/

Jeg har ikke selv prøvet det…det burde man vel gøre…[/QUOTE]
Det var også der jeg første gang hørte om det. Så stødte jeg på det i dagspressen nu og da hen over årene, men kom i tvivl om hvorvidt det stadig kunne fåes. Det kan det så :slight_smile: Og hvis jeg stod og fik påduttet at katten skulle ud, så skulle Snesi Stop knageme ind først.
VH
Susanne

Når du skriver sådan, mistænker jeg øjeblikkeligt Nivea-cremen. Rigtigt mange er allergiske overfor Nivea, jeg har selv været det for år tilbage. Derudover er mine erfaringer med allergi overfor produkter som cremer, shampooer mv. at jeg skal skifte ofte og ikke køre med det samme for så udvikler jeg allergi overfor produktet og så får jeg lige præcis nældefeber, som er rødt udslæt med eller uden blærer der klør så man er ved at blive vanvittig.

Min katteallergi viser sig på en helt anden måde, det er kløe i næse, øjne, ører, gane, stoppet næse, nysen og enkelte gange også hosten fordi svælget bliver irriteret.

Så ja, mit råd er også afsted til blodprøve og evt. priktest, og få testet for så mange allergener som overhovedet muligt.

Hvad er det der Sensistop lige nøjagtigt…? Synes ikke linket var så informativt. :slight_smile:

Du skal klikke inde i linket…hvor der står…“læs mere her”. Der står telefonnummer til Lars Rudbeck, jeg har ikke ringet til ham…men prøv. :slight_smile:

[QUOTE=Susanne W;928539]Det var også der jeg første gang hørte om det. Så stødte jeg på det i dagspressen nu og da hen over årene, men kom i tvivl om hvorvidt det stadig kunne fåes. Det kan det så :slight_smile: Og hvis jeg stod og fik påduttet at katten skulle ud, så skulle Snesi Stop knageme ind først.
VH
Susanne[/QUOTE]

Ja, for pokker da…alt må prøves, før kattene flytter.

Her er dog ingen der skal flytte…jeg får min behandling…selvom jeg ingen katte havde, ville jeg jo alligevel have støvmideallergi og pollenallergi, man kan jo ikke afskaffe pollen :smiley:

Og hvis man skal være ærlig kan man heller ikke afskaffe støvet - ikke helt :wink:

Google er min ven - så nu er jeg lidt klogere…:slight_smile:
Åbenbart er det en væske, som indtages/holdes i munden nogle gange dagligt, og efter en behandlingsperiode på ca. 3 måneder burde man være fri for sin allergi…det lyder NÆSTEN for godt til at være sandt!

Er der mon nogen herinde, der har gennemgået sådan en ‘kur’? :slight_smile:

[QUOTE=Diana F;928627]Google er min ven - så nu er jeg lidt klogere…:slight_smile:
Åbenbart er det en væske, som indtages/holdes i munden nogle gange dagligt, og efter en behandlingsperiode på ca. 3 måneder burde man være fri for sin allergi…det lyder NÆSTEN for godt til at være sandt!

Er der mon nogen herinde, der har gennemgået sådan en ‘kur’? :-)[/QUOTE]
Jeg kender ikke nogen personligt, men jeg har læst om flere personer gennem årene - først i bladet Huskatten og derefter bl.a. i JP, så der er ingen tvivl om at det i hvert fald har virket for nogen derude. Men nærmere kan jeg ikke komme det.
VH
Susanne

Udslettet kan muligvis skyldes kattegruset… Det har jeg da hørt om før. Så hvis du bruger parfumeret grus, så prøv en anden type grus uden parfume.

(Tænk at læger her i år 2012 diagnosticerer uden at undersøge :-S. De skulle skamme sig!)

[QUOTE=Temple Bar;928213]110.000% (og ja, jeg ved, man ikke kan være mere sikker end 100).

Jeg har arbejdet adskillige år for det firma, der laver priktest og immunterapi og al pels-, støv- og fjerallergi går kun i slimhinderne.

Jeg er godt klar over, at mange lægfolk påstår noget andet, men hvis ikke de er 100% udredt for al potentiel allergi ved de reelt ikke, om de ikke også har en kontaktallergi (der giver udslæt på de områder af kroppen, der kommer i direkte kontakt med det, de er allergiske overfor).[/QUOTE]

Ja så må jeg jo være et særligt tilfælde, for tro mig når jeg er på show og gramser div. Racer så slår jeg ud, dette ikke kun med snue og løbeøjne, men et flot rødt udslet i det meste af ansigtet…

Nu er jeg nysgerrig… kan du godt tåle at gramse på dine egne katte? eller er det alle racer du slår ud over? Og hvis det er, har du så lagt mærke til om det er bestemte racer der er værre end andre?

Adelies opdrætter har også katteallergi men kan godt tåle deres CRX. Når hun er på besøg her begynder hun at nyse / får røde øjne ret hurtigt.

[QUOTE=TrekkieGrrrl;929567]Nu er jeg nysgerrig… kan du godt tåle at gramse på dine egne katte? eller er det alle racer du slår ud over? Og hvis det er, har du så lagt mærke til om det er bestemte racer der er værre end andre?

Adelies opdrætter har også katteallergi men kan godt tåle deres CRX. Når hun er på besøg her begynder hun at nyse / får røde øjne ret hurtigt.[/QUOTE]

Jeg kan godt tåle mine exotic, udslaget på perserne kommer især når de skal fønnes efter bad. Dog kan jeg slå ud af begge ved de sover ved mig.
Men ved jeg har svært ved at tåle hellig birma, norsk skovkat. Mens at jeg ikke slår så voldsomt ud af siameser, orientaler og devon rex og cornish rex.

Det er hvad jeg indtil nu har erfaringen med, oftes også fra show. Men at stå et sted hvor der virkelig groomes på show, så er racen underordnet når løse hår flyver omkring, så slår jeg ud

[QUOTE=GitteS;929672]Jeg kan godt tåle mine exotic, udslaget på perserne kommer især når de skal fønnes efter bad. Dog kan jeg slå ud af begge ved de sover ved mig.
Men ved jeg har svært ved at tåle hellig birma, norsk skovkat. Mens at jeg ikke slår så voldsomt ud af siameser, orientaler og devon rex og cornish rex.

Det er hvad jeg indtil nu har erfaringen med, oftes også fra show. Men at stå et sted hvor der virkelig groomes på show, så er racen underordnet når løse hår flyver omkring, så slår jeg ud[/QUOTE]
Og det kan ikke tænkes, at det er shampoo og div. groomingmidler, du reagerer på?