Jeg er allergisk over for min dejlige killing, hjælp mig

nej er testet for en hel række ting og slå kun ud på kat og fugl

Jeg synes heller ikke det lyder som typisk katteallergi.
Men jeg tænker på… min kæreste har også katteallergi - ifølge test ret voldsomt - men han lever altså fint sammen med vores katte.
Han må blot ikke komme til at røre sig omkring øjnene, når han har rørt kattene, for så bliver de røde, og jeg kan også se, at kommer de til at ridse ham, så slår han også langt mere ud over dette, end jeg gør.
Så et lille råd til dig kunne være: Hold kløerne på lille-mis klippet og lad den ikke massere på din hud med poterne, selvom det kan være mægtig hyggeligt. Det er jo netop sådan noget, der kan ske under morgenritualet, hvor lille-mis er sååå glad for at mor endelig er vågnet, og man synes måske at det er meget sødt og ikke gør ondt eller noget.
Flere herinde kan også berette om rigtig grimme oplevelser pga. katte-massage på huden.
Så uanset om du er allergisk eller ej, så er det i hvert fald en rigtig god idé at være opmærksom på dette.
Som du kan se, er der masser af mennesker, der holder kat trods allergi. Det er jo dybest set et valg. Og der findes også så mange ting, til at lindre på det. Desværre er mange læger bare utroligt stejle, når de hører om husdyr.
Min kæreste tager i øvrigt ingen medicin overhoved - trods priktestens resultat.