Jeg er grædefærdig

Ja jeg er simpelthen så ked af det og rasende og gal og jeg ved ikke hvad.
Jeg har lige været i vores lokale supermarked og går ind og skal forbi opslagstavlen med Til salg…og hvad ser jeg…to misser som ser så bekendte ud på et foto…mig hen og kigge, jo den er god nok, de er herfra…Bombens søn og bror.
De står til salg på en annonce der.
Jeg har INTET hørt om det.
Vi har af og til snakket med hende som købte dem og hun var såååå glad for de to skønne katte.
Ifølge min kontrakt som hun har underskrevet så SKAL jeg godkende eventuelle nye købere, men jeg har jo intet hørt og er nu så bange for hvad der sker med de to.
Der står at de sælges grundet særlige omstændigheder…
Det er vel ligesom den anden unge pige som købte kat her i sommers…hun skulle have barn nu…og skal så også finde et nyt hjem til Sharro…
Jeg ved det selvfølgelig ikke men jeg er bare så ked af det.

Hold da op, hvor har jeg bare lige mistet min tro på andre mennesker…
Jeg har lige prøvet at ringe til hende, men som der stod i annoncen…først efter kl. 15

Men hvad er sådan en kontrakt egentlig værd hvis…?
Tænk sig hvis hun sælger dem som enekat som jeg har skrevet at de ikke må være eller til fritløb…
Jeg er sku’ så ked af det :ked:
Hilsen Lisbeth

Først ville jeg nok være så fræk at jeg fjernede opslaget… og så ringe efterr kl 15 og bede om en forklaring på, at jeg ikke er blevet kontaktet…

Selvfølgelig må ejere selv bestemme over deres egne katte, men det havde altså klædt hende at overholde sin kontrakt med dig først…

krydser fingre for at du finder en løsning på det hele …

en kontrakt skal jo overholdes

Hvad står der i din kontakt omkring bod hvis ikke det aftalte overholdes?

Øv for noget rod da! :frowning: Forstår godt du ikke har det godt med det.

Håber der findes en god løsning!

jeg ville lige som Ann fjerne opslaget - og så ville jeg ganske enkelt bede om mine katte retur for misligholdelse af kontrakten

Det kan godt være du reelt ikke har ret til det - men med mindre hun virkelig er hjemme i juraen - så aner hun det ikke

:kram: kan fandme godt forstå du er ked af det… det er jo dine babyer

Jeg kan godt forstå du er ked af det og harm.

Jeg fatter ikke at folk skriver under på en kontrakt og så sk*der den et stykke.
Kontrakten er noget værd, hvis folk tager den seriøst, ellers er den nok ikke så meget ‘værd’, da det nok vil kræve civilt søgsmål (dyrt!) at få den håndhævet.

Hvor længe er det siden kontrakten er indgået?
Da jeg i sin tid solgte en killing var det også på kontrakt og med krav om, at jeg kunne købe den tilbage, hvis de af den ene eller den anden grund ikke kunne have den mere. Til fuld pris, det ville jeg gerne betale for at sikre katten.
Det var nu aldrig noget problem, for det var fantastiske og elskelige mennesker der forgudede hende.

Jeg håber du får kontakt med køber og at i finder ud af noget…

Uha, kan sagtens følge dig, så krydser fingre for, at du får en god snak med hende og I finder en løsning. :kryds:

Mht. kontrakt; det er da et meget relevant emne for ja, man har jo skrevet under på nogle vilkår (det har jeg også selv), men hvad kan opdrætter egentlig stille op? Og hvilke sanktioner er der for køber, hvis de brydes?

Jeg har nu været i supermarkedet for at hente annoncen.
Det er først efter 16 jeg kan ringe så jeg så lige.
Jeg vil håbe at jeg er nået at falde lidt ned til den tid.
Hun har haft kattene siden august 2009, de var ca 9 mdr da hun købte dem.

Det er jo slet ikke fordi at hun skal holde dem til evig tid at jeg er gal, det er over at hun ikke overholder det vi har aftalt ifølge kontrakten.
Jeg er jo ked af hvor de måske kan ende, nu vil de jo blive solgt uden en kontrakt…

Hvis jeg kunne ville jeg gerne tage dem hjem, men er bange for hvordan det ville gå med de andre her.
Vi er jo mange her…

Jeg er bare helt ude af den lige nu…

OBS: Det kan faktisk også godt være, at hun har glemt hvad der står i kontrakten, den er måske endda blevet væk.

Jeg synes også, du skal lade tvivlen komme hende til gode, indtil du i hvert fald har snakket med hende. Det er nok også det bedste udgangspunkt for en konstruktiv samtale. Normalt er sælger jo ude af billedet, når man først har købt og betalt en “vare”, og det kan jo tænkes, at hun ikke har hæftet sig så meget ved kontraktens ordlyd. Da hun købte kattene, har det sikkert ikke været noget, hun har tænkt på som en mulighed engang i fremtiden. Det ville da også være lidt provokerende at hænge annoncen op nede i det lokale supermarked, hvis hun vidste, at hun dermed overtrådte jeres aftale.

Så ro på, Lisbeth - og vent at se, hvad hun siger :slight_smile:

" jeg ville lige som Ann fjerne opslaget - og så ville jeg ganske enkelt bede om mine katte retur for misligholdelse af kontrakten "

Jeg er fuldstændig enig med Battlestar! Det er dine babyer, og jeg kan virkelig godt forstå at det ryster dig :frowning: Føj altså…
Håber du finder en løsning!
Mange kram og tanker herfra :hjerte:

:kram: Nogle mennesker er desværre fløjtende ligeglade med kontrakter.

Håber at I finder en løsning der tilgodeser jer begge når du får talt med hende.

Håber du har fået trukket luften langt ned i lungene , og faldet lidt ned inden du snakker med hende.
Uh kan godt forstår dig , vil nok også være langt over det røde felt , hvis jeg havde opdaget en annonce om et eller to af mit afkom .
Men jeg tror du kommer længst ved denne person , når du er kommet ned i gear igen .
Måske tilbyde at tage dem tilbage , eller hjælpe med at finde nye hjem , minde hende om at du skal god kende ny ejer , hjælpe med at lave kontrakter for hun ønsker vel også det bedste for kattene .
Men hvis hun slet ikke er til at tale med så hiv kontrakt brudet frem, og tale om bod. Men det ville jeg nok bruge som noget at det sidste , hvis hun ikke er til at tale med.
Held og Lykke.

[QUOTE=Noël;576321]Håber du har fået trukket luften langt ned i lungene , og faldet lidt ned inden du snakker med hende.
Uh kan godt forstår dig , vil nok også være langt over det røde felt , hvis jeg havde opdaget en annonce om et eller to af mit afkom .
Men jeg tror du kommer længst ved denne person , når du er kommet ned i gear igen .
Måske tilbyde at tage dem tilbage , eller hjælpe med at finde nye hjem , minde hende om at du skal god kende ny ejer , hjælpe med at lave kontrakter for hun ønsker vel også det bedste for kattene .
Men hvis hun slet ikke er til at tale med så hiv kontrakt brudet frem, og tale om bod. Men det ville jeg nok bruge som noget at det sidste , hvis hun ikke er til at tale med.
Held og Lykke.[/QUOTE]

Jeg går også virkelig at prøver at komme ned på jorden igen.
Det er svært for jeg fik virkelig et chok.
Jeg syntes virkelig at det var en sød pige og jeg vidste at begge katte havde det godt, vi har en enkelt gang været inviteret på besøg hos dem og kattene havde det som blommer i æg.

Jeg ved slet ikke hvad der kan være sket.

Jeg vil også prøve med det gode og venlige først.
Allerhelst tog jeg begge hjem…men, de er jo ca 2,5 år og jeg er ikke sikker på at de i den alder ville blive accepteret af de andre her.
Jeg vil tilbyde at hjælpe med et nyt hjem og det er jo slet ikke fordi hun ikke må selv…jeg vil bare gerne vide hos hvem og hvor i verden de er.
Det at se dem hænge på opslagstavler der gav mig bare et chok.

:brist:

Øv… hvor er det en dum situation at stå i… :S

Måske vil hun bare sige, at det også var hendes hensigt at kontakte dig, NÅR hun havde fundet nyt hjem til dem.
Få evt. en tredje person til at ringe, før du selv gør det, og under samtalen spørge, om der er nogle betingelser for købet.
Så får du nok en fornemmelse af, hvor ærlig hun er.

PS: Jeg har før oplevet, at halvvoksne katte, der har været væk i 1½ år, sagtens kunne huske - og også blev husket - hjemmet og de andre katte.
Det forholder sig nok anderledes med små killinger.

Ikke for at forsvare nogen, men hvis der står i kontrakten, at du skal godkende en evt. ny køber af kattene, så kræver det jo, at hun har en ny køber, inden der er noget, du kan godkende. Det KAN jo være, at hun har tænkt sig at kontakte dig, når hun har fundet en ny køber. Under alle omstændigheder, så synes jeg i hvert fald, at du skal lade tvivlen komme hende til gode.

Rent juridisk har du nok ikke så meget at skulle have sagt hverken mht. til at kunne kræve at godkende ny køber eller at kunne kræve kattene tilbage, og for ikke at skade din egen sag så vil jeg i hvert fald råd dig til ikke at kræve en hel masse - man kommer meget længere ved at snakke om tingene, og når I nu har kunnet snakke fint sammen tidligere, så kan man jo håbe, at I kan snakke om tingene igen.

Held og lykke med det!

[QUOTE=En forhenværende bruger;576329]Ikke for at forsvare nogen, men hvis der står i kontrakten, at du skal godkende en evt. ny køber af kattene, så kræver det jo, at hun har en ny køber, inden der er noget, du kan godkende. Det KAN jo være, at hun har tænkt sig at kontakte dig, når hun har fundet en ny køber. Under alle omstændigheder, så synes jeg i hvert fald, at du skal lade tvivlen komme hende til gode.

Rent juridisk har du nok ikke så meget at skulle have sagt hverken mht. til at kunne kræve at godkende ny køber eller at kunne kræve kattene tilbage, og for ikke at skade din egen sag så vil jeg i hvert fald råd dig til ikke at kræve en hel masse - man kommer meget længere ved at snakke om tingene, og når I nu har kunnet snakke fint sammen tidligere, så kan man jo håbe, at I kan snakke om tingene igen.

Held og lykke med det![/QUOTE]

Sådan har jeg også selv tænkt at det kunne være.
Men alligevel, så syntes jeg godt at jeg kunne have fået besked først.

Jeg vil bestemt heller ikke kræve en masse, jeg vil prøve at være venlig og vi kan få en god løsning på det.