Jeg har bare lyst til at dræbe lige nu

I går aftes valgte vi at se til hende. Og hun havde lagt sig i vådkosten - tisset på sig selv… Så jeg måtte have hende ud af den kattehule vi havde fundet til hende… Hun er nærmest passiv når man kæler med hende. Finder sig i det - men reagerer ikke på det… Vi havde gjort en hule klar til hende i en transportkasse - men der ville hun ikke gå hen, da vi forlod værelset… Så da min søster kom ind for at sove - ledte hun efter hende - men hun havde gemt sig igen… I morges blev hun fundet. Hun gemmer i et hjørne, som er “aflukket” med kun et lille hul i… Så der står hendes foder og vand nu… Og kattebakken i nærheden… Og så tager vi det stille og roligt… Vi har ikke travlt… Når hun har genvundet tilliden til mennesker igen - så må vi se om hun er egnet til at få nyt hjem - ellers bliver hun nok hos os - men vi skal også lige tænke sølvfisken ind og min mand ved ikke helt om han synes vi er ved at have katte nok:gruble:

Og ja jeg er både vred, sur og magtesløs… Det er bare ikke i orden og katten fortjener IKKE sådanne ejere… På en måde er det godt at de fandt på denne løsning frem for bare at lukke hende ud til at blive en forvildet kat for det var hun endt som - så “sky” som hun er nu… Gad godt vide hvordan de har behandlet hende…
Her får hun mad og vand et sted at sove - og kærlighed og forståelse…

Og jeg var med inde for at hente min søn i går - og da han hørte hvad der var sket… Sagde han følgende: “Når jeg møder dem - så får de knytnæve lige på munden, så de taber alle deres tænder, og så putter vi dem i containeren og lukker låget og låser dem…” (Lad mig lige understrege - at vi på ingen måde har opdraget ham til at blive voldige - eller siger sådan… )Så selv han er klar over og mener det er rivende galt - det der er sket…

Jeg synes det er så flot, at I har den slags overskud.
Det gør jo ondt helt ind i sjælen, når man hører om sådan en lille stakkel.

[QUOTE=Gucci;799464]Jeg synes det er så flot, at I har den slags overskud.
Det gør jo ondt helt ind i sjælen, når man hører om sådan en lille stakkel.[/QUOTE]

Tak skal du have. Men vi kan bare ikke handle anderledes og vi kan heller ikke få os selv til at sende hende på et internat - så længe hun viser så udpræget tegn på at være sky…
Jeg kan blive en smule vred på de mennesker, der med det samme tænker - INTERNAT… For man ved jo ikke hvad sådan en kat har med sig af sygdomme, og andet… Og man skal jo bare “kassere” katten - for det er jo reelt set ikke vores problem og internatet skal jo tage i mod en hittekat…

Og på en måde har de jo ret - men så alligevel ikke - for når en sådan kasse dukker op foran vores hoveddør. Så bliver det vores problem, og katten er i god foderstand - så de tro at jeg forsøger at komme af med min egen kat… Og samtidig kan man jo se katten reaktion hjemme hos os - den angst den viser over at havne hos os - og dens utryghed… Derfor tror jeg ikke på at et internat vil være den rigtige løsning… Havde den så haft sindet og psyken til det havde jeg nok ikke overvejet det to gange… Men ingen grund til at tilføje den yderligere skade efter en sådan behandling…

ej hvor skrækkeligt - det er ikke normal adfærd :frowning: den stakkels lille puspige…

Prøv engang at snakke med Helle Lenschow herinde - hun har beskrevet den der passive adfærd før og hvordan hun har trænet sig ud af den… måske hun har nogle gode tips til hvordan i kan få en normal misling ud af den lille skat

:kram:

Prøv en våd porre - jeg tror at det gør mere ondt end selleri.
Men jeg kan godt forstå jeres frustration - det er for galt at folk kan finde på at opføre sig sådan. Er dog glad for at i tager jer af det lille pus nu, det kunne være gået meget værre, hvis den bare var blevet smidt et sted langt fra mennesker.

Ej hvor er det synd for den stakkels lille mis, bare at tænke på hvad den har været udsat for, siden den reagerer sådan :frowning:

Godt at I tager jer af den, men ja det er simpelthen for frækt bare at stille den udenfor din dør. Kan slet ikke fatte at nogen mennesker kan få sig selv til det. Nethe tænker du at de har stillet den med vilje ved jer, fordi de ved du er kattemenneske?? Så må det da være nogen som kender jer, på en eller anden måde :?

[QUOTE=Camilla;799573]Ej hvor er det synd for den stakkels lille mis, bare at tænke på hvad den har været udsat for, siden den reagerer sådan :frowning:

Godt at I tager jer af den, men ja det er simpelthen for frækt bare at stille den udenfor din dør. Kan slet ikke fatte at nogen mennesker kan få sig selv til det. Nethe tænker du at de har stillet den med vilje ved jer, fordi de ved du er kattemenneske?? Så må det da være nogen som kender jer, på en eller anden måde :?[/QUOTE]

Ja… Det er det… Den er stillet der med vilje…

Folk heromkring VED udemærket godt at vi har katte… Og de ved vores katte bliver passet godt… Og hvis folk ikke ved det, så behøver man bare gå bag om blokken, så ser man vores kattealtaner…

[QUOTE=Nethe;799587]Ja… Det er det… Den er stillet der med vilje…

Folk heromkring VED udemærket godt at vi har katte… Og de ved vores katte bliver passet godt… Og hvis folk ikke ved det, så behøver man bare gå bag om blokken, så ser man vores kattealtaner…[/QUOTE]

Det er godt nok frækt ! Håber du finder frem til den skyldige, for det må jo være en i nærområdet. Har du spurgt naboer og andre beboere om de har set nogen stille en kasse?

Du kunne jo evt. sætte opslag med billede af katten op i jeres område og skrive en besked til den tidligere ejer, om hvordan vedkommende har sat den her arme kat i en papkasse. Om ikke andet burde vedkommende få en dårlig smag i munden og måske er der nogen “vidner” som henvender sig.

Naboen havde noteret sig kassen… Og hun spurgte ind til det - men hun havde ikke set hvem der har stillet kassen… Men vi spørger os frem… Men området her er jo pænt stort og tror vi er pænt kendte i det meste af Gellerupparken - for de der sære kattemennesker, med en katte altan… :wink:

Lidt billeder af pigemissen…

http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?38140-Det-her-var-hvad-papkassen-gemte&p=799595#post799595

Øv, hvor er forfærdeligt. Stakkels, stakkels mis.

Folk heromkring VED udemærket godt at vi har katte… Og de ved vores katte bliver passet godt…

Ikke for at være dum, men prøv om i ikke kan få det manet til jorden…

De sidste 2 år har jeg oparbejdet en gæld på næsten 40K på at “rydde” op efter andre folks uansvarlighed…

Det rygtedes ret hurtigt at der boede en “katte-kone” her i vores lille by, og da vi er de eneste med indhegning, var det ikke svært for folk at se hvor det var…

Så jeg er jævnligt stået op til kasser med killinger, eller missemødre med killinger eller højgravide stillet på mit dørtrin eller smidt over mit hegn. (jo´jo, hvis man er rigtig svinsk taper man bare kassen godt til og kyler den over hegnet, det er skam sket 3 gange)

Så er der alle dem der “bare” er læsset af, uden kasse eller noget.

Sammenlagt er det mere end 100 katte på 2-3 år, som andre folk bare har smidt af, og så må os blødhjertede fjolser jo ende op med at gå fra hus og hjem, da vi ikke kan lade kattene sejle deres egen sø…

Nu har jeg sat rygtet i omløb at her bliver katte skudt på stedet, og vi har sat kameraer op, det har nedbragt antallet lidt, men så sent som i forrige uge, var der igen en kat på mit dørtrin (den var dog i en transportkasse, og havde fået lidt mad med… (ih så flinke nogen mennesker dog er)

[QUOTE=baremig;799604]Ikke for at være dum, men prøv om i ikke kan få det manet til jorden…

De sidste 2 år har jeg oparbejdet en gæld på næsten 40K på at “rydde” op efter andre folks uansvarlighed…

Det rygtedes ret hurtigt at der boede en “katte-kone” her i vores lille by, og da vi er de eneste med indhegning, var det ikke svært for folk at se hvor det var…

Så jeg er jævnligt stået op til kasser med killinger, eller missemødre med killinger eller højgravide stillet på mit dørtrin eller smidt over mit hegn. (jo´jo, hvis man er rigtig svinsk taper man bare kassen godt til og kyler den over hegnet, det er skam sket 3 gange)

Så er der alle dem der “bare” er læsset af, uden kasse eller noget.

Sammenlagt er det mere end 100 katte på 2-3 år, som andre folk bare har smidt af, og så må os blødhjertede fjolser jo ende op med at gå fra hus og hjem, da vi ikke kan lade kattene sejle deres egen sø…

Nu har jeg sat rygtet i omløb at her bliver katte skudt på stedet, og vi har sat kameraer op, det har nedbragt antallet lidt, men så sent som i forrige uge, var der igen en kat på mit dørtrin (den var dog i en transportkasse, og havde fået lidt mad med… (ih så flinke nogen mennesker dog er)[/QUOTE]

Aj, hvor er det forfærdeligt.

Den type af stigmatisering har jeg aldrig prøvet på egen krop. Jeg tænker at det hænger sammen med sociale problemer i ens område?

Jeg er lidt chokeret. :surrender1:

Baremig… hold da op, folk er syge i bøtten… her har vi heldig´vis ikke ret mange der gør det… selv om vi er to i byen der tager os at de ejerløse katte…

[QUOTE=Sheer;799607]Aj, hvor er det forfærdeligt.

Den type af stigmatisering har jeg aldrig prøvet på egen krop. Jeg tænker at det hænger sammen med sociale problemer i ens område?

Jeg er lidt chokeret. :surrender1:[/QUOTE]

Vi bor i en by, med 32 hustande… Et hus har været “en social skraldeplads”, da det var ejet af Låsby og blev lejet ud til hvem der nu gad at bo der… (har tidligere skrevet om nogen af de idioter der har boet der(

Det hus er blevet købt og sat i stand, så i vores by er der ikke sociale problemer, men jeg bor i et “smørhul” mellem ikke mindre end 4 ret store byer, hvor der åbenbart må bo nogen røvhuller…

Der er 3 store gårde her, som også hvert år får øget deres kattebestand med mange nye katte, for det er en gængs opfattelse blandt mange mennesker at bønder altid har plads til en kat mere…

Og det er skide synd, for det er altså bønder der neutraliserer og rent faktisk passer godt på deres musefængere… De bor godt nok i stalde, men de fodres med godt foder, og vaccineres årligt, og så er det sgu tragisk at disse bønder overvejer at droppe kattene og bruge gift i stedet, da de dermed håber at hr. og fru røvsnaps holder op med at smide deres overskuds killinger af…

[QUOTE=baremig;799604]Ikke for at være dum, men prøv om i ikke kan få det manet til jorden…
[/QUOTE]

Jeg vil ikke aflive det rygte overhovedet…

Og jeg har flere gange afvist folk når de står i min dør og ønsker at få mig til at overtage katte de er blevet trætte af…

Og da jeg bor i et blokbyggeri - ønsker jeg ikke at sende et andet signal end at vi går op i vores dyr, da det rent faktisk har givet andre en ansvarlig holdning til kattehold og det er det første skridt på vejen til at der ikke ender katte på mit dørtrin…

Det er så også første gang - jeg har oplevet dette… Jeg vil sige det kræver en vis frækhed, at gå ind i en opgang - og sætte kassen foran vores dør og så gå igen… Og det lige omkring frokosttid…

Og ja jeg kender også til “dumping-cat”… Dem har jeg selv oplevet som barn… Så…

Måske skal du lave et rådgivningscenter om kattehold, så?

Så folk kan lære det selv. ?

[QUOTE=Sheer;799674]Måske skal du lave et rådgivningscenter om kattehold, så?

Så folk kan lære det selv. ?[/QUOTE]

Det er det vi arbejder på…

Faktisk så har to andre lejligheder i vores blok - fået et andet syn på kattehold og en af dem har fire - neutraliserede, vaccinere og utrolig dejlig katte…

[QUOTE=Nethe;799461]I går aftes valgte vi at se til hende. Og hun havde lagt sig i vådkosten - tisset på sig selv… Så jeg måtte have hende ud af den kattehule vi havde fundet til hende… Hun er nærmest passiv når man kæler med hende. Finder sig i det - men reagerer ikke på det… Vi havde gjort en hule klar til hende i en transportkasse - men der ville hun ikke gå hen, da vi forlod værelset… Så da min søster kom ind for at sove - ledte hun efter hende - men hun havde gemt sig igen… I morges blev hun fundet. Hun gemmer i et hjørne, som er “aflukket” med kun et lille hul i… Så der står hendes foder og vand nu… Og kattebakken i nærheden… Og så tager vi det stille og roligt… Vi har ikke travlt… Når hun har genvundet tilliden til mennesker igen - så må vi se om hun er egnet til at få nyt hjem - ellers bliver hun nok hos os - men vi skal også lige tænke sølvfisken ind og min mand ved ikke helt om han synes vi er ved at have katte nok:gruble:
Stakkels kat, hun har vel været helt panisk pga. den behandling, hun har været udsat for, og da det ikke hjalp hende til at undslippe, har hun reageret ved at blive helt apatisk og nærmest handlingslammet bagefter.

Og ja jeg er både vred, sur og magtesløs… Det er bare ikke i orden og katten fortjener IKKE sådanne ejere… På en måde er det godt at de fandt på denne løsning frem for bare at lukke hende ud til at blive en forvildet kat for det var hun endt som - så “sky” som hun er nu… Gad godt vide hvordan de har behandlet hende…
Hvis hun da ikke var endt med større skader pga. det alt for stramme halsbånd. (Gad vide, om de havde glemt, at hun havde det på?)
Her får hun mad og vand et sted at sove - og kærlighed og forståelse…
Det var hendes held at blive stillet ved netop jeres postkasser :slight_smile:
[/QUOTE]
Hun ser ellers ud til at være i flot kondition, men hold øje med hendes patter, for det har været sæson for løbetid et stykke tid.

for simplethem ondt i hjertet når jeg høreat folk gør sådan…