Hvis et par fravælger at døbe sit barn, fordi de tror mere på de nordiske guder, så fravælger de vel også kristendommen og det vi (kristne) fejrer, altså sådan noget som jul og påske.
Jeg har været ved at læse lidt om asetro (troen på de nordiske guder) og der kunne jeg finde frem til, at de fejrede vintersolhverv (mener jeg det hedder) med et ordentligt drikkegilde og lidt løssluppen opførsel (ret mig hvis jeg har fået forkert fat på det) men jeg kan ikke finde noget om gaver eller noget i den stil.
Tilbage til parret som har fravalgt at døbe deres barn. De mener det er hyklerisk at døbe barnet da de ikke tror på Gud eller Jesus.
Nu kommer så mit prekære spørgsmål, jeg har tænkt meget over de sidste dage.
De vil gerne fejre julen med dans om træet, gaver og det hele, men er det ikke en smule dobbelmoralsk eller måske endog hyklerisk??
Jeg har det lidt “underligt” med at give gave til barnet, fordi det jo ikke er det de tror på, men samtidig er jeg også måske lidt “snerpet” i forhold til at give dem en gave til barnet, fordi jeg tror det hele er ren hysteri fra kvindens side :?
Det er svært at forklare helt hvad det er jeg mener, men jeg sidder her med en underlig fornemmelse, og ved faktisk ikke helt hvad jeg skal gøre.
Hjælp mig :øhmm:
Det skal lige siges, at jeg har købt en gave til barnet.