Jeg kunne godt bruge lidt trøst. 😢

Vi har været til dyrlæge tjek med alle 4 dyr i dag. Selma hund og Alfred og Fiona misserne fik stor ros både på fysik og psyke. Dyrlægen sagde så om Frida at hun ikke synes Frida skulle gå igennem en vinter mere med sin gigt, da det forværrer den. Jeg har fået noget medicin der forhåbentlig letter gigt smerterne, og så får hun nogle måneder mere hvor jeg lige kan sige farvel og forkæle hende ekstra. Hvis de ikke hjælper, så skal hun have fred før. Det er lidt sejt lige nu, men det er det rigtige. Hun blev jo 17 år i juni måned. :heart:

13 Synes om

:kram:

1 Synes om

:kram: :hjerte:

1 Synes om

:kram:

1 Synes om

:kram:

1 Synes om

Smukke Frida! og ja det er trist at vide der nu kun er få mdr. tilbage :frowning:

Gør dem gode for jer begge og så vær stolt over hun blev så gammel og blev passet så godt i den tid hun har været hos dig.

Et virtuelt :kram: til både dig og Frida!

:hjertekat:

3 Synes om

:kram:

1 Synes om

Tak @HolmeInc det var en dejlig besked fra dig! :heart: Jeg tænker det er som det skal være og dejligt med så sød en dyrlæge. Og jeg tænkte også at det bedste sted jeg kunne søge trøst i den her situation, det var selvfølgelig blandt jer andre kattegale. :two_hearts::two_hearts:

2 Synes om

:kram:

Sikke en svær besked. Det er så hårdt at tage afsked, men hvor er det godt, at I stadig har lidt tid tilbage at nyde hinanden i.
Og 17 år er en flot alder. Jeg håber, at du kan trøste dig med, at Frida har haft et langt og godt liv. :hjerte:

1 Synes om

Tak @Lovehjerte :heart: ja det bliver så endeligt ved sådan en besked. Men jeg har selv bedt om hun skulle være ærlig, når den tid kom. Det ramte også lidt i dag ned i at jeg mistede min far for lidt over en måned siden, og det var min sidste forældre. Heldigvis fik de også begge et langt og godt liv. :two_hearts:
17 år en lang tid med Frida, hvor der bare er sket mange ting. :heart_eyes:fx var søn bare 8 år da vi hentede hende som 3 måneder gammel. :blush:

4 Synes om

:kram:

1 Synes om

Lad os håbe, regnvejret er forbigående, så hun kan få lidt varme til de gamle led den sidste tid. Som jeg har forstået det, er hun kvik nok på alle andre måder, så hun kan nyde sommeren med jer.

1 Synes om

Ja @galath hun spiser og går normalt på bakke. Og kommer og vil kæle. Det er en svær gigt der efterhånden plager hende og giver hende smerter. Så ja varme er bedst. :heart_eyes:

Øv altså :cry: Det var en trist opdatering at læse, og ja det er en forfærdelig tarvelig besked at få uanset, at den er ventet, når de har gigt. Jeg forstår dig så udmærket, jeg kommer til at skulle samme tur igennem med Frederik på et tidspunkt, han har også gigt som Frida, men er kun 13 år.

Men vi kan bare heller ikke gøre andet end at lindre det så meget for dem som muligt den tid de er her… også tage den tunge beslutning når det er tid :sob:

1 Synes om

@Vipstosen den står bare på ekstra ekstra forkælelse nu. Har lige bestilt lækkerier på zooplus. Men det nu var meget mærkeligt ikke at skulle bestille den størrelse foderpose af nyrediæten som jeg plejer til hende. :cry: Jeg håber din Frederik klarer den en rum tid endnu. :heart:

1 Synes om

Min yndlingshusmis på nettet… :brist: Det er så vemodigt når de begynder at nærme sig de sidste blade i deres kalenderbog… 17 år er en fantastisk alder for en kat, og alderen vidner om et godt og trygt liv! 6205 dage med en elsket kat - gode minder man bærer med sig fremover, og som skal være det overskyggende når man når til den sidste dag. At det har været en fantastisk tid, som man kan huske med glæde og taknemmelighed.
VH
Susanne

4 Synes om

Åh @Susanne_W nu græder jeg igen. Jeg vil også indprente mig dyrlægens ord om at vi har så skønne dyr, og at det skal vi også takke os selv for.
Min lille trofaste Frida mis som har flyttet med mig utallige gange men har altid været glad når, når bare jeg var der. Jeg har lovet hende, at hun skulle begraves her på dette skønne sted vi bor nu. Og det bliver hun. Og dyrlægen kommer herud når tid er.
Tak Susanne. :heart:

1 Synes om

:kram:

1 Synes om

Det gør jeg også, indtil videre kan han godt hoppe sålænge det ikke er for højt, men jeg kan tydeligt se på hans muskelstyrke i benene samt hans gang især om vinteren at det går den forkerte vej. Hvordan er Fridas gang i det hele taget, hvis jeg må spørge og hendes fremtoning i det hele taget. Frederik er min første gigtkat, så jeg ved ikke rigtig hvor slemt jeg skal forvente det bliver?

@Vipstosen Fridas forpoter er blevet lidt skæve af gigten især den ene. Og dyrlægen mente, at hun havde ondt, fordi det så ud som om hun hurtigt ville have poten væk fra underlaget, når hun gik. Hvis gangen havde været stivere så havde der måske ikke været så meget smerte. Lidt svært at forklare (og forstå for mig), men det var det hun sagde.
Hendes fremtoning er ellers fin sagde dyrlægen: pelsen er stadig pæn osv. Hun havde tabt sig 120 gram siden sidste, det var ikke alarmerende. Hun spiser og går på bakken men drikker en del pga de dårlige nyrer.
Sidste år fik jeg medrol (prednisolon/binyrebark) til at kunne give hende kur af og til. Der hed doseringen 1/2 tablet hver anden dag. Jeg har lige afsluttet en kur som jeg ik rigtig synes hjalp.
Nu skal jeg give hende 1 hel tablet daglig, og se om det hjælper.
Jeg tror dyrlægen kunne se en markant forværring, og hun sagde det var sværere for mig når jeg gik op og ned af hende dagligt.
Håber det var lidt svar på dit spørgsmål.
Billedet af hende her er spritnyt.

1 Synes om