Jeg kunne godt bruge lidt trøst. 😢

Sikke en hård besked at få - men samtidig stor respekt til din dyrlæge for at sige det i god tid til dig, ja for at sige det i hele taget :slight_smile:
Det er stor tillid - menneskeligt og fagligt, når dyrlægen kan give dig sådan en besked :slight_smile:

De næste måneder kan stå på forkælelse og hygge - så I kan slutte sammen med gode minder :slight_smile: 17 år er en imponerende alder :slight_smile:

Tak @PiaB :heart: jeg bad dyrlægen om at være ærlig. Sidste år da Frida var til tjek fortalte dyrlægen, at hun nogen gange så katte hvor hun tænkte, at det var uværdigt. Så derfor bad jeg hende være ærlig.
Men hygges og spindes kan der endnu. :blush:

11 Synes om

Hvis jeg kan formulere mig ordentligt, kan jeg blive glad over den her tråd. Glad over at en mis kan blive så gammel på en god måde og har mulighed fo at tage afsted på ligeså god en måde. Glad over at jeg har en Sugieh jeg kan (forhåbentlig) kan passe ligeså godt på og kan se frem til at beholde 7 år mere…
Så uanset hvor trist det er at skulle sige farvel til en god ven, så er der også så meget godt gemt lige her :two_hearts:

11 Synes om

@_DK_Sugieh Tak :heart:
Nu må jeg fortælle en lille ting mere fra en lang snak ved dyrlægen om Frida. Hun sagde hun faktisk blev meget rørt over at jeg for halvandet år siden sagde ja til semintra og passe på Frida og hendes begyndende dårlige nyrer.
Jeg ved at I herinde også passer så godt på jeres dyr.
Men dyrlægen havde oplevet folk der ikke gad bøvle med det og fik dyr aflivet, når det blev for besværligt.
Daglig medicin er jo også hver dag med få undtagelser og flerdages ferier, der ikke bliver til noget. Men det har været det værd, og nu skal jeg altså være stærk nok til at sige farvel inden længe. Det er dæleme ikke nemt, men det forpligter jo også noget at have skrevet det herinde. Jeg håber hun liver op på prednisolon og får en god periode.

10 Synes om

I dag bliver Frida jo 17,5 år. :hjerte: Men det blev også dagen hvor jeg måtte give hende en for mig lorte gave men for hende en god gave på den lange bane. De sidste par dage har hun skrantet mere end ellers, jeg tror leg med musen var nogle af de sidste krampetrækninger, mærkeligt det var det samme med hendes makker Orla, han fangede en mus kort tid før han måtte aflives pga sygdom.
Dyrlægen kommer på mandag og så skal Frida have fred. Jeg har grædt og grædt, men det er ikke værdigt mere. Hun fik nogle gode måneder på prednisolon, men nu har hun mistet appetitten, kaster mere op og går dårligt igen. Så nu skal det være slut. Men for fanden det er hæsligt! :cold_sweat:
Har I nogle gode råd til lækkerier jeg kan friste med de sidste dage? Jeg prøver alt: rejer, torskerogn og fløde. Det eneste jeg har fået i hende er skyen fra nyre diætposerne. Dyrlægen foreslog tunvand.

1 Synes om

AD - og måske noget kvalmestillende, for når hun stopper med at spise har hun sandsynligvis kvalme, og det kan gå ret hurtigt ned fra nu af :frowning: Overvej om det skal være imorgen i stedet, når hun har det skidt.
Åh, det gør mig så ondt. Det er verdens hårdeste beslutning at tage, selv om naturen jo for så vidt allerede har taget den. Hun har haft en fantastisk tid af den slags alle katte skulle have lov at have.
Trøsteknus
Susanne

2 Synes om

:kram: :ked:

1 Synes om

Jeg vil bare så gerne have min egen dyrlæge til at gøre det stille og fredeligt herhjemme, hun kunne ikke nå herud i dag. Istedet for at skulle tage en vagtdyrlæge, men det kan selvfølgelig blive nødvendigt i weekenden. Jeg har netop valgt det skal være nu inden vi går julen i møde, så hun ikke skulle til tilfældig vagtdyrlæge. Det er ikke helt akut lige nu, jeg har set hende drikke og som sagt fået lidt sky i hende. Hun sover bare meget. Jeg forsøger at gøre det godt for hende. :hjerte:

:kram:

Det er absolut det værste, ved at have kæledyr: At miste dem, og at være den, der skal tage beslutningen om at sige stop.

Mange kram og tanker.

1 Synes om

Jeg kan SÅ godt forstå dig :kram: Selv om resultatet bliver det samme, har man aldrig lyst til at det skal være en tilfældig vagtdyrlæge til en gammel ven.

1 Synes om

Nu græder jeg igen tak Susanne. :hjerte:

:kram:

1 Synes om

Kæmpe :kram:

Skæreost og leverpostej synes mine er luksus.

1 Synes om

Det gør mig så ondt for dig :kram:

1 Synes om

Det er altid en umulig beslutning og lige meget hvor meget det giver mening i dit/vores hoveder, så river det i hjertet. Men som du selv skriver når værdigheden er slut, så er vi nød til at tage den beslutning.

:kram: til jer begge og nyd den sidste weekend sammen :hjerte:

1 Synes om

Tak for alle jeres søde ord og knus. :hjerte: Jeg kan ikke forestille mig NOGET sted i hele verden, hvor jeg vil blive mere forstået. Det er jo ik bare en kat, det er Frida. Her fra september. :slightly_smiling_face:

17 Synes om

:kram:

1 Synes om

:kram:

1 Synes om

Ingen ord kan mildne den sorg du føler nu - men du kan tænke tilbage
på de mange gode år med din smukke Frida.

:kram:

1 Synes om

Ville sådan ønske jeg kunne skrive noget der mildner din smerte og den forfærdelige følelse det er at være nødt til at tage den beslutning :troste:

Måske skal hun også smertedækkes? Sorry, jeg kan ikke huske om hun allerede får smertestillende (er det ikke rigtig husket at hun også har gigt?)

Bedste tanker og kram herfra :kram:

1 Synes om