Jeg undres for gud ved hvilken gang

Jeg har en annonce på KG med mine killinger. Der står Babette´s Bully Bob og Denne charmerende frontrunner søger ny familie.

Jeg er blevet spurgt om det er en racekat. Øh huskat tavleløs kat med stamnavn.
Nu er jeg blevet anbefalet at oplyse vac. loppebehandling m.m. Øh hvad tror folk opdrættere gør med deres killinger?
Jeg har oplyst min hjemmeside på min profil. Hvorfor har vedkommende ikke læst den hvis man er interesseret?

Gennerelt er jeg dybt chokeret over at mit varemærke som opdrætter, mit stamnavn, ikke er mere værd. Jeg undres over hvad folk til syneladende ved om opdrættere.

Eller har jeg blot mødt de 3 eneste som intet ved om hvad en opdrætter er for en størrelse?

En kunne jo ikke se at killingen kom fra en opdrætter. Nå siger jeg bare. En killing på 6 uger med stamnavn kommer ikke fra en opdrætter. Hvordan har man tænkt sig det skulle ske. Måske i andre opdrættere har fantasi til at forestille jer hvordan det sku kunne lade sig gøre, jeg magter det ikke.

Inde på kattegalleri er der mange “opdrættere” uden stamnavn og “opdrættere” uden stamtavle, så derinde er det vigtigt at gøre klart i sine annoncer, at killingerne leveres med FD/TICA/CFA stamtavler, vaccinationer, neutralisation (hvis man går ind for det), ormekur (hvis man bruger det), loppekur (his det skønnes nødvendigt), osv.

At der findes mange brugere af kattegalleri, der ikke fatter en meter af, hvordan man læser en annonce, er en helt anden snak…
Derinde finder man måske nogle af de mennesker, der var en tråd herinde om forleden, der ikke vil bruge penge på en kat - de kan helt sikkert også finde deres kat derinde.

Der findes også en del seriøse opdrættere og ejere på kattegalleri - man skal gøre lidt research for at finde dem…

Det er sikkert rigtig nok, men undrede mig bare over hvor lidt kent vi er hos manden på gaden. Gør vi gennerelt for lidt ud af at reklamere for os selv gennerelt så?

Krista, du kan ikke forvente at alle ved, at dit stamnavn er registreret i FIFe - der findes jo også masser af ‘opdrættere’, der bruger navne foran killingernes uden at det medfører at der følger stamtavler med! Jeg kan da i hvert fald huske et ‘opdræt’ (eller måske snarere avlsstation), der lavede omkring 200 killinger om året, som havde et ‘stamnavn’, men ingen stamtavler - det var for besværligt … jeg ved ikke om de stadig eksisterer.

Desuden er folk efterhånden blevet så vant til at der annonceres blandinger af alt muligt, som oplyses som værende x% NFO/MCO og hvad har vi, så det er vel fint nok at der spørges om de er racerene, hvis du ikke selv har skrevet det?

Jeg tror at begrebet ‘opdrætter’ er blevet udvandet for mange, fordi der netop er så mange BYB’er, som jo også slår sig op som værende opdrættere eller i hvert fald er det i andres øjne.

Hej

Jeg var lige inde på KG og se din annonce…den er altså MEGET skrabet. :ked:

[quote=Chicabee;435670]Hej

Jeg var lige inde på KG og se din annonce…den er altså MEGET skrabet. :ked:[/quote]

-LOL-surrender

vi har en ann. på dba og i den har jeg skrevet ALT der er incl i prisen,der er ikke 1 eneste som har været i tvivl om at det var en kat som kom fra en “rigtig” opdrætter af maine coon katte.

Jeg tror bare du skal have fyldt lidt mere på din ann.

Kh
Anja

Det har jeg haft på mine annoncer og antallet af interesserede har været den samme. Aktuelt har jeg så fået de ovenfor nævnte kommentarer med på vejen som jeg så undrende læste.

Opdrættere som søger ny avlskat vil typisk søge gennem Racekatten og så får de hele pakken på min hjemmeside. (Hvis de ellers gider bruge tid på at læse den).

[quote=Babette;435686]Det har jeg haft på mine annoncer og antallet af interesserede har været den samme. Aktuelt har jeg så fået de ovenfor nævnte kommentarer med på vejen som jeg så undrende læste.

Opdrættere som søger ny avlskat vil typisk søge gennem Racekatten og så får de hele pakken på min hjemmeside. (Hvis de ellers gider bruge tid på at læse den).[/quote]

Ja det er selvfølgelig rigtigt… men nu er det også kun vores kælekatte som vi ann. på dba,det ville aldrig være en kat til avl vi satte der på.

og jeg tror stadig at du kunne undgå alle de hendvendelser du undre dig over ved at give ann noget mere “kød” på

Kh
Anja

Det der undrer mig er jo ikke at folk vil vide mere men det de vil vide. Ingen spørger f.eks hvornår Bully kan flytte f.eks. Det står der jo heller ikke noget om.

Nå jeg må jo leve med andres uvidenhed. Tænker der ligger en opgave for klubberne at gøre os så synlige at indtrykket af hvad en seriøs opdrætter står for er commen knowledge så vi ikke behøver hele tiden at forsikre at vores katte er ægte og har stamtavle.

[quote=Babette;435933]Det der undrer mig er jo ikke at folk vil vide mere men det de vil vide. Ingen spørger f.eks hvornår Bully kan flytte f.eks. Det står der jo heller ikke noget om.

Nå jeg må jo leve med andres uvidenhed. Tænker der ligger en opgave for klubberne at gøre os så synlige at indtrykket af hvad en seriøs opdrætter står for er commen knowledge så vi ikke behøver hele tiden at forsikre at vores katte er ægte og har stamtavle.[/quote]

Du har da som opdrætter SELV et medansvar for at reklamere for hvad et registreret opdræt står for. :S

FD og hovedklubber bliver aldrig bedre end hvad vi opdrættere gør den til.

[quote=Chicabee;435936]Du har da som opdrætter SELV et medansvar for at reklamere for hvad et registreret opdræt står for. :S

FD og hovedklubber bliver aldrig bedre end hvad vi opdrættere gør den til.[/quote]

Tja aben kan jo vandre frem og tilbage efter modtager og afsenders forgodtbefindende.

Hvad vil du så foreslå?

Skrive mere på min hjemmeside kan jeg vel næppe, men skulle der mangle noget må du endeligt sige til.

Skrive på diverse fora for at gøre det synligt at opdrættere ved meget om det at passe en kat gør jeg allerede. Langt de fleste fora ønsker så lidt reklame for egen hjemmeside og opdræt som muligt, så man skal godt nok være kresativ for at skille sig ud fra mængden og efterlade et billede af at her har en opdrætter udtalt sig på hele opdrætterstandens vejne.

[quote=Babette;435964]Tja aben kan jo vandre frem og tilbage efter modtager og afsenders forgodtbefindende.

Hvad vil du så foreslå?

Skrive mere på min hjemmeside kan jeg vel næppe, men skulle der mangle noget må du endeligt sige til.

Skrive på diverse fora for at gøre det synligt at opdrættere ved meget om det at passe en kat gør jeg allerede. Langt de fleste fora ønsker så lidt reklame for egen hjemmeside og opdræt som muligt, så man skal godt nok være kresativ for at skille sig ud fra mængden og efterlade et billede af at her har en opdrætter udtalt sig på hele opdrætterstandens vejne.[/quote]
Jeg kan altså ikke få øje på hvad dit problem er…altså vil du ikke skrive i dine annoncer hvad katten kommer med, så må du jo bare finde dig i at folk spørger dig om spørgsmål du finder dumme. :slight_smile:

Hvorfor ikke bare gøre som de fleste reg. opdrættere når de laver annoncer ? :?:?:? Når du vælger at annoncere på (for mig) så useriøst et forim som kattegalleri…så skal tingene skæres ud i pap. :høhø:

Du kan da ikke forvente at almindelige mennesker, som måske aldrig har haft en racekat, ved hvad FIFé, Felis Danica og registreret opdræt er. Hvis jeg f.eks skulle købe en kanin, kunne jeg da sikkert også fornærme diverse opdrættere af registrerede kaniner, med min uvidenhed og “dumme” spørgsmål. Men måske kunne jeg få en forståelse og få lyst til at købe hos en opdrætter, hvis vedkommende var åben og gad svare på mine spørgsmål. Man kan altså ikke forvente at folk bare ved 117 ting om racekatte (-kaniner, rotter, hunde, heste osv…) hvis de er ikke selv er opdrættere eller har haft racedyr i mange år.

Det går vel begge veje, så du har også et ansvar for at formidle hvad dit opdræt er og hvad der medfølger ved køb af killing hos dig. Vi har alle været nye og ikke vidst en dyt - så istedet for at blive chokkeret over andres “uvidenhed” så synes jeg du skulle være åben og besvare de spørgsmål der nu kommer, forklare at du er registreret opdrætter og hvad det så går ud på.

Øv, her sad jeg klar ved tasterne for at leve et par gode råd ud og så er et dask i hovedet over det sted min annonce er plaseret alt hvad jeg bliver budt. Øv.

[quote=Babette;435933]Det der undrer mig er jo ikke at folk vil vide mere men det de vil vide. Ingen spørger f.eks hvornår Bully kan flytte f.eks. Det står der jo heller ikke noget om.

Nå jeg må jo leve med andres uvidenhed. Tænker der ligger en opgave for klubberne at gøre os så synlige at indtrykket af hvad en seriøs opdrætter står for er commen knowledge så vi ikke behøver hele tiden at forsikre at vores katte er ægte og har stamtavle.[/quote]

Jamen hvis jeg skulle købe en kat, ville jeg da også spørge om en masse andet før jeg begyndte at interessere mig for hvornår den kan flytte.

Hvis det nu slet ikke er det jeg leder efter, kan det jo være så rasende ligegyldigt.

Og på mig lyder du ærlig talt som om at du bare ville have at vide at købere da også er nogle dumme røvhuller, der kun er ude på at gøre livet så surt som muligt for jer “stakkels” opdrættere".

Sjovt nok, for herinde ser man da ofte at der findes opdrættere der efterlyser købere der gider at spørge ind til, og vise interesse, men det gælder så nok bare ikke dig…

Hvad er det du søger råd om? Hvordan du laver en uddybet annonce, eller hvad? For ellers forstår jeg ikke hvad du snakker om med at leve et par gode råd ud?

Du har jo fået råd til at uddybe din annonce allerede? Hvad mere vil du have?

[quote=Babette;435964]Tja aben kan jo vandre frem og tilbage efter modtager og afsenders forgodtbefindende.

Hvad vil du så foreslå?

Skrive mere på min hjemmeside kan jeg vel næppe, men skulle der mangle noget må du endeligt sige til.

Skrive på diverse fora for at gøre det synligt at opdrættere ved meget om det at passe en kat gør jeg allerede.[/quote]

Altså du kan jo tydeligt gøre det i din annonce? At du er reg. opdrætter under det forbund, at det evt. kan læses hvad det så betyder på din hjemmeside, og at katten kommer med bla. bla., hvilket du betragter som en selvfølge? På den måde er du med til at udbrede lige det budskab til alle som læser din annonce, men som ikke nødvendigvis lige kommer forbi din hjemmeside. Og til dem der så kommer forbi hjemmeside kan du så fortælle om hvad det betyder at være en opdrætter. Nu fortæller du om ekstremt mange til på den der “babettes gode råd”, men ikke lige om hvad det betyder at være opdrætter. Derudover har du måske også så mange og så spredte oplysninger at det er svært at overskue hvad du lige gør ved dine killinger… Jeg kan i hvert fald ikke finde det :slight_smile:

Så her var en række gode råd :wink:

Men helt ærligt - hvis man lægger annoncer på sider som fx Gul & Gratis, Den Blå Avis og KatteGale, og ikke skriver at det er med stamtavler og at de er vaccinerede mv., så må man da forvente at der stilles spørgsmål til det. Alt andet lige, så er alle dele medier, hvor der er mange annoncer for ikke-stambogsførte dyr og blandinger mv., så det er vel ikke så underligt at de få annoncer, der kommer fra registrerede opdræt, drukner fuldstændig - især hvis der ikke gøres tydeligt opmærksom på det.

Du får jo ikke samme spørgsmål hvis du annoncer på Norsk Skovkatterings killingeliste, for brugerne er jo nogle andre …

[quote=Babette;435933]
Nå jeg må jo leve med andres uvidenhed. Tænker der ligger en opgave for klubberne at gøre os så synlige at indtrykket af hvad en seriøs opdrætter står for er commen knowledge så vi ikke behøver hele tiden at forsikre at vores katte er ægte og har stamtavle.[/quote]

Nu har jeg ikke set din annonce på KG, så jeg ved ikke hvad du præcis har skrevet … men hvordan kan det være en opgave for klubberne som sådan? Har du fx skrevet at du er FIFe-/Felis Danica-registreret opdrætter? Hvis ikke, hvordan skulle folk så finde ud af, hvad det er du står for og søge oplysning om det?