Jeg ved ikke om jeg tør sige det

[QUOTE=alleos7;112045]
Og Der e sørme da opdrætterre der har fler katte end mig, men de har jo stamnavn, så det er noget andet eller hvad?[/QUOTE]

Jeg kender også opdrættere, der har 25+ katte - og jeg ville aldrig sælge dem en killing fra mit opdræt.
Så nej … det er ikke pga du ikke er opdrætter.

Nej, det kan man kun selv bedømme.

Jeg kunne personligt ikke klare at have så mange katte - men nu er mine jo så heller ikke udekatte.

Vil lige tilføje, at ud fra billeder er Dortes katte absolut velpassede, der er ikke noget at komme efter.

[quote=Vivi_Fletcher;112043]Ingen skal afgøre, hvor mange dyr andre skal have. Men personligt har jeg det meget svært med folk, der har for mange katte - uanset om de er kastrater.
Jeg ved, at der altid er et hieraki blandt katte - og jeg vil ikke byde nogle af mine at være nr 20 i flokken - jeg synes simpelthen det er synd.

Men jeg anede i øvrigt ikke, at Dorte havde så mange katte, så det er ikke årsagen til jeg har skrevet som jeg gjorde.[/quote]

Jeg personligt ville næppe heller kunne overskue at have 23+ katte på een gang - mindre kan sagtens gøre det for mit vedkommende. De 9 jeg har tager al min tid and then some :stuck_out_tongue: I min verden skal der være tid, plads, lyst, overskud og omsorg til dem alle hver dag - så min personlige grænse er vist nået ved de 9 jeg har :slight_smile: Men det kan jo være anderledes for andre I don’t know…

Fordi jeg ikke har 23+ katte - og netop lige har modtaget endnu to, der er fertile!

Tænk… det ville faktisk ikke genere mig! Hvis jeg, som du, har mange katte, og en eller to af disse kunne glæde andre mennesker, så ville jeg nok vægte at lade disse katte komme ud for sig selv i hjem, hvor der er bedre tid til lige netop dem!
Dette er ikke ment som en eller anden skjult hentydning om, at du ikke er i stand til at tilgodese dine kattes behov (for det tror jeg fakisk du er), men snarere at det til enhver tid er dejligere for katte at leve i mindre og mere overskuelige flokke…
en del af kærligheden til vores dyr, består også i at kunne lade dem bo et andet sted… at kunne give slip på dem…
Jeg har selv gjort det to gange… og nej - det er dælme ikke sjovt! Men kattene fik faktisk et bedre liv - og det glæder mig meget!

Det bliver så “Eller hvad”! jeg ville til enhver tid se på, hvad jeg allerede har - og så handle udfra dette!
Og 23+ katte er mange… jeg ville bestemt ikke have behov for at tilføre ekstra i form af to helt nye katte eller deres evt killinger! Der er grænser for hvad man kan klare - især økonomisk, som du jo også selv nævner…
Da de to katte desuden er nye hos dig, kan jeg ikke forestille mig at det i sidste ende ville gøre lige så hamrende hjertevridende ondt, at lade dem flytte i andet hjem, som hvis der er tale om en af dine andre, ældre katte… Dette sagt uden at jeg vil forveksles eller sammenlignes med en kold fisk!

[quote=alleos7;112045]Og det er et problem eller hvad?

Helt ærligt, så er jeg godt nok ved at synes at det her ligner noget øv.

De katte der eventuelt skulle have killinger er IKKE i familie med hinandenOg de er IKKE fra Ck.

Og Der e sørme da opdrætterre der har fler katte end mig, men de har jo stamnavn, så det er noget andet eller hvad?

Nu synes jeg godt nok det bliver noget ensporet det her.[/quote]

Nej Dorte - jeg synes det er akkurat ligeså galt, hvis en opdrætter har så mange katte.

Jeg skelner bestemt ikke mellem kælekattejere og opdrættere.

[quote=Eva;112052]Nej Dorte - jeg synes det er akkurat ligeså galt, hvis en opdrætter har så mange katte.

Jeg skelner bestemt ikke mellem kælekattejere og opdrættere.[/quote]

Så nu er det faktisk et problem hvor mange katte jeg har?

Altså.
Jeg er bare så forvirret.

Jeg har mange katte, og når jeg tager stakler er det godt nok såååååå flot, menm når jeg vil have et enkelt kuld killingr, så er det godt nok bare slemt.,

Og den der med at jeg forstyrrer opdrætternes arbejde, den er simpelthen for “letkøbt”.

[QUOTE=alleos7;112056]
Og den der med at jeg forstyrrer opdrætternes arbejde, den er simpelthen for “letkøbt”.[/QUOTE]

Du forstyrrer ikke opdrætternes arbejde - du undergraver det, hvis du spørger mig. :thumbdown:
Jeg er dybt, dybt taknemlig over at have valgt en korthårsrace - dem er der nemlig ikke nogen, der gider lave blandingskatte på.

Denne tråd handler ikke om hvor mange katte Dorte har, men om hvad der skal testes for.

Hold jer venligst til emnet eller opret en ny tråd :slight_smile:

Citeret fra et slettet indlæg

Tak Gry.

Det var jo faktisk det jeg mest ville.

Der er sååååå mange der laver blandingskatte, men fordi jeg indrømmer det, og endda tillader mig at spørge om råd, så skal jeg godt nok have at vide at jeg “undergraver de seriøses arbejde”.

Jeg VED at jeg er en rigtig god katte-ejer, og nu vil jeg have et kuld killinger.

Og jeg har simpelthen IKKe råd til at købe at købe en fiiin tavlekat, men der er altså mange de laver killinger uden tavle, og jeg gør det så også.

Jeg bliver aldrig opdrætter, for der er masser af menneker der vil tsgr sig af katte med tavle, men dem uden, er der ikke helt så mange der vil hasve.

Men dem tager jeg så bare, og om jeg har 10 eller 1000 det bør ikke betyde noget,
Mine kattte har det godt, og kattens værn forærer mig katte, dt må da betyde at jeg gør dfet okay.

Jeg ville gerne ønske tillykke hvis alleos7 havde præsenteret to søde kastrater som hun havde taget ind, fordi den tidligere ejer skulle af med dem. Det havde da været prisværdigt.

Men der erklæres at man har vil have (!) sig et kuld på dem, og der spørges efter hvilke sygdomme der skal testes for før det er forsvarligt, fordi kattene er raceblandinger og dernæst forventes forklaring og vurdering af hvilke test der er de allermest nødvendige.

Jeg skal lige igennem en hel del, før jeg kan nå til ‘tillykke med de nye katte’. Tror faktisk slet ikke jeg kommer til at nå så langt.

Jeg ser det ikke som et problem, at du har mange katte!
Jeg ser det som et problem at du vil anskaffe dig endnu flere :slight_smile:
Forstår du forskellen?
Hvis kattene blot kom og boede en periode inden du videreformidlede dem, så ville min holdning være anderledes… så kunne du have mange flere… Men det er jo ikke det som sker!
De flytter ind og bliver boende…
På sigt, kan man være nervøs for at du vitterlig 'får* for mange… og så skal du til at træffe nogle grimme valg mht omplaceringer osv.

[quote=alleos7;112056]Altså.
Jeg er bare så forvirret.

Jeg har mange katte, og når jeg tager stakler er det godt nok såååååå flot, menm når jeg vil have et enkelt kuld killingr, så er det godt nok bare slemt.,[/quote]

Dengang du kun havde 7 katte og tog endnu to forhutlede ind (tror jeg det var) mente jeg at du gjorde en god gerning! Det mener jeg ikke at du gør nu!
Det er en ren egoistisk beslutning fra din side, at du vil beholde de to katte og at du vil have killinger på dem… Det har intet at gøre med at redde kattene fra kummerlige forhold eller lignende!
Du udsætter dine egne katte og to helt nye for en masse stress…
For slet ikke at tale om, hvordan dine naboer må have det med så mange fritløbende katte i huset ved siden af :slight_smile: I mit kvarter ville der blive klaget :wink:

Havde hunkatten nu allerede været parret, ville du sikkert have fået rådet om at neutalisere hende - med mindre da at hun var langt inde i drægtigheden-… Rådet ville være givet på nøjagtig samme grundlag!
Nemlig at blandingsavl udvander racekattene og huskattene… til skade for dem alle!

Fint nok at kattens værn overdrager dig katte, som du kan yde omsorg for, men jeg er bange for at du bare bidrager til den “forretning” :thumbdown:

Har du tænkt dig at neutralisere dine killinger inden de bliver solgt?

Jeg tror netop hun startede tråden på den måde fordi huskatte-ejere og “opdrættere” har fået en hård medfart i den anden tråd.

Men nu spører hun jo også om råd og vejledning for at blive klogere. Så ville jeg hellere hjælpe hende end fordømme hende…

[quote=Gry Gressbakken;112085]Jeg tror netop hun startede tråden på den måde fordi huskatte-ejere og “opdrættere” har fået en hård medfart i den anden tråd.

Men nu spører hun jo også om råd og vejledning for at blive klogere. Så ville jeg hellere hjælpe hende end fordømme hende…[/quote]

Jamen Gry… der er nok ikke en enste opdrætter af semi-langhårskatte, som ligefrem har lyst til at give en BYB gode råd!!!
I mine øjne ville det være at godkende BYBavl… og det kan jeg simpelthen ikke få mig selv til at gøre!
Heller ikke selv om, at BYBen ellers er en sympatisk person…

Jeg vil så ikke gå så vidt som at kalde det her byb. Jo det er godt nok avl, men det er jo ikke fortsat avl. Hun har talt om et enkelt kuld. Det synes JEG ikke er byb.