Jer med langt hår

Er der nogen af jer med langt hår, der kan lave fletning på jer selv ??

Hvis der er, vil I så gerne fortælle mig hvordan I gør det ??

  • Kan jo ikke have min søster til det hver gang :tihi:

Jeg vil så gerne have det, så man har noget at vælge imellem - Istedet for den kedelige hestehale, eller håret nede …

:juhu:

Du deler dit hår i 3 lige store totter. Så tager du en af de yderste og lægger den ind over den midterste, så den kommer ind i midten. Så tager du den yderste tot fra den modsatte side og gentager. Sådan bliver du ved, indtil fletningen har den længde du synes er passende, og så sætter du en elastik i.

Prøv at øve dig med nogle snore først.

Annie - Takker …

  • Men hvordan laver du den på dig selv, du kan jo ikke se dig selv i nakken ?

Det kommer med øvelse Lotte :slight_smile:
Da jeg var langhåret, ku jeg lave franske fletninger på mig selv :slight_smile: De første gange lignede den noget der var løgn :tihi: Men med tiden blev jeg faktisk helt ferm til det :høhø:

Ja, det har du nok ret i Rikke …

  • Men jeg kan bare ikke, men må jo bare prøve og prøve :slight_smile:

Hehe franske fletning - Det kan jeg slet ikke, tror os jeg skal starte med en alm fletning :smiley:

[QUOTE=Lotte;541750]Ja, det har du nok ret i Rikke …

  • Men jeg kan bare ikke, men må jo bare prøve og prøve :slight_smile:

Hehe franske fletning - Det kan jeg slet ikke, tror os jeg skal starte med en alm fletning :D[/QUOTE]

Jeps øvelse gør mester :thumbup:
Ja det vil klart være klogest at starte op med en alm fletning først :høhø:

Ja, helt sikkert …

Men kan ikke lige se for mig, at det skal blive pænt når jeg ikke kan se hvad jeg laver :smiley:

Du kan også øve dig og få den “rigtige fornemmelse” i fingrene ved at samle håret oven på hovedet og så flette det - eller dele håret i to totter (enten under eller bagved ørerne). Så kan du også se, hvad du laver.
Til sidst kan du - hvis fletningerne er lange nok - lægge dem rundt i en snegl og hæfte dem fast med et par hårnåle.
Det er meget gamle frisurer, du måske kan gøre moderne igen.

[QUOTE=Mega;541754]Du kan også øve dig og få den “rigtige fornemmelse” i fingrene ved at samle håret oven på hovedet og så flette det - eller dele håret i to totter (enten under eller bagved ørerne). Så kan du også se, hvad du laver.
Til sidst kan du - hvis fletningerne er lange nok - lægge dem rundt i en snegl og hæfte dem fast med et par hårnåle.
Det er meget gamle frisurer, du måske kan gøre moderne igen.[/QUOTE]

Årh ja, du siger da noget …

Mange tak - Det vil jeg helt sikkert prøve, så jeg har den fornemmelse, og ved hvordan jeeg skal håndtere mit hår…

TAK :slight_smile:

Og efterfølgende lære du de franske også…Det er slet ikke så svært når man har teknikken :slight_smile:

Tak Sine - Jeg vil da gøre et forsøg :slight_smile:

Ja, gør som Hanne skriver og lav en i hver side til at starte med, så får du rutinen ind i fingrene, og til sidst kan du lave en i nakken :slight_smile:

Søg på ‘braided hair’ på youtube så finder du en masse gode videoer om det.

Jeg har hår ned til lænden, og kan nogenlunde lave en fletning på mig selv.
Men det letteste er at lave to fletninger, som andre også skriver, for så kan man se hvad man laver For mig driller det dog når jeg kigger mig i spejlet, så i stedet prøver jeg bare at kigge på mine hænder.

Nemlig nej :slight_smile: Dengang jeg havde langt hår, kunne jeg lave en på mig selv med lukkede øjne - men jeg lærte til gengæld aldrig at lave det på andre, for så skulle mine fingre vende på en anden måde :wink:

Super, tak for de gode råd - Jeg vil prøve mig frem :slight_smile:

Masser af øvelse :smiley: og torrinpaige på youtube :rock: http://www.youtube.com/user/torrinpaige hun er virkelig god til at forklare hvordan man gør :slight_smile:

Nemlig…

Jeg har virkelig også skulle øve mig SÅ meget for at lære at lave de helt bitte små afro fletninger på mine piger…ØØØJJ hvor har jeg bandet og svovlet mange gange…Nu er er så bare lige at få lært at lave flotte mønstre og der kan man virkelig komme til at føle sig som fru 10 tommelfingre haha

Inde på Youtube kan du se MANGE videoer hvordan du selv kan flette dit hår - og generelt få massere af inspiration til nye nemme frisurer.

Bare søg på braide, braiding hair ect…så dukker der helt sikkert en masse frem.