Jer med røde katte

Nu må jeg altså vide det… :stuck_out_tongue:

Jeg er opvokset med katte og har selv haft katte hele mit voksenliv, men da jeg aldrig har været så meget til røde katte, har jeg kun kendt tre af slagsen -
Hvoraf den ene er ham vi har nu… vores dejlige Mister med en kæmpe personlighed

Jeg har aldrig kendt en kat som ham… han har virkelig nogle særheder (på godt og ondt:tihi:)
Blandt andet så har han en ide om at alt levende skal vaskes. Han vasker og vasker og vasker os mennesker og de andre dyr. Han er helt ekstrem.
Når jeg sætter mig i sofaen ligger han sig op på ryglænet og vasker mig i håret.
Kaninerne får også jævnligt en vask.

Nå, men på et andet forum for lang tid siden, er der så et par stykker som også har kendt sådan en vaskekat og fælles var at de også var røde.
Så nu må jeg vide det… er det bare tilfældigt, eller vasker jeres røde katte også mere end normalt?

dobbelt postet, derfor har jeg slettet den ene

Jeg har en rød vasker og 2 røde ikke vaskere

Jeg har en enkelt rød kat, dog sølv ss Men han vasker faktisk hver aften mit hår, ja og andres hvis han kan komme til det. Han elsker også at slikke på fingre, men har haft andre røde katte og de har ikke vasket. Så tror ikke det er farvebestemt

MVH
Gitte

Jeg har Line-pigen som er rød og gerne vasker alt og alle :smiley:
Og de to andre røde misser her, Paladino og Emily vasker bestemt ikke andre end dem selv :smiley:

Diego her som er rød vasker ikke rigtig…
Har kendt flere røde katte gennem min opvækst, ingen var vaskere :slight_smile:

Min røde Millepige vasker kun sig selv, ikke de andre katte. Til gengæld gør hun det så grundigt at hun flere steder har vasket pelsen meget tynd:blegne:.
Jeg kan som den eneste få en kort, energisk vask af den hånd, som er i gang med at ae hende:).

Hm. Jeg har haft tre (den ene er her endnu) En chokolademasket, en chokoladetabbymasket (siamesere), og en chokolade (orientaler). To hunkatte og en hankat. Men at de har haft samme (grund)farve tror jeg er en tilfældighed - det skyldes nok mere at af de 5 katte jeg har og har haft, er de 4 chokoladefarvede :wink: Jeg tror det har mere med sindet end med farven at gøre :slight_smile:

Jeg har en chokolade burmeser, en chokoladetortie blanding og en blåtabby huskat, der vasker mig :hjerte: Så jeg tror også, at det er tilfældigt :slight_smile:

Jeg har kun haft én rød kat: En rødtabby hankastrat, da jeg voksede op, og jeg husker ikke, at han nogensinde vaskede andre end sig selv :gruble:

Jeg har en rød/hvid vasker og tygger…mine fingere og Eco er de eneste ofre…

Har et par vaskere også, men det er siam, så tror også det hænger sammen med sind, frem for farve :slight_smile:

Flere af mine katte er “storvaskere” og de er ikke røde.
Men Simba husmis er rød og han vasker slet ingen - heller ikke sig selv. Han er af den overbevisning, at hans pelspleje tager jeg mig af.
Det har jeg gjort, siden han var nyfødt, så det har jeg bare at blive ved med.

Brian er rød… Brian vasker ikke nogen… Næsten heller ikke sig selv!
Sådan noget har man jo folk til…

Men Brian ville jo osse bare få alt det der lange hippiegarn i munden :wink:

Jeg tror ikke, det har noget med farven at gøre.
Jeg tror heller ikke, rødhårede mennesker er mere hidsige end andre - jo måske, hvis de er blevet drillet mere som små… :høhø:

Jesper vasker alt med pels på og han er brun tabby. Yaba er rød/hvid han kan højst vaske sig selv (hvis han gider) :slight_smile:

Jeg har 2 røde og igen af dem vasker specielt meget… Shaker slikker lidt på mine fingre en gang i mellem men det er ikke sådan voldsomt… Vores (sorte) skovkat vil dog helst starte og slutte dagen med at vaske Oles hår.(Han har opgivet mig… min hår er aaaalt for besværligt (langt)) Han vasker også de andre katte hvis han kan få lov…

Vi har en rød Maine Coon, Aslan, og han er ikke en “vasker” - vasker kun sig selv…:tihi:

Tak for alle jeres svar :slight_smile:

Nej det er nok ikke farvebestemt så… nok mere et spørgsmål om sindet.

Lækker kat ;-D

har selv en rød misser :wink:
Ja Bailey er noget af en hygge-vasker… han vasker både Mimi, mig eller hvis man har gæster :-p