Jeres normal temperatur? (når I ikke har feber)

Kender I jeres normal temperatur? Altså den I skal sammenligne med når I skal se om I har feber?

Kæresten og jeg kom lige til at snakke om min her igår og for sjov tog jeg den så i dag og i morges. Den var hhv 36,8 og 36,6. Så tror pokker at jeg tit har følt det som om jeg havde feber, selvom den måske ikke lå på andet end 37,5-38,5.

Men hvad med jer, har I et reference punkt for jeres temperatur ifht at måle om I har feber? :slight_smile:

Har lavet en lille afstemning om det.

ingen anelse.

jeg plejer at regne med min normal temp er 37.

er den højere end det er det feber.

min temperatur er meget høj - jeg skal over 38 før jeg registrerer feber

Gry - Okay, det er også ca. hvad jeg har gjort :slight_smile: Men det viste sig jo at jeg havde lavere temperatur end jeg troede. Har du prøvet at måle din eller gætter du bare? :slight_smile:

Regitze - men du ved ikke ca. hvad du plejer at ligge på? :slight_smile:

[quote=Eva K;199522]Gry - Okay, det er også ca. hvad jeg har gjort :slight_smile: Men det viste sig jo at jeg havde lavere temperatur end jeg troede. Har du prøvet at måle din eller gætter du bare? :slight_smile:

Regitze - men du ved ikke ca. hvad du plejer at ligge på? :)[/quote]

Altså de seneste dage har jeg haft 38 i temp, og det passer jo med at jeg har feber pga. min mavekatar :slight_smile:

Så jeg er riiiiimelig sikker :slight_smile:

[QUOTE=Eva K;199522]Gry - Okay, det er også ca. hvad jeg har gjort :slight_smile: Men det viste sig jo at jeg havde lavere temperatur end jeg troede. Har du prøvet at måle din eller gætter du bare? :slight_smile:

Regitze - men du ved ikke ca. hvad du plejer at ligge på? :)[/QUOTE]

jo lige omkring 37.8-9 stykker - naturligvis lidt højere efter træning men den falder hurtigt igen :slight_smile:

Jeg er en rigtig kold skid -høhø

Min morgentemperatur kan være helt nede på 35,8-9

Har skam haft en sygeplejerske til at sidde og holde øje med mig for de troede ikke at jeg beholdt termometeret inde -høhø

PS kan ikke stemme da min temperatur ikke er med i mulighederne

Birthe - damn, det var lavt. Jeg troede ellers at jeg gik langt nok ned. Hvis du gider må du gerne lave en for 35,5-36,0 :slight_smile: og også gerne for 38,5-39,0 :slight_smile:
så kan du også komme til at stemme

Så er det fikset :slight_smile:

Birthe - Tak :slight_smile:

Jeg kender ikke min normal-temperatur, plejer at gå udfra at den er ca. 37° og at alt over er feber :sshh:

Men jeg ejer ikke et termometer og har ikke gjort i mange år, så jeg bruger ‘‘hånden på panden’’ metoden når jeg skal undersøge om f.eks. Andrea har feber :ups:

[quote=Skattekat;199577]
, så jeg bruger ‘‘hånden på panden’’ metoden når jeg skal undersøge om f.eks. Andrea har feber :ups:[/quote]

Og det kan bare ikke bruges til noget som helst , viser overhovedet ikke om en person har feber eller ej :S

Lidt på samme måde som dem der tror på, at hvis en hunds næse er tør har den feber

Ligger også i den lave ende med 36- 36,5 sidst jeg målte.

jeg ligger og svinger mellem 35 og 36 på vores egen herhjemme. Har aldrig fået målt den hos lægen. Forrige vinter, tog jeg for sjov min temperatur, hvor den viste 34,9 - jeg kan ikke tænke andet at det var en fejl:)

Men ellers ligger jeg mellem de 35-36 grader. Jeg har feber symptomer når jeg er på 37 grader:ok:

[quote=Felis;199579]Og det kan bare ikke bruges til noget som helst , viser overhovedet ikke om en person har feber eller ej :S

Lidt på samme måde som dem der tror på, at hvis en hunds næse er tør har den feber[/quote]

Det kan godt være, men vi lever da endnu … sådan da :S

Ja for ellers ville du jo have været en Ghostwriter :uha:

:inlove::inlove:

Sjovt, at du spørger…

Nu vil jeg prøve at tage min morgentemperatur.

Jeg har diskuteret emnet SÅ mange gange med min mor - jeg får aldrig f.eks 39 i feber, selvom jeg har influenza eller andet.

Men har jeg blot 37,8 i feber, så er jeg sikker på at manden med leen er på vej - for så er jeg bare syyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyg.

På mit oldgamle rumpe-glastermometer er der en rød streg ved 37,5 - det må vel indikere, at dette og alt herover betegnes som feber ???

:?:?

[quote=Skattekat;199577]Jeg kender ikke min normal-temperatur, plejer at gå udfra at den er ca. 37° og at alt over er feber :sshh:

Men jeg ejer ikke et termometer og har ikke gjort i mange år, så jeg bruger ‘‘hånden på panden’’ metoden når jeg skal undersøge om f.eks. Andrea har feber :ups:[/quote]

:inlove::inlove::inlove:

Prøv med læberne i stedet, det giver et bedre resultat.

Vore læber er mere følsomme end vores hænder, der er vant til vind og vejr, varmt opvaskevand og sådan…

-engel

Tror jeg ligner dig Therese på dette område. Hvis jeg en sjælden gang har feber og den sniger sig nær de 39 så er jeg godt nok meget meget syg.
Jeg kan ikke huske hvornår det sidst skete, men jeg kan huske jeg ikke kunne stå oprejst.
Knus Elin

Jeg ved det faktisk ikke helt, men jeg tror det er lige under 37,0 en alm. morgen temperatur.

til gengæld får jeg FEBER når jeg er syg.
en gang lå jeg med knap 41 i feber, og jeg frøs som espeløv. Når jeg tog dynen af, bølgede varmen op, og jeg frøøøøøøøøøøøøøøøøøøøs :fryser:

Karsten troede sq jeg skulle dø, meeeen jeg er som ukrudt, så jeg forgår ikke så let.

:klapper: