Jeres Tilnavne

[quote=Sannela;480716]Ja det kan vel både være, at du er begavet med katte
eller også du ved en masse om katte??

Måske en af dem, der var med til at give dig tilnavnet ved det ??

Men det er nogle herlige navne der er fundet frem herinde.
Det vidner også om god humor :thumbup:[/quote]

Hmm… Ikke begavet med katte. Men jo… Har da sådan en masse generel viden om katte (samlet op herinde og andre steder)… Tror heller ikke der var så mange som vidste så meget om mig… :tihi:

Mit er lige ud af landevejen…i hvert fald for dem der kender mig :høhø:

Pokalsamlende: fordi jeg altid har svaret “pokal” på spørgsmålet “pokal eller udstillingsgebyr” når jeg har været på scenen til udstillinger med dejlige Gizmo - og jeg er stolt over pokalerne der står til offentlig skue i min stue :rock:

Bur-dekorationsgeni: hentyder til min tendens til at sy nye burgardiner oftere end nødvendigt samt gå op i udstillings-temaer med liv og sjæl - se eventuelt mit burgardins-galleri herinde :ups:

[quote=Gizzemissen;480724]Mit er lige ud af landevejen…i hvert fald for dem der kender mig :høhø:

Pokalsamlende: fordi jeg altid har svaret “pokal” på spørgsmålet “pokal eller udstillingsgebyr” når jeg har været på scenen til udstillinger med dejlige Gizmo - og jeg er stolt over pokalerne der står til offentlig skue i min stue :rock:

Bur-dekorationsgeni: hentyder til min tendens til at sy nye burgardiner oftere end nødvendigt samt gå op i udstillings-temaer med liv og sjæl - se eventuelt mit burgardins-galleri herinde :ups:[/quote]

Nååååe sådan…

Kan man godt nok vælge imellem de to ting??
Tror altså også jeg så ville vælge pokal :ups:

Har set nogle af dine billeder af dine burdekorationer…ser bare så godt ud!!

[quote=Sannela;480726]Nååååe sådan…

Kan man godt nok vælge imellem de to ting??
Tror altså også jeg så ville vælge pokal :ups:[/quote]

Jep, man får lov til at vælge mellem en pokal eller et gavekort til et udstillingsgebyr. Og det kan da godt være at min pengepung ville ønske jeg valgte udstillingsgebyret, men jeg har bare en svaghed for bling-bling i alle afskygninger :ups: - og så er det for øvrigt altid interessant at se nye gæsters reaktion på et vitrineskab fyldt med pokaler. Det samme gør sig gældende med de kokarder og diplomer jeg har hængende i min entré - det er min måde at vise katteignoranterne i min omgangskreds at det altså ikke “bare er en kat” :thumbup:

Jeg syntes det skal være os selv der forklarer vores tilnavn og dem der har givet os dem skal bare tie stille ja.

Ja mit siger jo lige som sig selv. NOT står så for Nu Også Tæskelækker!

Tja det var vist det!

Blåstemplet korat-skotte på evige afveje

Jeg tror, det hentyder til, at jeg opdrætter Korat, som kun findes i farven blå:øhmm: - mit fædrende ophav er skotte, og så er jeg meget glad for en godt røget single malt whisky:skål: - og så at jeg er geografisk udfordret i stor stil:S

[quote=Mai;480906]Jeg syntes det skal være os selv der forklarer vores tilnavn og dem der har givet os dem skal bare tie stille ja.

Ja mit siger jo lige som sig selv. NOT står så for Nu Også Tæskelækker!

Tja det var vist det![/quote]

-LOL-LOL

Det var jeg da næsten klar over det gjorde!!!

[quote=dkkorat;480911]Blåstemplet korat-skotte på evige afveje

Jeg tror, det hentyder til, at jeg opdrætter Korat, som kun findes i farven blå:øhmm: - mit fædrende ophav er skotte, og så er jeg meget glad for en godt røget single malt whisky:skål: - og så at jeg er geografisk udfordret i stor stil:S[/quote]

Geografisk udfordret ??
Hvordan skal den forståes??

Der er altså noget med de skotter og så Whisky :tihi:

mit er Pædagogisk FDF’er med hang til Hippier

jeg er nemlig ligesom andre herinde pædagog studerende. Derudover er jeg FDFer og så har jeg hang til Hippier…

Og Hippier er et kælenavn for min race… Jeg opdrætter Orientalsk langhår og engang imellem får jeg balineser og sammenlignet med orientaleren og siameser er mine langhårede misser Hippier…

(Bare for at give lidt igen har siameserne kælenavnet melorm, men jeg ved ikke om alle ved det… fnis)

[quote=Sannela;480942]Geografisk udfordret ??
Hvordan skal den forståes??[/quote]

Ganske bogstaveligt:tihi: Jeg ved stort set aldrig, hvor jeg er:S - at finde fra A til B kræver en førerhund/chauffør/meget udførlig forklaring/tegning-surrender - lykkedes det en sjælden gang ved et lykketræf, at jeg selv finder fra A til B, så aner jeg ikke, hvordan jeg gjorde det og ville bestemt ikke kunne gentage successen:gruble:

[quote=line_refsgaard;480946]mit er Pædagogisk FDF’er med hang til Hippier

jeg er nemlig ligesom andre herinde pædagog studerende. Derudover er jeg FDFer og så har jeg hang til Hippier…

Og Hippier er et kælenavn for min race… Jeg opdrætter Orientalsk langhår og engang imellem får jeg balineser og sammenlignet med orientaleren og siameser er mine langhårede misser Hippier…

(Bare for at give lidt igen har siameserne kælenavnet melorm, men jeg ved ikke om alle ved det… fnis)[/quote]

Havde godt nok undret mig over den der Hippie-ting :høhø:

Melorm?? :besvimer::besvimer:
Har man kendt mage…at kalde en fin lille kat for Melorm!!
Det skulle forbydes ved lov :venter:

:klapper::klapper: Det kunne ligeså godt have været mig, du beskrev der!!

-LOL Der er rigtig mange gode forklaringer. Interessant læsning :høhø:

Tror nok mit betyder, at jeg er en meget hurtig Vendelbo:rock:

[quote=Sannela;480953]Havde godt nok undret mig over den der Hippie-ting :høhø:

Melorm?? :besvimer::besvimer:
Har man kendt mage…at kalde en fin lille kat for Melorm!!
Det skulle forbydes ved lov :venter:[/quote]

Fnis… :tihi::tihi: navnet melorm tror jeg faktisk kommer fra en helt bestemt opdrætter, som fortrak orientaler. Men de små grimme ting vi engang imellem kalder vores egne og andre af vores races katte er tit noget der er sagt med et smil. Vi er så van til at folk finder vores race for ekstreme at det for nogle af os bliver en intern joke. Men man skal kende hinanden godt før man bruger den… Dem der kalder mine katte Hippier ved godt at jeg griner af det og opfatter det meget positivt…

[quote=Sannela;480942]Geografisk udfordret ??
Hvordan skal den forståes??
[/quote]

Arjj… nu skal du ikke gøre dig værre end du er!!!
Det tog dig altså kun ca 5 år at lære at finde hjem til mig uden brug af GPS eller Kraksvejledning!!! :thumbup:

Nja… de fleste af os - og sikkert også dig! - er vel fuldt i stand til at kunne finde fra Århus til København… UDEN at skulle ind over Hamborg (ja, den by i Tyskland!!!) først??? :rolleyes:

Mit tilnavn… Tja…

RapMundet KatteUdstyrs Ekspert

Rapmundet går vel på en kombination af at det er vanvittigt morsomt, at kalde en som hedder Ann for noget med rap, og så at jeg meget ofte er god for en lidt hurtig kommentar til de forskellige emner…
Katteudstyrsekspert - formentlig fordi jeg har butikken, hvor jeg handler med ting til bla katte… og faktisk har sat mig ind i hvad jeg handler med og har store kvalitetskrav til mine varer :slight_smile:

[quote=Ann K;481040]Mit tilnavn… Tja…

RapMundet KatteUdstyrs Ekspert

Rapmundet går vel på en kombination af at det er vanvittigt morsomt, at kalde en som hedder Ann for noget med rap, og så at jeg meget ofte er god for en lidt hurtig kommentar til de forskellige emner…
Katteudstyrsekspert - formentlig fordi jeg har butikken, hvor jeg handler med ting til bla katte… og faktisk har sat mig ind i hvad jeg handler med og har store kvalitetskrav til mine varer :)[/quote]

Det er sjovt med dig…har det som om jeg burde vide hvem du er, et eller andet sted fra ??

Det er jo da ikke lige fordi vi bor dør om dør.
Men det har vist ikke noget med kat at gøre…men da jeg så der stod noget med Sheltie i din signatur, var det jeg mente du var lidt bekendt.
Igen… jeg ved ikke hvorfra??? :øhmm:

Ha, ha - ja, det allersværeste på denne jord at se sig selv med andres øjne :klapper: :klapper: :klapper: :klapper:

Mit eget tilnavn- jeg er vild med at læse om - og fortæller gerne om det - hvad der sundhedsmæssigt rører sig på kattefronten

[quote=Felis;480367]-LOL-LOL-LOL
I øvrigt er det Misi, der er ophavskvinde til mit øgenavn…[/quote]

Ja, jeg fik et fint vink med en hegnspæl, og det var, hvad der straks dukkede op udfra den info, jeg fik :muhaha:

Jeg har vist haft en finger med i spillet i en hel del tilnavne, men efterhånden gik det vist over gevind, og da mine ideer en tid røg ud på sidelinien, så holder jeg pause fra de tråde.

[quote=Ann K;481040]Mit tilnavn… Tja…

RapMundet KatteUdstyrs Ekspert

Rapmundet går vel på en kombination af at det er vanvittigt morsomt, at kalde en som hedder Ann for noget med rap,[/quote]

Ov, det aspekt havde jeg da overset helt og aldeles :ups: Klassisk eksempel på, at jeg til tider er “åndeligt nærsynet” :ups:

Mit tilnavn blev givet på et tidspunkt, hvor det ikke var kutyme, at brugeren selv deltog i navngivningen. Det var dog ikke gået op for mig, så jeg blandede mig glad, gu’ ve’, hvad det ellers kunne være endt med :blegne:

Og det hentyder til, at jeg godt kan lide at danse, at jeg har dyrket (især klassisk) sang på semi-prof niveau, at jeg er meget, meget madglad vegetar, og at jeg har PER/EXO som min absolutte favoritrace -love