Jeres yndlingspizza..?

Ja, nu er det blevet rigtig dårligt vejr… Og det er PIZZA vejr herhjemme!!

Vi skulle bestille (Min søster og jeg), og kom til at tale om hvordan vi bedst kunne lide vores pizza…
Hun vil gerne have en indbagt pizza med pasta og kødsovs…
Jeg kan allerbedst lide en bombe med æg, peperoni og bare masser af ost (JA!).

Det eneste vi kan blive LIDT enige om er godt, er salatpizza med kylling.

Hvad er jeres yndlingspizza?

Jeg kan huske en deep pan vi fik en gang imellem da jeg var yngre (10-12 år). Den smagte bare fantastisk! :savle: Dem jeg har fået på det sidste har bare ikke været lige så gode. Senest gav jeg 10,- ekstra for en DOBBELTBUND!! :S

Ellers kan jeg godt lide de der indbagte med spaghetti og kødsauce. Men igen… Det er bare ikke alle der kan lave dem…

Uhm en margherita med ekstra ost, hvidløg, feta og tomater (skal med i ovenen) - det er mums! :thumbup:

Bresaola, løg, friske tomater, artiskok, oliven, rucola og parmesan. :savle:

en nr. 26 eller 36 (de er rigtig gode begge to) fra Pizza Alanya i Ikast. Nam nam det er guf…

Den skal blot være hjemmelavet. :savle: :savle:

Så er det næsten ligegyldigt, hvad der er på - men selvfølgelig ost til sidst.

Masser af kebab, løg og hvidløg og passende mængde Gorgonzolaost :savle:

Ikke noget der involverer spaghetti eller salat - synes det er en uskik at putte på en pizza …

Min hjemmelavede pizza involverer som regel tomatsauce, hakket oksekød, artiskokhjerter, peberfrugt, fetaost og revet ost yummmm

Tynd bund smøres med lidt krydret tomatsauce (ikke for meget, så bliver bunden blød) og tomater i tynde skiver lægges på. Helst blommetomater.

Grilles 5 minutter.

Ægte bøffelmozarella i skiver kommes på samt evt. parmaskinke.

Grilles 5 minutter mere.

Når pizzaen er klar, kommes riglig med frisk basilikum på.

Nydes :slight_smile:

Jeg har 2 ynglings nemlig pizza med pasta og kødsovs også en vegetar med kebab. Hmmmmm :øhmm::øhmm::øhmm: tænker pizza-bageren og sender tjeneren ud for at høre om det nu også er rigtigt at det skal være en vegetar med kebab:tihi::tihi::tihi:

vi får stort set kun pizza et sted fra og det er fra et pizzaria hvor jeg har været kunde tjaaaa i 22 år nu, de laver ganske enkelt verdens bedste pizza.

det er denne her jeg plejer at fortære når vi får pizza hvilket sker 2-3 gange om mdr

Pizza Akin
Tomat, ost, champignon, bacon, pepperoni, kebab, cocktail-pølser, løg, oregano, chili & hvidløg

og så får jeg jo lige ekstra chili på

namme namme namme sir jeg bar

tror vi skal ha pizzaa på fredag:wehu::yah::yah:

Bestiller altid pizza med masser af pepperoni og mais på :savle: …får helt lyst til en nu :ups::tihi:

Det er også vores yndlings pizzaria. Men vi spiser kun pizza, hvis vi VIRKELIG ikke gider lave mad selv. Også gider vi som regel heller ikke sætte os ud i bilen og køre 15 km, også bruge en time på at hente, vente og bringe hjem…

Heldigvis har de fået et pizzahus i Kølkær - som kun er 7 km herfra. Og de bringer herud :wehu: DET er dejlig let.

I Århus får jeg altid pizza fra Pizzariaet i Rosenhøj… :slight_smile: DE laver gode pizzaer…

Hvad er kebab…:?

Kebab er et persisk ord, der betyder grillet kød. Kebab spises mange steder som [ame=“Fastfood - Wikipedia, den frie encyklopædi”]fast food[/ame], men denne anvendelse har sine problemer, da selve ideen med kebab i en traditionel sammenhæng kræver meget tid og indsats og derfor nærmere er slow food. I [ame=“Tyrkiet - Wikipedia, den frie encyklopædi”]Tyrkiet[/ame] er det kunst at lave en god kebab, og i bl.a. [ame=“Şanlıurfa - Wikipedia, den frie encyklopædi”]Urfa[/ame] kan man uddanne sig til “Kebabsvend”. Denne titel henviser til, at man ikke er egentlig kok, men udelukkende beskæftiger sig med kød, som tilberedes.

Shish kebab (Şiş Kebap, Çöp Şiş) består af kødstykker, ofte lam eller okse, grillet på spyd med forskellige grøntsager imellem.

Döner kebab

Frit oversat betyder det roterende grillet kød. “Yaprak Döner” (“yaprak” betyder blad) henviser til metoden, hvorpå rullen opbygges. En döner er opbygget med marinerede “blade” eller skiver af kød. Kødet er oftest af høj kvalitet, da sener, knogler og lignende er meget svære at skjule under servering. Döner kebab, som den kendes i dag, har sin oprindelse i [ame=“Bursa - Wikipedia, den frie encyklopædi”]Bursa[/ame], Tyrkiet, fra ca. [ame=“1853 - Wikipedia, den frie encyklopædi”]1853[/ame]. Ideen med döner består i, at saften og kraften fra det tilberedte kød ikke skal forsvinde ned i ilden, som det kan ske fx ved vandret tilberedning. Derfor bruges den logiske løsning med et oprejst spyd, hvor bunden derfor oftest er saftigst. Döner kebab varierer alt efter geografien. Det kød, der indgår i en döner, vælges normalt ud fra områdets landbrugsmæssige struktur, så der anvendes lam i områder med meget fåreavl etc.
Græsk [ame=“Gyros - Wikipedia, den frie encyklopædi”]gyros[/ame] og arabisk [ame=“Shawarma - Wikipedia, den frie encyklopædi”]shawarma[/ame] er lokale udgaver af det samme.

[quote=Abaddon;405351]Det er også vores yndlings pizzaria. Men vi spiser kun pizza, hvis vi VIRKELIG ikke gider lave mad selv. Også gider vi som regel heller ikke sætte os ud i bilen og køre 15 km, også bruge en time på at hente, vente og bringe hjem…

Heldigvis har de fået et pizzahus i Kølkær - som kun er 7 km herfra. Og de bringer herud :wehu: DET er dejlig let.

I Århus får jeg altid pizza fra Pizzariaet i Rosenhøj… :slight_smile: DE laver gode pizzaer…[/quote]

næste gang du er i århus skal du altså gøre dig den store tjeneste at besøge lodos i nørre-alle, det er bare det rene guf

Altså når nu du siger det, så er jeg jo NØDT TIL at spise pizza næste gang jeg kommer til Århus :ups:

Ej, dem i Rosenhøj har min mor og hendes kæreste kommet ved i lang tid. Så lang tid så det er helt pinligt… Og så at de kender alle deres særheder - eksempelvis driller de altid med at der skal MASSER af oregano på min lillebrors pizza (Han vil ikk ehave GRÆS på sin mad :p).

Jeg har engang været helt vildt med den pizza hvor der er spagetti, kødsauce og pepperoni på…men her på det sidste er jeg gået total old school - pizza med tomat sauce, ost og pepperoni - og ikke andet - ikke for meget fyld…og det er bare SÅ lækkert!

[quote=Abaddon;405398]Altså når nu du siger det, så er jeg jo NØDT TIL at spise pizza næste gang jeg kommer til Århus :ups:

Ej, dem i Rosenhøj har min mor og hendes kæreste kommet ved i lang tid. Så lang tid så det er helt pinligt… Og så at de kender alle deres særheder - eksempelvis driller de altid med at der skal MASSER af oregano på min lillebrors pizza (Han vil ikk ehave GRÆS på sin mad :p).[/quote]

ja det er faktisk pinligt når ens pizzamand kender ens særheder osv, når vi ringer og bestiller pizza kommer vi altid foran i køen, unset hvor travlt de har tager det max 20 min.
det værste vi har været ude for var forrige år omkring juletid, vi ringede og bestilte pizza, men undrede os godtnok over at det tog et stk tid inden tlf belev taget og vi ku osse hente vores guf 1 time efter, da vi kom derned var der stort set tomt i restauranten, men over i det ene hjørne sad hele personalet i festtøj og hyggede sig gevaldigt, de havde nemlig lukket den aften pga julefrokost, men de havde allige vel startet ovnen op og bagt 2 lækre pizzaer til os, så er man altså en lidt for god kunde og vi syntes det var enormt pinligt

Den helt almindelige. Tomat, ost og skinke. :slight_smile:
Eller indbagt med spaghetti og kødsovs.