hvad er så det absolutte bedste ved en pizza, jeg elsker bare pizzabunde og især deeppan-pizza bunde er total-lækre, nu er jeg så osse brød-spiser så det gør en ting
Uhhh… der er forskellige favoritter… Mine pizzamænd kender mig også lidt for godt.
Jeg gider ikke lave mad selv med mindre at jeg er er allernødigst tvunget til det.
Den jeg plejer at få er:
Nr 16 m. chili og hvidløg.
Det er kødsovs og pepperoni UDEN løg!
Hvis jeg flotter mig en dag bliver det den ultimative favorit: Kødpizza med pomfritter og salatmayo.
Cocktailpølser, pepperoni, skinke, champignon +tomatsauce og ost selvfølgelig!
(Kort fortalt, en pizza med alt det kødtilbehør de tilbyder som ekstra og en bakke pomfritter med salatmayo ved siden af)
Når man så får pizzaen smører man lidt salatmayo på og ligger de lækre pomfritter ovenpå. Og SÅ spiser man.
En god all-round pizza er naturligvis calzonen med pasta og kødsovs. For variationens skyld…
[quote=Abaddon;405351]Det er også vores yndlings pizzaria. Men vi spiser kun pizza, hvis vi VIRKELIG ikke gider lave mad selv. Også gider vi som regel heller ikke sætte os ud i bilen og køre 15 km, også bruge en time på at hente, vente og bringe hjem…
Heldigvis har de fået et pizzahus i Kølkær - som kun er 7 km herfra. Og de bringer herud DET er dejlig let.
I Århus får jeg altid pizza fra Pizzariaet i Rosenhøj… DE laver gode pizzaer…[/quote]
Det er nu heller ikke tit vi får pizza
Kender du ikke også Mackies Pizza i Århus?? Deres Amerikanske pizzaer, er bare total mums
Hmm, nu bliver jeg jo liiidt nysgerrig om, hvor du bor :øhmm: Det skulle vel aldrig være i Fasterholt?
[quote=Marianne K;405467]
Hmm, nu bliver jeg jo liiidt nysgerrig om, hvor du bor :øhmm: Det skulle vel aldrig være i Fasterholt?[/quote]
Shh… Er HELT anonym jo. men jo :høhø: Det er der jeg bor. Tager faktisk kørekort i Ikast - bare lige så du ved det. Har kørt rundti Ikast i dag. Var kun ved at køre galt et par gange :yah:
Jeg skal nok lade være med, at fortælle nogen, hvor du bor :høhø:
Kan du ikke sige til næste gang du skal køre i Ikast? Tænkte på at jeg kunne nå at komme indendøre Måske vi kan læse om din køretur i avisen i morgen :klapper:
[quote=Marianne K;405507]Jeg skal nok lade være med, at fortælle nogen, hvor du bor :høhø:
Kan du ikke sige til næste gang du skal køre i Ikast? Tænkte på at jeg kunne nå at komme indendøre Måske vi kan læse om din køretur i avisen i morgen :klapper:[/quote]
Hehe - kørte faktisk over en fortorvskant i et sving for at undgå en lastbil der var pakeret i modsatte side… Bagved stod to betjente og grinte helt vildt
For over 20 år siden startede der et pizzaria her hvor jeg bor.
Jeg skulle bestille en pizza og måtte bruge over 3 kvarter på at diskutere madlavning med ejeren, førend han meget imod sin vilje lavede min pizza.
Jeg havde været så formastelig at bede ham lave en indbagt pizza med oksekød, tomatsauce, ost, fetaost, oliven, pepperoni, ananas, oregano og uha da da …bacon. Dertil kold tomatsauce, hvidløg og chilli i rigelige mængder.
Ikke om han ville lave en indbagt pizza med bacon for den ville jo være rå…Vi fik en laaaaaaaaaaaaang snak om madlavning og hvad vi hver især syntes var god mad og ikke om han forstod sig på min forkærlighed for “blødt bacon” som jeg kalder det, men som i hans øjne var rå.
Jeg var lige så stædig som ham og gik af med sejeren til sidst og lige siden har jeg fået min pizza hver evig eneste gang, specielt lavet af ham for han ved jo hvad jeg skal have og det ændre vi ikke sådan på.
Når jeg får pizza sammen med min mor står den altid på pizza med tomat-sauce, ost, oksekød, løg, cheddarost, jalapenos, broccoli, parmaskinke, frisk tomat og oregano
Jeg må tilstå at jeg er ultra konservativ ang. pizzaer. Det er kun de to slags jeg spiser.
Hjemmelavet, med rensdyrkød fra Grønland, så fåes det ikke bedre
Du har ret Pia!
Min mands pizza slår købepizza any day!
Er vild med rensdyrkød, men har aldrig fået det på pizza…endnu
[quote=Mai;405536]Du har ret Pia!
Min mands pizza slår købepizza any day!
Er vild med rensdyrkød, men har aldrig fået det på pizza…endnu :)[/quote]
Rensdyrkød er perfekt, der fåes bare ikke bedre kød, og glæd dig til at få det på Pizza, det er super godt
Pia.
Bliver altså nødt til at spørge, køber du dit Grønlandske rensdyrkød her i Danmark?
Jeg får nemlig altid rensdyrkød købt med hjem fra Norge (har heldigvis en norsk kollega der tit er hjemme i Norge) og kun en enkelt gang fra Grønland. Det vil da være dejligt, hvis du købte dit her i Danmark og jeg kunne få af vide hvem der forhandler det, så jeg evt. kunne få det lidt oftere.
[quote=Mai;405549]Pia.
Bliver altså nødt til at spørge, køber du dit Grønlandske rensdyrkød her i Danmark?
Jeg får nemlig altid rensdyrkød købt med hjem fra Norge (har heldigvis en norsk kollega der tit er hjemme i Norge) og kun en enkelt gang fra Grønland. Det vil da være dejligt, hvis du købte dit her i Danmark og jeg kunne få af vide hvem der forhandler det, så jeg evt. kunne få det lidt oftere.[/quote]
Min storbroder har venner på Grønland, og ind i mellem er han selv på Grønland og skyde et par stykker.
Han har kød med hjem, eller også har kammerater når de er på ferie, så det er ikke så tit vi får rensdyr.
Men om Grønlandsk rensdyr kan købes her i landet ved jeg ikke.
Vil lige sige at Grønlands kafe Araba bare smager super godt, og den kan ikke købes her i landet selv om den laves i DK, men Blå Cirkel minder rigtig meget om den.
Uden tvivl hjemmebagt pizza med tomatsauce kogt ind af tomat, løg,
hvidløg, salt, peber og bruchettakrydderi.
Som fyld lægges først ost, dernæst masser af basilikumblade, tomatskiver
og til sidst parmaskinke (som først lægges på, når pizzaen er bagt halvvejs
færdig).
Vi er i øvrigt begyndt at bage pizzaer i Webergrillen - lidt Weberentusiast
er man vel
Det skal helst være en deep pan Pizza med masser af smag, gerne lidt stærk.
Hvidløg, chill, peberfrugt og den slags er bare guf
Så tror jeg da du er kørt forbi Rådhuset. Politiet i Ikast “bor” nemlig på Rådhuset, så man kan faktisk sige at vi har Bodyguards på mit job
Men de har nok glemt, hvordan de selv havde det, dengang de tog kørekort :høhø:
Jeg spiser kun pizza, hvis den er hjemmelavet. Jeg spiser nemlig slet ikke ost - og heller ikke den på pizza.
Ungerne foretrækker faktisk også pizza uden ost.
Jeg foretrækker den med hakket kyllingekød, ananas og rød peber - gerne med chili også.
Faktisk skal vi have pizza i aften. Den kommer så til at bestå af kyllingetern (til overs fra forleden dag), ananas og rød peber
Uh… Har altid en indre kamp når vi skal ha’ pizza fra Charlie’s i Struer. Enten skal det være nummer 4 eller også nummer 13 - begge med ekstra hvidløg… NAMME NAM.
HJÆLP. jeg er ny. Og skal have oprettet en tråd da jeg har en efterlysning. Men hvordan og hvor skriver jeg her?
Du går ind under det underforum der hedder efterlysninger og fremlysninger. [ame]http://www.kattegale.dk/forum/forumdisplay.php?f=28[/ame] Her klikker du på “Ny tråd” som ligger næsten øverst i venstre hjørne. Pøj pøj med det
Hmm er Charlies egentlig bedre end Amore? Jeg har vist kun været på Charlies én gang for mange mange år siden
Men Amore bestiller vi nogle gange fra når jeg er hjemme hos familien