Juletråd 2021

Sikke flotte lys i har :blush:

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

Årets “Juletræ” her i byen, er bare SÅ flot, synes jeg :juletrae01:

11 Synes om

Mit bedste julepynt,


Vil til enhver tid være denne her :hjerte:

Billed taget 24.12.2015
For der ikke skal være tvivl om noget, huen er kun på når beimis var inde og jeg har fuld fokus på ham hele tiden, skulle jeg ud efter kartofler eller ligende, kom den af, og det var kun den 24 han havde den på. Og han prøvede slet ikke på og tage den af

Med venlig hilsen beimis ejer

11 Synes om

I går havde Knud og jeg en hygge dag, hvor vi lavede konfekt :star_struck:

Alt rest chokoladen blev brugt til at overtrække mini skumfiduser

10 Synes om

5 kg søde mandler, godt et kilo flormelis, en lille håndfuld bitre mandler, en god sjat vand og en masse knofedt, er nu blevet forvandlet til 6,3 kg færdig rå marcipan :julevindue:

15 Synes om

og hvis du skulle ha’ et par bitre i overskud vil jeg gerne køre efter dem…

Jeg har ikke pyntet rigtig op siden 2017, da tiden siden har været domineret af min genhusning. Min stue er stadigvæk et kaos af flyttekasser, så jeg hverken orker finde pynt eller pynte op, og ærlig talt, så kan det også være lige meget når her ser ud som her gør. Men, var ude i det virkelige liv forleden, og der kom jeg til at købe en bitte smule, så nu ser mit spise/computerbord sådan her ud.

Den grønne havenisse og katten står her året rundt.

De fine grøn/hvide juletræer, er faktisk ringholder fra Tiger, men jeg synes de er fine og julet. :grin:

Undskyld de påsatte stjerner, men synes ikke at jeg var julet nok til at deltage på billedet. :p:

Man kan ikke se mit skærmbillede særlig godt, så det får I her. Jeg vælger næsten altid space/sci-fi jul som tema i december.

11 Synes om

Det har jeg desværre ikke. Der var kun 2-3 bitte små i overskud og de røg altså ud, for de var altså mikroskopiske. Men du er da velkommen til at komme forbi og smage, når det er helt færdig :slightly_smiling_face:

3 Synes om

Sikke smukt de er lavet, :yum: :slightly_smiling_face:hvad indeholder konfekt stykkerne, nogle gode opskrifter?

Med venlig hilsen beimis ejer

Nøj hvor ser det lækkert ud :yum:, det skal jeg altså have prøvet og selv have lavet en dag :slightly_smiling_face:, mit øje fanger carletti chokolade, syndes du det er den bedste og arbejde med, ?
undskyld jeg spørger, men med den portion konfekt jeg gerne vil lave til jul :see_no_evil: :ups: :ups:, går der meget chokolade, samt jeg ønsker mig flere chokolade forme, for vil så gerne lære og lave flere slags fyldt chokolade, end det jeg har gang i nu. Jeg spørger kun for at lære mere, og vil gerne have andres erfaringer, sidste år til jul, den ene slags fyldt var det carletti jeg havde købt, og det mislykkedes totalt

Med venlig hilsen beimis ejer

@Jim måske har jeg en par stykker i overskud, med ved det først i aften eller i morgen til middag, jeg plejer og smidde dem ud, men kan da smidde dem i post kassen i stedet, har en jeg plejer og købe den mindste pose af, hvis hun kan skaffe nogle, har en slags jule småkager der skal en gram i, de bliver kun lavet hvis jeg får bitter mandel

Med venlig hilsen beimis ejer

2 Synes om

Så blev det 2. Søndag i advent

5 Synes om

Jeg er overhovedet ikke nogen chokolade connoisseur og har slet ikke tålmodighed til alt det der med at temperere chokoladen. Så jeg bruger bare det chokolade der lige er på tilbud i år, smelter det i min chokoladesmelter og så må det blive som det bliver :grin:

I virkeligheden burde jeg jo bruge noget virkelig fin chokolade, temperere den efter alle kunstens regler, så den bliver fin blank og alting. Jeg har prøvet, men nej - det gider jeg simpelthen ikke makke med :grin:

4 Synes om

Altså - skidt med udseendet, men der er dæleme forskel på smagen af chokolade.
Og med den fantastiske marcipan, tangerer det jo næsten blasfemi at bruge andet end det bedste… :yum: :sunglasses:

3 Synes om

Men hvad er det bedste?

Jeg har efterhånden været igennem meget mørk chokolade, og pris og smag hænger godt nok ikke sammen :sweat_smile:

1 Synes om

Det lyse :sunglasses:

1 Synes om

Fair nok, smag og behag - men vekao er altså ikke chokolade i min bog, hverken mørk eller lys… :face_with_raised_eyebrow: :wink:

1 Synes om

Enig! Jeg havde altså ikke nærstuderet billedet nok til at se, at det var vekao :sweat_smile:

Så jeg mente altså chokolade :wink:

Lys kan også noget, hvis det lige er der, lysten er der. Men jeg har fået en svaghed for mørk, hvilket er godt nok, for lyst er generelt ikke low FODMAP… Men jeg savner amber chokolade :vraele:

Glædelig 2 søndag i advent… :christmas_tree:

Så er pebernødder dejen i køleskabet, så er det bare at vente i 2 timer, så går det løs med at rulle ca 430 pebernødder. Spændende om drengene gider at være med til vi er helt færdige med at rulle. :grin:

8 Synes om

Faktisk skal vi passe på, at chokoladen ikke er for god. Den kan nemlig godt have en tendens til at overdøve den fine marcipansmag, vores marcipan har. Jeg har prøvet Callebaut chokolade et år, og selvom den er virkelig god, så er den lidt for kraftig, efter min smag. I hvert fald til vores marcipan. Jeg kan ellers rigtig godt li’ en god mørk chokolade, bare ikke lige her. Men ja - smag og behag er heldigvis forskellig :grin:

5 Synes om

tak for tilbuddet, men skal lige forbi torvehallerne i Vejle - der ligger en af de udenlandske grønthandlere, og de er som regel mere velforsynede end de danske - OG så har jeg fundet ud af at Dr. Ôetker faktisk har dem i sortimentet …så de burde have dem i et af de store supermarkeder
Min mors opskrift på vaniljekranse siger 5-6 bitre + sikkert det samme i marcipanen

2 Synes om