Juli 2022 tanker

:ups:Mig og mad bøger /tillæg til blad :see_no_evil: åh godt nok svært og sorter i dem. Og ja jeg bruger dem, når jeg søger nye opskrifter og afprøve dem. er 9 ud af 10 gang i bøger. Hvor ville jeg gerne jeg var sådan en der ikke gad og interesser mig for madlavning bare en gang imellem

Med venlig hilsen

3 Synes om

Så er det første feriebarn taget hjem, så har mig og Simba lige en dag uden feriebørn og så kommer næste feriebarn :smiley:

3 Synes om

Jeg kom til at svare på det her Tweet for at rette dem…

Jeg fortryder bittert, at jeg ikke bare lod det ligge :joy:

4 Synes om

Hvad gik det ud på?

Jeg har forklaret, hvorfor det billede intet viser om genetik… Åbenbart er jeg bare totalt uvidende, for det hvide er jo nok bare recessivt :woman_facepalming:t3: (og nej, det er det ikke)

1 Synes om

Opdagede lige den ene papcontainer ikke var låst, så kunne få smidt en masse pap ud, uden at skulle stå og rive det i stykker først :sunglasses:

Nu mangler jeg bare lige at gemme nogle ledninger af vejen og så er jeg ved at være klar til næste ferie"barn" imorgen…

Er spændt på hvor meget tapet der overlever denne gang :smiley:

2 Synes om

Jeg gad egentlig godt se killingerne som voksne, om pletterne er hængt ved, eller om de har været ligesom spøgelses striber :smiley:

Nå … her til aften fik hovedbunden først en oliebehandling for beskyttelse - og så røg der en grå toner i håret for at komme det gule til livs efter affarvningen. Det bed så noget mere i håret end forventet, så har allerede blåligt skær :tihi:
I morgen ryger der en gang fortyndet blå skyllefarve i håret. Det er aldrig til at sige, hvor godt det bider nu der allerede er gråt i, men alt andet lige - så skal det altså forsøges om ikke jeg kan blive blåhåret til på mandag, hvor arbejdet starter igen :smiley:

Og så må håret blive mere normalt senere - vi har kun det spas vi selv finder på. Og om ikke andet så gror mit hår ret hurtigt, så det er snart en mere “normal” farve igen :slight_smile:

9 Synes om

Som jeg har nævnt har jeg lært en hund at kende i lokalområdet , hende jeg luftede da jeg brækkede fingeren.

Var forbi hende og menneskene i weekenden for at ønske god tur i sommerhus.
Hunden er virkelig vild med mig, og det er nu bevist, for da jeg gik hjem igen plankede hun den, løb efter mig og prikkede til som ville hun sige “hvorfor går du? <bliv nu”

:hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte:

12 Synes om

Ih altså… jeg har allerede rejsefeber og kan dårligt være i mig selv, ved tanken om at jeg højst sandsynlig skal til Australien igen næste år. Hvis altså verden arter sig og der ikke kommer flere pandemier, flere krige, enorme prisstigninger, eller andre ulykker :kryds: :kryds: :kryds:

12 Synes om

For cirka 14 dage side hjalp jeg hende damen, med og sætte denne her Hortensia i en krukke, (150 kr)den ville stå i total skygge, jeg tvivlede på den kunne det, men der skulle den stå. (For det kunne være fin).
Og i lørdags havde hun gæster til kaffen og kun kunne ikke lige få blomster der passede til dug/ servietter/stel. Så hun tog Hortensia, den var alligevel begyndt og hæng lidt.
Nu har jeg fået det, har fået den afleveret her til aften. Hun havde købt ny. Som jeg så lige fik lov og plante i krukken

Ja ja den ser lidt pistenud, men mon ikke den kommer sig

Ja selv om Hortensia ikke er ynglings blomsten, kan jeg ikke andet end sig ja tak

Med venlig hilsen

5 Synes om

Hvis man leder efter planter, der kan stå i skygge, er hortensia en af dem, der dukker frem. Så helt forkert er hun ikke på den. Men om det også gælder total skygge, ved jeg ikke.

2 Synes om

Tak for det @galath . Må sige jeg ikke havde tjekket det. Nu skal planten stå under en treasse så der bliver helt skygge, og om 2 uger skal jeg holder øje med den. Så vil da være spændt på om hvordan den klare det

Med venlig hilsen

2 Synes om

Så rundede vi 31 grader i Bælum :sunny::heart: UV på 5, så med solcreme er det stadig “lovligt” at være ude :sunny::+1:t2:
Vi bor på en bakke, så her lufter lidt.
Jeg ELSKER det! :clap:t2::watermelon::tropical_drink::icecream:

8 Synes om

I skyggen på vestsiden af huset

Jeg bor endda ved kysten. Tidligere i dag har det luftet lidt, men lige nu står alt stille. Jeg misunder ikke jer længere inde i landet :sweat:
Nu Tour, ventilator og kølige drikke :tropical_drink: :bike: :ice_cube:

7 Synes om

Jeg koger hos dyrlægen og har en time hjem i en varm bil :hot_face:
(Eftersyn af tænder hos Ushi, sterilisering af Missya og attest på Sloggi til Agria)

4 Synes om

Sidst på formiddagen gik jeg en tur langs vandet, hvor det luftede lidt. Så egentlig var det ret behageligt, men da jeg kom hjem, konstaterede jeg at jeg var blevet postkasserød i ansigtet på trods af at jeg havde brugt solcreme :uha: Kattene er klogere: De holder sig i skyggen :smile_cat:

5 Synes om

32 1/2 grad i skyggen på nordsiden af vores hus. Vi bor i en bakkedal, og her er absolut intet der lufter. Men det er ok. Jeg elsker varmen. :sunny:

5 Synes om

34 grader her, men luftfugtigheden er ret lav, så det føles ikke så slemt. Desuden er der en behagelig temperatur indenfor, så jeg klager ikke. Hurra for mine nye mørklægningsgardiner! De er meget effektive og holder solen ude :waytohot:

3 Synes om

Vi nærmer os 37-38 grader herinde på kontoret … og der bliver stødt varmere hele tiden herinde pga manglende klimakontrol og en sol der står direkte på vinduerne …
Vi kan absolut ingenting intet lave … det er kun hvis det opstår noget meget akut vi vil kunne få lidt omdrejninger i gang.

Jeg misunder næsten vores chaufføre - de har klimakontrol i bilerne :smiley:

1 Synes om