32,6 grader her. Jeg har ventilatoren i gang og holder mig inde - selvfølgelig, der er jo Tour ![]()
Kattene er gode til at drikke, synes jeg, og de har fået isterninger i vandet. Der står bakker med vådfoder i køleskabet, så de kan nyde det koldt.
32,6 grader her. Jeg har ventilatoren i gang og holder mig inde - selvfølgelig, der er jo Tour ![]()
Kattene er gode til at drikke, synes jeg, og de har fået isterninger i vandet. Der står bakker med vådfoder i køleskabet, så de kan nyde det koldt.
32 ude, 26 inde.
Alt åbent og ventilatorerne kører, og de tynde gardiner er trukker forbi.
Og Le Tour på tv
30 grader her på toppen af Sjælland, men der blæser en frisk vind, så det er ikke så slemt, når alle vinduer står åbent.
Jeg bliver hjemme og ser Touren, for byen er nærmest blokeret af strandgæster og deres biler. Det bliver en travl dag for parkeringsvagten. Jeg tager cyklen i aften og kører til vandet ![]()
Jeg har 30 grader i stuen, har 2 vinduer på klem (så Simba ikke stikker af) og 2 blæsere på fuld skrue, så det føles ikke så slemt…
Har lige sat en ekstra skål med vand til kaninen, så den kan få vand uden at skulle hen i buret…
Tropenætter skulle forbydes. Jeg har sovet SÅ dårligt - hvis jeg overhovedet har sovet. Det føles ikke sådan, og for en gangs skyld er min søvnapp totalt upålidelig. Den plejer ellers meget godt at afspejle, hvordan jeg selv har oplevet det. Men den mener, jeg har sovet lidt for lidt, men ellers fortrinligt. Især min mentale restitution har været god. Right! Jeg håber ikke, der er nogen, der forstyrrer mig i arbejdstiden i dag. Det kan de ende med at komme til at fortryde
Hvordan dælen kan en app måle mental restitution???
Og ja, tropenætter er noget skidt ![]()
Jeg har sovet med blæseren på fuld knald - usundt, ja - dyrt i strøm, ja - men der var 30 graders varme i soveværelset, da jeg gik i seng ![]()
Jeg har næsten heller ikke sovet… Kunne ikke ligge godt pga knæet og kampsvedte. Da jeg endeligt faldt i søvn var Frej sød lige at vække mig ![]()
Det gør jeg hver eneste nat, ellers kan jeg slet ikke holde det ud. ![]()
Andre end jeg, der har svært ved at betjene ‘‘touch-pad’’ grundet svedige fingre? ![]()
Mine fingre hænger fast på skærmen …
Jup. I tilgift hæver mit yderste led på alle fingre, så de ligner cocktailpølser ![]()
Det gør det rigtig svært at skrive noget.
Ja, det kunne den så heller ikke, jo ![]()
Det er ikke selve appen, der måler noget. Det er mit smartwatch, der sender data til appen. Det kan heller ikke i sig selv aflæse mental restitution, men det kan registrere ting som puls og bevægelse, og hvor lang tid man sover og er vågen m.m. Når man sover REM-søvn, er kroppen fx nærmest paralyseret. REM-søvn hjælper på den mentale restitution, så hvis man får meget REM-søvn, så mener appen, man har en god mental restitution. Lige som meget dyb søvn er tegn på god fysisk restitution.
Det er klart, at det muligvis ikke holder rent videnskabeligt, men det plejer faktisk at passe meget godt med det, jeg selv oplever. Fx dengang jeg fik at vide, at min mentale restitution var 9 %. Det var jeg meget enig i dengang ![]()
Jeg tager det ikke for mere, end hvad det er. Men appen bidrog trods alt til, at jeg blev diagnosticeret med søvnapnø, så helt ubrugelig er den da ikke.
Det regner. Det er gråvejr, og temperaturen er til at holde ud. Pyha - det var tiltrængt!
Fra 30-17 grader over natten
Det er ikke til at finde ud af ![]()
Den danske sommer ![]()
Jeg nyder det! Så skal jeg bare lige have min bolig til også at forstå det, så håber faktisk det holder tørt hele dagen og forbliver køligt, så jeg rigtig kan få luftet igennem med, for mig, tålelig temperatur. ![]()
Ikke lige det energien er til i dag,. Ville meget heller ud på en længere gå tur. Og det kroppen fortæller mig den har brug for.
men fik 2 kilo skole agurker i går aftes, og de er groet alt for store efter min mening, ( de er på størrels med courgetter i omkreds). Jeg ved, vi ikke får dem spist, de er for " grove" i kødet. Så sylter dem som drue agurker skive, det er de “gode” nok til, og smager helt som druge agurker. Men kunne bare ikke smide dem ud, nu bliver de brugt
Med venlig hilsen
Aaah, weekend!!
Så tiltrængt!
Så bliver der dømt kat den næste uge… Er nu på vej over til en hollandsk veninde for at besøge hende og tage en kat med fra hende til en skøn dansk kælekatte ejer…
Glæder mig helt vildt for den opdrætter er bare en god god veninde som jeg holder utrolig meget af.
Og onsdag skal jeg ud og hilse på en killing til mig selv… Og lillebror her vokser sig ikke mindre skøn
Åh hvor kan jeg dog godt forstå dine børn, hver især ønsker og blive den heldige ![]()
Med venlig hilsen