Juli måneds katte 2025

Det er så dejligt, når man kan se, de får øget livskvalitet med den rette behandling :heart: Hvad virker for hende?

4 Synes om

Hun er kommet på solensia og fik sin anden sprøjte for ca. 14 dage siden :blush:

6 Synes om

Skofus havde også helt vildt god effekt af den solensia injektion han fik i december. :+1:
Men jeg må idrømme at jeg på trods af den gode effekt, ikke har givet ham mere end den ene dosis. Jeg blev opmærksom på at Solensia og det tilsvarende produkt til hunde, Librela, kan have nogle træls bivirkninger både på kort og lang sigt, så jeg har valgt at køre med daglig tildeling af en lav dosis metacam istedet, så længe det kan holde ham smertefri. Når/hvis vi kommer til at han ikke kan holdes kørende i tilfredsstillende form med metacam, vil jeg klart overveje solensia igen, men lige nu føler jeg at der er for mange gode år tilbage i Skofus til at jeg kan holde ud at “gamble” med de potentielle bivirkninger fra solensia.

4 Synes om

Mille fik metacam tilpasset hendes vægt i 6 ugers tid, inden hun fik solensia, og desværre gav det for hende ikke nogen forskel i hendes hverdag :frowning:

Efter første sprøjte begyndte hun, at løbe mere rundt og være interesseret i legetøj igen, og efter anden sprøjte, hvor hendes metacam endda også blev stoppet, ja så har hun genfundet modet til at hoppe op i kradsetræet igen og er tydelig mindre utilfreds, hvis en af de “små” driller hende end tidligere, så vi krydser alt hvad vi overhovedet kan, for at hun kan gå længe inden potentielle bivirkninger rammer hende for det er tydeligt hun er bedre tilpas nu :hjerte: :kryds:

8 Synes om

Hvis ikke Metacam hjalp hende, så synes jeg det lyder rigtig fornuftigt med Solensia :slightly_smiling_face::+1:

3 Synes om

Ve den mus, der møder Nuts.

23 Synes om

Der er lidt “Larry” over det sidste billede :face_with_hand_over_mouth:

3 Synes om

Meget. Måske er Nuts ‘Larra’. :joy:

3 Synes om

Musejagt i dejlige omgivelser. Det perfekte katteliv.

2 Synes om

Tak. Det er en fornøjelse at se kattene udfolde sig i vores indhegnede have. :blush: Omend musene nok er ret trætte af det. :no_mouth:

7 Synes om

Nu er “vi” nået over
Jeg er meget fornærmet at været sendt på ferie
Jeg har haft det så elendig
Jeg har sultet

Jeg er fornærmet på dig
Nu skal du ikke tro du bliver tilgivet som du hat behandlet mig

Nu er hun klister ved mig

19 Synes om

Indhegnet have - så er det jo endnu mere perfekt.

4 Synes om

Også kaldet Fort Nuts :joy::smiling_face_with_three_hearts:

6 Synes om

Nemlig. :cool:

3 Synes om

Jeg kalder min kats løbegård ALCATRAZ

10 Synes om

Knud ville have fyldt 11 i dag, hvis vi ikke havde mistet ham til våd FIP i marts.
Det gør stadig ondt. Han og Finn er så afsindigt savnet. :broken_heart:

25 Synes om

Nu ungerne har forladet kælderen, så har Plet overtaget den sammen med killingerne

15 Synes om

Dobbelt :kram:

3 Synes om

Der gad jeg godt nuppe en lille lur. :wehuu:

4 Synes om

Så er der kommet feriegæst.

Gizmo HADER at kører bil, så havde skidt og savlede, så måtte lige skylle ham ude under bruseren.

Nu er han installeret i soveværelset, hvor han lige kan komme til sig selv i ro og fred :slight_smile:

8 Synes om