I går and i ovn, kogte kartofler tilsat olie stegt med hvidløg, chili, salt og timian. Radiser og æble som frisk tilbehør.
I går kølle i senneps-honningmarinade med nye kartofler. Svampe, Løg og bacon stegt på pande og kantarelsauce.
I dag wraps med kylling, spidskål, rød og grøn peber, løg og majs.
I morgen hjemmelavede burgere
I dag frysepizza og hjemmelavet rødgrød med fløde
I dag restetærte med frisk salat.
I morgen grønkålsdeller med stegte grøntsager.
Torsdag en rest kylling i satésovs med ris.
I dag står den på rødspættefileter, små danske kartofler med dejlig persillesovs - mums!
I dag skal vi have kulinarisk tilbageblik, det lyder fint, men teknisk set er det alle mulige rester ![]()
I dag er det sommermedister fra Rema men nye danske kartofler - glæder mig meget til at smage den medister - det er første her jeg har fået en sommerversion.
Min søn var en tur ude og fiske på det Gule Rev i går og fangede både torsk, lys- og mørksej og en enkelt stor flot makrel. Så i aften skal jeg have ovnstegt makrel med nye kartofler og champignonflødesovs med et ordentlig drys frisk persille. Vi har en lokalbod i nærheden med de flotteste og friskeste grøntsager, så jeg slipper for at købe i supermarkedet. Jeg vil tusind gange hellere betale lidt mere og så få nogle gode lokaldyrkede grøntsager, der er helt friske, fremfor supermarkedets.
uha det lyder lækkert…er vist inde i en fiskeperiode for tiden.
Jeg er også vildt glad for at jeg har en søn der er ivrig lystfisker og som ikke selv kan li’ fisk ![]()
Det var en god investering at lære ham at fiske i sin tid, da han bare var en bette knægt. Jeg slæbte ham og hans bror med ud til den lokale sø, rigtig meget da de var små. Også sent om aftenen eller meget tidligt om morgenen. Så nu får jeg jævnligt friske nyfangede fisk og det er altså en vældig god ting ![]()
her er det en ulempe at jeg aldrig har fået børn - så jeg må nøjes med fiskebilen ![]()
Jeg føler mig også meget privilegeret, for jeg elsker fisk og fisk er blevet en dyr spise. Så det at jeg kan få dem gratis, er altså en kæmpe, kæmpe fordel. Jeg er ham dybt taknemmelig, at han bare forære mig alle de fisk.
Nu ved jeg ikke hvor du bor, men hvis ikke du bor alt for langt væk, kan jeg sagtens komme forbi med en ørred en dag? Lige nu har jeg ingen i fryseren, men der kommer helt sikkert flere, næste gang han/vi er ude at fiske
Vi bor i Kolding
jeg har sådan en tanke om at du bor langt fra mig, men det var da en super sød tanke
vores dør er altid åben, og vi kvitterer gerne med kattenus og lidt lækkert ![]()
Det er ikke ret langt væk. Jeg bor i Horsens ![]()
Jeg skal nok sige til, når jeg har ekstra fisk på lager ![]()
Ej hvor NICE!!! det siger vi absolut ikke nej tak til ![]()
Kattegale er bare det bedste sted ![]()
![]()
![]()
Jeg kunne kun spise halvdelen af makrellen i går, så jeg måtte være lidt kreativ med resten i dag. Jeg rørte en dressing af cremefraiche, dijonsennep, citronsaft, salt, peber, et lille drys sukker, radiser og godt med dild. Så plukkede jeg makrellen i mindre stykker og rørte i. Jeg spiste det med et par kolde kartofler og en håndfuld cherrytomater on the side. Det smagte sørme godt og det passede perfekt til en varm dag
I går: færdigkøbte flødekartofler og kylling stegt i gryde sammen med frisk bladselleri, porre og squash, tilsat grøntsagsbouillon, salt, karry, citronpeber, timian og pikantost.
Vi var hos mine svigerinder og spise/grille.
De havde lavet den skønneste salat til. Hjertesalat, forårsløg, agurk, cherrytomat, majs, slikærter og rødløg. Jeg kan ikke fordrage rå løg, men det var så fint snittet og godt afstemt, at jeg spiste to kyllingespyd og salat for resten. Nuiii det var godt ![]()
Noget i den stil laver jeg jævnligt, når jeg finder røget makrel på tilbud. Jeg rører det bare sammen med flødeost og bruger det så som pålæg ![]()