Julis tanker Oo

Tjaeee… måske er hun bare lige så skrap til at bryde ind som ud…? :p:

4 Synes om

Så er Stine hjemme fra dyrlægen - desværre uden at være blevet opereret.
Da hun er knap 10 år blev vi enige om at tage en blodprøve for at se om alt var ok. Det var det så ikke…
UREA, som er en del af nyretal, ligger præcis på den høje grænse. Calcium ligger over øverste grænse - og det kan betyde mange ting.
Det positive ift nyrerne er at de røde blodlegemer ligger højt.
Der skal tages urinprøve, så det skal jeg hygge mig med i nat… Og der er sendt en blodprøve til dyrehospitalet, for at se om nyrerne har taget skade af noget.

For pokker, jeg har det skidt over det…

Er der nogle der har gode tip til det med urinprøven, for at den kan være frisk til i morgen tidlig/formiddag?
Dyrlægen foreslog at lukke Stine i et rum uden bakke i nat, og så give en katten med krystalgruset som det første i morgen tidligt.

Please sig, at I har det perfekte forslag…

5 Synes om

Hvorfor udtager dyrlægen ikke bare en urinprøve? Det er da meget nemmere for alle involverede.

7 Synes om

Det kunne de ikke, da blæren var næsten tom.

Tak. Jeg vil kunne tage hende med i soveværelset, og lukke døren derind, så vi er i samme rum. Og bliver hun alt for urolig i løbet af natten, må jeg få urinprøven der.

Så er der bare lige det med katte og lukkede døre, men det er der jo uanset boligens størrelse.

1 Synes om

Jeg er bange for der er kommet tilløbende vilde katte nu igen

De sidste 3 dage har der været “nye” katte
Jeg kan ikke overskue det :confounded:

1 Synes om

Vi har et skadepar der har haft rede i vores mirabelletræ. I aftes sad vi ude i haven og nød synet af de 5+ unger der kastede sig ud i tilværelsen som flyvende fugle :star_struck:
For en halv time siden var der en masse larm i haven og Chardonnay gik stolt rundt med en skadeunge i munden. Selv om jeg fik den fra ham hurtigt, var der ikke noget at gøre for den. Han havde knækket nakken og punkteret kraniet på den :sweat:
Jeg lagde den uden for haven så forældrene kunne komme til at tage afsked med den. De var ret hurtige til at komme hen og prikke til den og prøve at få den til at vågne. :disappointed_relieved:
Jeg ved godt der er et stort “spild” blandt dyrebørn i naturen, men det rammer bare lidt, når vi har fulgt med i forældrenes anstrengelser de sidste måneder, den første flyvetur i aftes og den så endte med at udånde i mine hænder :sweat:

10 Synes om

:troste:

1 Synes om

Nå, okay - hvordan er det gået?

2 Synes om

Stine vil da ikke tisse i det specialgrus…
Nu er hun lukket i soveværelset et par timer mere, for at se om hun kan aflevere en urinprøve.

Jeg har ikke sovet mere end et par timer i nat, skulle egentlig på arbejde i eftermiddag, men som jeg har det lige nu er det ikke realistisk.

6 Synes om

Men hvis hun ikke har tisset hele natten, burde dyrlægen jo uden problemer kunne tage en urinprøve på hende nu.

5 Synes om

Jeg ringede derned, de sagde at jeg skulle give hende et par timer mere, og se an.
Og ellers vente til næste uge.

3 Synes om

Okay, må indrømme at jeg ikke helt forstår at de ikke bare tager den direkte fra hende. Det plejede mine dyrlæger at gøre. :slight_smile:

5 Synes om

Ja, det er en meget hurtig og simpel proces - ingen af mine har nogensinde stresset over det :slight_smile:

4 Synes om

Hvis en af mine skal have taget urinprøve, kommer vi om morgenen, og hvis blæren ikke er tilstrækkelig fyldt, må kræet bare vente i et bur hos dyrlægen indtil det er muligt at tage en prøve. Det har kun givet sure miner en enkelt gang, men den dyrlæge er der så heller ikke længere :grinning:

5 Synes om

Jeg har nu lukket Stine ud, hvilket hun er meget tilfreds med.
DYrlægen konstaterede i går at Stines blære er godt gemt i en velnæret krop, så hun ville skulle bruge en 50m nål, hvilket hun ikke var glaf for.

3 Synes om

Nogen gange kan det være en fordel, at have en sær kat.
Jeg skulle have en urinprøve fra Gimpen på et tidspunkt, men ikke på vilkår, at hun ville tisse i de plastikperler … hellere tisse på gulvet :never:
Men jeg vidste tilfældigvis (det var nok ikke så tilfældigt …) at hun havde en fetich for at tisse på plastikposer, så jeg tog en ren pose fra rullen, krøllede den sammen for at få lidt fordybninger i den og lagde den på gulvet i badeværelset. Lukkede Gimpen derinde og lyttede ved døren (som man jo gør … ) … der gik ikke ret mange minutter, før jeg kunne høre at der foregik noget med den pose og vupti! … en frisk urinprøve jeg kunne suge op i en sprøjte og suse afsted til dyrlægen med den :hoho:

9 Synes om

Den slags særheder kan jo være guld værd. :klappe: :thumbup:

3 Synes om

Ja det ved jeg selvfølgelig intet om, Emina var dog ikke en slank kat. Jeg syntes hun var tilpas, men hun lå hele tiden 1-2 kg. over hvad dyrlægen syntes hun skulle veje. Hun vejede lige omkring 5 kg. det meste af tiden, og var vel mellemstørrelse huskat i højde og længde. Men der er jo også forskel på dyrlæger, og hvad de gør/ikke gør, og det må man jo lytte til.

Hvad er planen så, at forsøge igen i næste uge? :slight_smile:

5 Synes om

Jeg lar en separat tråd nu, det er på sin plads :confused:

7 Synes om