Åh altså… jeg har simpelthen grinet så meget af denne, at jeg var ved at tisse i bukserne ![]()
Det var min … tjah, hvad er hun til mig
… min ene søsters barnebarn og hendes søn.
De flyttede for nogle måneder siden til Odense og i dag har de været i Bonbonland ![]()
Hun fortalte mig den kedelige nyhed, at hendes mormor - min søster - er i de første stadier af Alzheimers
… jeg er SÅ bange for den sygdom … begge mine forældre var ramt af den før de døde ![]()
Kan desværre ikke grine med da jeg ikke er på FB ![]()
![]()
![]()
Det er jeg heller ikke, men jeg kunne godt se den alligevel …
Du skal lukke ned, der hvor du bliver bedt om at logge ind …
Så lykkedes det at se den _ går jeg da ud fra.
For jeg grinede ikke, forstor ikke hvad det gik ud på ![]()
Var det den med en fyr der stod og skabte sig med en gryde, så må jeg altså have en forklaring på, hvad der er morsomt ved det ![]()
![]()
så må jeg altså have en forklaring på, hvad der er morsomt ved det
De skulle forestille at bruge dilleren til at slå på gryden med …
Nå - jeg kan stadig ikke se det sjove - det er nok bare ikke min form for humor ![]()
Da jeg var på kursus, for voksne børn af hjemmeboende demente, spurgte jeg om der var større chance for Alzheimer’s hvis ens forældre havde det. Og ja ca 2% større chance end hvis de ikke har haft det.
Og jeg kan udemærket sætte mig ind i at du er bange, det er en rigtig lorte sygdom
Og ja ca 2% større chance end hvis de ikke har haft det.
Og jeg kan udemærket sætte mig ind i at du er bange, det er en rigtig lorte sygdom
Min fars sygdom var udløst af en hjerneskade han fik under en narkose, da han var en ung mand … jeg kender ikke min fars familie godt nok til at vide, hvordan hans søskende klarede alderdommen (min far var kun 62 år, da han døde).
Men stort set alle mine mors søskende endte med at få alzheimers/demens, så der er helt klart anlæg for det i den side af familien ![]()
Det er især mine søvnproblemer der gør mig ekstra bekymret, det slider på hjernen, ikke at kunne sove … ![]()
![]()
Kan desværre ikke grine med da jeg ikke er på FB
Som @Skattekat kan man de fleste gange på facebook og instagram se det der bliver linket til ved og lukke ned på det med login
Hun fortalte mig den kedelige nyhed, at hendes mormor - min søster - er i de første stadier af Alzheimers
… jeg er SÅ bange for den sygdom … begge mine forældre var ramt af den før de døde
![]()
Med demens kan man blive testet for om.man har anlæg til at få sygdommen, gælder det samme ikke også alzheimers?
Demens er mange forskellige sygdomme hvor Alzheimers er en af dem (ligesom kræft er forskellige sygdomme feks brystkræft og leukæmi), og hvis det er den arvelige form af Alzheimers kan man blive testet - men der er ikke noget at gøre for at blive rask, der er medicin der forhaler sygdommen.
Ok. Kan jeg lige så lov og starte dagen forfra, tak
Gik ned da jeg vågnede, startede med og tømme fryseren og fik ryddet op der, tabte en okse filet ned over højre fod ![]()
Fik ind med en par ting der skulle op af fryser
Der kom venstre lille tå i den der tjek bord benet står korrekt, den er stadig følelsesløs ![]()
Regnvejr med alt det vaske tøj jeg har ![]()
Alt frugt til frug salat ordnet i aften skåret og i skål køleskabet
Da jeg ville åbne døren næste gang jeg skulle i køleskabet
Knækkede hylde det stod på, og tog de næste to hylder med glas skålen røg ud sammen med en masse andet, glas skålen gik i mange stykker, splinter ![]()
Agurkesalat eddike ud over alt samt cola dåser der og gik hul på og alt i køleskabet var smurt ind i glas , eddike lage og cola. Gulv ![]()
Fik misse mad skåle fjernet
Og begynte og samle op, da jeg ikke kunne støvsuge
Fik en kæmpe lang spids glas i finger og det gav bare blod ![]()
Finger indpakket ![]()
Alt tømt i køle skabe og den gjort rent, samt alle mad vare vasket af ![]()
Gulve vasket to gang ![]()
Fik trådt en glas skår op i foden ![]()
Venter på den bliver tør og jeg kan støvsuge den
Ville så lige nyde en banan og så knækkede den plumbe, jeg fik ordnet for 5 uger siden ![]()
Jeg vil gerne starte dagen for fra, tak. ![]()
F*** f*** med f*** på!
Så burde du da også været dækket ind for uheld i ugevis, hvis ikke mere! ![]()
![]()