Det er jo også naturlig adfærd at bidrage til den fælles husholdning…
Svalerne er også på listen over “dem ku’ I altså godt lade være” her - omvendt så er de i den grad efter kattene hele sommeren, så det er vel bare payback time…
Vi har gærdesmutter der opfører sig sådan, de er endnu mere provokerende end svalerne De sætter sig få cm udenfor hapsehøjde i hegnet… dét er utidigt!
Vi har fået fjernet nogle buske i forhaven, bl.a. nogle syge buskbom der dannede en lille afskærmning hen over en del af plænen. Det betyder så at kattene har meget bedre udsigt til den store verden gennem hegnet og vinduerne i stuen. Især Yuri holder meget udkig nu for at se om der dukker noget interessant op, og i går gik han totalt i selvsving fordi der var en hare i forhaven Om det var fordi han troede det var en ny legekammerat eller et byttedyr - der var på størrelse med ham selv - ved jeg ikke
Da jeg var barn havde vi Samson. Samson var en stor brunstriwert og han var en forbandet dygtig jæger. En dag så min mor ham komme hjemad. Langsomt. Og det så underligt ud. I starten var hun bekymret for at han var kommet til skade. Da han kom tættere på kunne hun se at han slæbte på noget. Noget stort. Da han kom endnu tættere på kunne hun se han slæbte på en hare på str med ham selv. Og så skulle det gå stærkt. For Samson kunne selv åbne døren og hun ville ikke have den hare ind. Og samtidig tænkte hun, at enten var haren syg eller skadet siden han havde været i stand til at nedlægge den og hun ville ikke have han åd den og måske blev syg. Så ud og tage imod og rooooose hvor var han dygtig og tak, og så en spand over haren og en kæmpe sten på spanden og så fik min far ellers besked på at grave den langt nok ned til at Samson ikke kunne lugte den.
Kattene var jo fritløbere, der hvor jeg boede før … Bølle-Bjørn kom en gang hjem, slæbende på en stivfrosen skovdue og han var SÅ stolt over sit bytte
Nåh, så de dukkede op … kom de dagen efter jeg var hos dig?
Ja, det gjorde de. Det giver noget mere lys i stuen, og nu bliver det nemmere at pudse vinduer men her ser altså også temmelig bart ud …
Jeg er stadig dybt fascineret af mit arbejde med ChatGPT og gamle opskriftsbøger. At den bare kan gå ind og læse bøgerne, sortere materiale og “oversætte” det til moderne brug er helt vildt!
De seneste bøger, jeg har fat i, er opskriftssamlinger, som indvandrere fra henholdsvis Centraleuropa (primært jøder) og Skandinavien har bragt med til USA