Juniorhandling

Husk at sende jeres poder hen i kokardestanden før kl. 10. Så de kan deltage i JYRAKs Juniorhandling.:smiley:

Det koster intet.
Betingelserne er; katten skal være tilmeldt udstillingen og barnet må max være 12 år.

Alle får et diplom og nr. 1,2 og 3 præsenteres på scenen.

Der er ikke noget at være bange for…Anette hygger med børnene og alle får en god oplevelse

Lone jeg skal hilse fra Laura på 6 mdr og sige at hun gerne vil, men hun frygter at det ikke er nok at ae dem (eller kramme deres haler)
Hun ville ellers gerne tilmelde sig og Dk Arjuna´s Ludvig vil også gerne være hendes kat. Lauras mor synes bare ikke der er så meget juniorhandling i en baby (som ikke kan sidde endnu), som har en kat på skødet og halen i hendes fingre. De ligner begge små glade nissebørn, men der forældre kan jo ikke undvære dem i den laaaange tid deres nus foregår.

Jeg synes simpelthen, at junior handling er et fedt tiltag fra Jyraks side (jeg ved ikke om andre klubber gør det). :ok: Det er så sejt at se alle de søde unger, der kommer med familiens kat på tværs af racer, og bare ser så pavestolte ud.

[QUOTE=line_refsgaard;663212]Lone jeg skal hilse fra Laura på 6 mdr og sige at hun gerne vil, men hun frygter at det ikke er nok at ae dem (eller kramme deres haler)
Hun ville ellers gerne tilmelde sig og Dk Arjuna´s Ludvig vil også gerne være hendes kat. Lauras mor synes bare ikke der er så meget juniorhandling i en baby (som ikke kan sidde endnu), som har en kat på skødet og halen i hendes fingre. De ligner begge små glade nissebørn, men der forældre kan jo ikke undvære dem i den laaaange tid deres nus foregår.[/QUOTE]
Kære Laura
Du er mere end velkommen som Juniorhandler så snart dine pylrede forældre kan slippe dig.
Måske du kan få lov at besøge mig i kokardestanden alligevel :slight_smile:

Takker på JYRAK´S vegne. Ja vores forkone fik ideen…kunne forestille mig hun har set det i USA, men ved det ærlig talt ikke.
Jeg aner ikke om andre klubber har juniorhandling.

Ja, kan bestemt kun anbefale at melde jeres børn til, det er så skønt for børnene og deltage og være med, bestemt et af de helt gode tiltag i JYRAK. Desværre må Linea vente med at være med til juniorhandling til vi ses i Vorbasse, men hun glæder sig allerede, er dog sikker på hun besøger dig i kokarde standen i Skørping alligevel :wink:

MVH
Gitte

[QUOTE=Khin-Mya;663239]Takker på JYRAK´S vegne. Ja vores forkone fik ideen…kunne forestille mig hun har set det i USA, men ved det ærlig talt ikke.
Jeg aner ikke om andre klubber har juniorhandling.[/QUOTE]
Jeg har faktisk lånt det fra retrieverklubben under DKK. Jeg har i sin tid i nogle år siddet ringsekretær for kredsen i nordjylland, og på deres skuer var junior handling et stort hit. Og det blev det også i samme øjeblik vi bragte det ind i JYRAK. Jeg tror ikke de andre klubber har det. Jeg har i FU gjort opmærksom på at de jyske mødre sikkert godt kunne finde på at spørge til junior handling som en del af den underholdning, der skal planlægges til WS, men det faldt bestemt ikke i god jord hos KK og DK. Så det bliver nok ved med bare at være en JYRAK-ting, det er såmænd ellers ikke særligt svært at arrangere :slight_smile:
VH
Susanne

Juniorhandling er et super tiltag!! :slight_smile: Se bare de 3 piger her på scenen i Brædstrup 2011:

Knus Gitte

Tak for billederne, Gitte. Det er i hvert fald et stort hit hos vores yngste deltagere - og der er plads til alle. Her er et billede fra… Middelfart så vidt jeg husker. Det er mine killinger (som ikke vokser op med børn, men man tager vel ting i stiv pote - og ja, nogle vil måske genkende Tortiemis!) De er lånt ud til JYRAKs stambogssekretærs børn - læg mærke til den lille pige med bimsen. Hun er handicappet og kan kun gå med hjælp af det stativ, der står bag hende. Det var en stor, stor oplevelse for dem at få lov til helt selv at udstille en kat.
VH
Susanne

øv hvorfor har jeg ingen små børn…eller børnebørn…det er SÅ fedt at se børnenes entusiasme og glade ansigter på scenen…de er bare SÅ stolte…fedt JYRAK …tak for det

JA!
Juniorhandling ér bare knald godt!
Ungerne ELSKER det og er ikke til at skyde igennem, når de står dér med déres egen mis (eller lånemis) og kan fortælle at “Misser er rød og er en MainCoon” ell. lign :slight_smile:

Det er SÅ dejligt at se så stor glæde over at få lov at deltage - ligesom alle de voksne får lov til.

En udstillingsdag er jo lang nok og da især for de børn der kommer, så det er dejligt for ungerne når der kommer et lille afbræk i dagen, hvor dé får lov at være centrum :ok:

Her er et par billeder af min ældste pode, ved et par af hans Juniorhandling oplevelser:

Julius med sin Mille Fleur!

Anette og Julius får sig en snak om Milles hale og farve :slight_smile:

Anette er bare super god med ungerne!!

Og her er Julius på scenen :slight_smile:

En pave stolt dreng!! :wehu:

Julius har også deltaget med “sit kuld” (Milles killinger), hvor han havde 3 killinger med til JuliorHandling, det var også en stor succes!

Han plager hver gang jeg skal afsted på udstilling, om at få lov at komme med, så han kan udstille sin Mille Fleur, så man må sige at JuniorHandlingen er en klar succes her i huset også! :ok:

/Mette

Ja, det er altså så super, her er Linea også med vores afdøde Tutsie, første gang de begge var afsted som udstillere/udstillet :slight_smile:

MVH
Gitte

Synes det er et godt initiativ, så bliver børnene underholdt, og de får lov til at prøve at præsentere deres katte. Jeg ved de er begyndt på det hos 1.DEKZV. Men der tager de ekstra betaling.

Jeg mener da at Racekatten har haft det på i hvert fald en udstilling - men kan sagtens tage fejl :slight_smile:

På DKKs udstillinger har man næsten JuniorHandling som et fast punkt - og der er oven i købet internationale konkurrencer om at være den bedste/dygtigeste handler - og så vidt jeg husker, så har man endda delt børnene i to aldersklasser…

Det er en supergod ide efter min mening! Man får engageret børnene på en langt bedre måde i hele arbejdet omkring at have og holde udstillingskatte (opdræt), og undervejs lærer ungerne også en smule…

Det har man i øvrigt også på dyrskuer for både kvæg og heste - altså junior afdelinger :slight_smile:

Ja, Britta Busse har set det heroppe et par gange og synes at det måtte de bestemt også prøve. Om det er slået an ved jeg ikke, men de gør i hvert fald et forsøg.
VH
Susanne

Lone…hvis du selv husker det så kan du komme hen i Hittekattestanden og få nogle præmier til ungerne, når du ved hvilke der skal have.

:tak:Tak Brita…du er altid så gavmild.:kys:

Hvordan melder man katte til Juniorhandling:? Jeg har ingen boern, men jeg har da nogle katte, som sikkert gerne vil haandteres af kattevante boern;), saa hvis nogle udstillere med boern har mod paa at lade dem haandtere Korater, maa de meget gerne henvende sig til mig paa show:) Der er en Korat killing og en voksen hunkastrat (som er vant til boern fra sit nye hjem) begge dage i Skoerping.

Det husker jeg lige, for det sker faktisk tit at vi har børn der gerne vil deltage, men ikke har kat selv, eller det er kæmpe coons de ikke kan løfte.
Børnene skal så lige vide hvilken kat det er, hvilken farve og alder osv.