Junis tanker Oo

Så blev det den anden juni, så vi må vel hellere få gang i en ny tråd.

Vi har garnstafet i denne weekend, en slags garnfestival, eller Yarn Crawl, som jeg så at nogen kaldte det.
Jeg arbejdede 3 timer i går, og tager 3 timer i dag igen.

10 Synes om

Det lyder hyggeligt - arbejder alle på samme projekt?

Der var præsident-valg på Island i går … Island har igen valgt en kvinde til være præsident
Det er 43 år (jeg blev 16 år den sommer) siden det skete første gang og hvor Vigdís Finnbogadóttir var den første kvinde ever, til at blive valgt til præsident :ok:

10 Synes om

Har du stemmeret på Island @Skattekat :huh:

2 Synes om

Hun var ikke bare Islands første kvindelige præsident, også den første i Europa.

3 Synes om

Jeg er islandsk statsborger, men om jeg har stemmeret …
Jeg kunne stille op, hvis jeg kunne samle 1500 følgere bag mig … det er jo bare den nærmeste familie :tihi:

8 Synes om

I know … :wink:

Medmindre de islandske regler er anderledes end f.eks. de danske, så har du nok ikke, hvis du er i tvivl. Som dansk “expat” skal man forny sin stemmeret jævnligt og i rigtigt mange tilfælde giver det sådan set god mening, for det er jo begrænset, hvor stor indflydelse et islandsk lokalvalg har på din hverdag (og egentlig også i forhold til præsidentvalget).

Engelske expats røg dog ind i et alvorligt problem i forbindelse med Brexitafstemningen. De var jo meget direkte påvirket af resultatet, men mange af dem havde boet så længe i f.eks. Frankrig, at de ikke havde stemmeret :frowning:

1 Synes om

Har klippet mig selv, det gik ikke så godt bagpå, men har også udtyndet håret :smiley:

6 Synes om

Nemlig :ok:
Det er jo 33 år siden jeg flyttede fra Island, så selv hvis jeg havde stemmeret, er der ingen grund til at blande sig i deres beslutninger … jeg kan være uenig, men det rager sådan set ikke mig længere.

6 Synes om

@anne_p hvor mange killinger endte der egentlig med at være? Synes ikke jeg kan finde noget om det efter vi gættede ud fra røntgen billeder tidligere på året. De må da for længst være ude og fremviselige? :kryds:

3 Synes om

Nej, det gør de ikke.
Det er simpelthen alle 8 butikker der holder åbent i samme tidsrum begge dage, har en masse gode tilbud og konkurrencer.

Folk kommer for at gøre en god handel.

2 Synes om

Nååååååårh ok. Med stafet tænkte jeg bare som med et rigtigt stafet at man giver stafetten videre, så man sådan skiftes til at strikke på samme projekt. :see_no_evil::see_no_evil::see_no_evil:

4 Synes om

Nej, dog ikke. Det skal mere tænkes som en slags festival.

3 Synes om

Det blev til 7, den der sad fast inden kejsersnittet døde. Efterfølgende gik det meste galt og der kun 2 drenge tilbage. Easy som er chokolade spottet bicolour og Micah som er chokolade ticked bicolour.

De er ved at være der, hvor de er billigt tilsalg, hvis nogen mangler en overaktiv chokolade knap :grin:

22 Synes om

Trist at kun 2 overlevede - men med tanke på din beskrivelse af Micah og Easy så tænk på 7 overaktive killinger :rolleyes2:

3 Synes om

Åååårh nej det gør mig ondt :grade:
Men hvor er de dog nuttede de to der er tilbage!!! :hjertekat:

Hvis ikke det havde været fordi jeg synes Delle er RIGELIGT aktiv, (nå ja og at jeg ikke må have mere end én her) så kunne den ene af de to bøllefrø nok godt stjæle mit hjerte, for hvor er de dog smukke og nuttede begge to.
:smelter:

3 Synes om

Åhh :smelter:

1 Synes om

Hvad med @Lovehjerte … er hun ikke altid frisk på én mere?

5 Synes om

Tror du selv på det efter Nuts?? :joy:

4 Synes om